naapuri!

  • Viestiketjun aloittaja kismet
  • Ensimmäinen viesti
kismet

Seinänaapuri kävi valittamassa lasten juoksusta. Ei meillä iltasin juosta eikä täyttä työpäivää! Tuli tosi tyhmä olo! Miksiköhän yksiöitä rakennetaaan isojen perheasuntojen viereen? No,alet alkoi..täytyy käydä ostamassa perheelle huopatossut =)
 
No voi hel..vetti sanon minä \|O \|O Meillä kans naapuri on käyny joskus valittamassa lasten juoksusta. En tiedä sitten...mua ei kauheesti kyllä häiritsis elämisen äänet. Mua alkais enemmänkin häiritsee jos olis kokoajan hiljaista kun hautausmaalla :/ eikä kuuluis kun seinäkellon tikitystä. Muistan kun asuin yksin yksiössä, kyllä mä meinasin kuolla siihen hiljaisuuteen, mut me ihmiset ollaan erilaisia tässäkin asiassa. :)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.06.2004 klo 22:44 kismet kirjoitti:
Seinänaapuri kävi valittamassa lasten juoksusta. Ei meillä iltasin juosta eikä täyttä työpäivää! Tuli tosi tyhmä olo! Miksiköhän yksiöitä rakennetaaan isojen perheasuntojen viereen? No,alet alkoi..täytyy käydä ostamassa perheelle huopatossut =)
No jo on naapurit! :/ Normaalit elämisen äänet kuuluu asiaan jos ei asu omakotitalossa. Täytyiskö pitää lapset hyshys hiljaa ettei vaan naapurit kuule mitään ;) Kyllä tännekkin mahtuu tuollaisia joka asiasta valittajia, ärsyttävää! Sen ymmärtäisin jos aiheesta valitettais, jos tahallaan melutaan jms.
Sano naapureilles et jos normaalit elämisen äänet häiritsee ostakoot omakotitaloasunnon jostain korvesta, nii saa nauttia ainakin hiljaisuudesta!! ;) :whistle:
Älä siis mieltäsi vaivaa moisilla :)
 
kakaduu
:x LAPSILLASI ON OIKEUS JUOSTA ja leikkiä ja olla lapsia.Kuuluvat juuri noihin "normaalin elämisen ääniin"...kerrostaloissa on hiljaisuus klo22-07 ,näin sanovat säännöt.Muuna aikana jokaisella on oikeus elellä (kunhan ei kohtuuttomasti metakoi turhanpäiten) :\|
 
No voihan pässi!!! Me asutaan vanhassa kerrostalossa, jossa kuuluu naurut, laulut kaikki läpi seinien. Alakerrassa yksi eläkkeelle jäänyt linja-auton kuljettaja usein soittaa haitaria ja lauleskelee, ei voisi vähemmässäkään määrin haitata, vaikka se kuuluu tänne lähes yhtä hyvin kuin samassa huoneessa olisi. Ja yläkerran lapsien iltaitkut tulee meille, ja meidän harmistukset myös sinne. Täällä ei voi suihkussakaan käydä, ilman että suihkun ääni kuuluu rappukäytävään. ;) Mä viihdyn näin, ihanan kotoista kuulla ne samat äänet joka päivä. Olin alkuvuodesta viikon äitillä ja siellä ei (ainakaan medän omaan taloon verrattuna) kuulu mikään; meinasi pää hajota. Ehkä sellaiset ihmiset, jotka ei normaalielämän ääniä kestä voisi harkita jotain muuta asumismuotoa kuin kerrostalo??
 
missu
Kun me asuttiin kerrostalossa niin meidän yläkerran kaksospojat pelasi sählyä illalla n.klo:20-22 siällä...Meidän pojat meni aina klo:20 nukkumaan tai siis yrittivät mennä....Kerran rappukäytävässä ystävällisesti kysyin äidiltä ja pojilta että olisiko mahdollista lopettaa sählynpeluu illalla...niin äiti vaan ihmetteli että ai niin aikaisin...Kuka yleensäkään edes antaa lasten edes pelata sählyä sisällä?
 
Meillä alakertalainen (myös perheellinen, tosin 1 muksu, alle 2v.) kävi valittamassa melusta.. Oli arki-aamu, klo varttia vaille 9 ja muksut istui lattialla vierittäen muovisia gogoja... tuo niin kovasti heitä häiritsi!! ai että mä sanon!!! \|O \|O kandeis tosiaan harkita omakotitaloon muuttoa jos eivät norm. kerrostaloelämää siedä! Saas kattoo alkaako heiän lapsensa kasvaessaan tai saadessaan seuraa ikäisistään, pitää enempi elämää kuin nyt... ;) Meillä ainakin eletään! :D
 
Sinkun mielipide
Minua häiritsevät naapurin meluavat pennut. Kun yrität tästä käydä naapurissa kohteliaasti keskustelemassa tulee vastineeksi juuri tekstiä että saavathan ne meidän pienet palleroiset leikkiä. Saavat mutta rajansa kaikella! Yrittäkää hyvät vanhemmat välillä ottaa naapurinnekin huomioon ja olla yhteistyökykyisiä -> joku raja meteliinkin on oltava.
 
Meillä yläpuolella asu aikoinaan (ennenkuin oli meillä omia lapsia) perhe jossa poika pompotti palloa pitkin päivää lattiaa vasten....se oli jotenkin niin älytöntä että se ei mun mielestä kuulu normaaleihin asumis ääniin...

Omat lapset ovat tottuneet että pallo leikit leikitään ulkona, sisällä ei juosta (ettei satu haavereita) ja jos on tarve pomppia tasajalkaa ym niin se mennään tekemään ulos. Normaalit asumis/leikkimis äänet on sallittuja mutta kyllä puuttuisin heti jos lapset hakkaisivat leluilla patteria ym muuta sellaista mikä ei normaaleihin leikkiääniin kuulu.

mutta näin meillä
 
Äiti-alokas85
Meillä oli ennen sellaiset ihanat naapurit joiden lapset aloitti aikaisin aamulla paukuttamaan patteria. En sitten tiedä nukkuiko vanhemmat, mutta jos olisi ollut minun lapsia niin olisin kyllä kieltänyt.
 
kismet
Kyllähän meilläkin on sisällä juokseminen kielletty! Varmasti monet tietävät että,lapset välillä leikkiessä riehaantuvat ja silloin kiellot saattavat unohtua. Meillä on terveet iloiset ja nauravat lapset meillä eletään täysillä normaalin lapsiperheen arkea...on surullista että,kaikki eivät sitä ymmärrä!!!
 
Niin ja on surullista kun ei ymmärretä että ihmiset käy töissä ja tarvitsevat untakin joskus ilman kolisteluja tai 22 jälkeen suihkun ääniä. Se on jännä että aina valitetaan siitä että muut valittaa kun voisi itsekin miettiä omia "elämisen" ääniä... Ihan kuin lapsiperheet saisivat tehdä mitä haluaa. Mitäs jos teidän yläkerrassa asuisi muusikko joka häiriköisi teitä kovalla musiikilla esim.. Kyllä se alkaisi pikkuhiljaa sylettää vaikka miten pitkin päivää huudattaisi musiikkia. Mitäs sitten kun teidän pieni tarvitsisi päiväunet ja yläkertalainen vain soittaisi PÄIVÄLLÄ musiikkia kovaa?! Jokainen voi kyllä miettiä vähän toisia.

Olen sen huomannut että kotiäidit voivat tehdä lasten kanssa mitä tahansa mut jos joku erehtyy asiallisesti sanomaan metakasta ni sit katsotaan kun vierasta sikaa.
 
noo täälläkin asuu yks mummeli joka valittaa siitäkin kun tämän kerrostalo alueen lapset leikkii tuossa pihassa ulkona leikkikentällä kun hänen mielästä siellä ei sais enään klo 18 jälkeen leikkiä ja mölytä että kaikenlaisia meitä mahtuu tähän maailmaan
 

Yhteistyössä