Naapuri vihaa meidän koiraa, onko se minun vika?

Hemmetti. Meidän koira makoilee usein aidatulla pihalla näin kesäisin. ei hauku, ei karkaile, vaan makoilee nurmikolla tai varjossa. Joskus saattaa käydä kurkkaamassa naapurin aidan yli jos siellä joku liikkuu, mutta löntystää sitten omalle paikalleen. No, nyt tuo naapuri kävi sitten siitäkin sanomassa, että koira ei saa olla takapihalla, kun hän käy omallansa, kun pelkää koiria! Jessus! |O :headwall:

vieras
oikeesti jotkut pelkää koiria niin älytön! Jos aita on matala mistä koira voi hypätä yli niin mäkin pelkäisin vaikka omistaja miten vannoo et koira on kiltti jne. sain kiltin ja aina niin rauhallisen koiran hampaat nilkkaani ohi pyöräillessä ihan syyttä. omistaja vaan voivotteli et ei se oo ikinä ennen...

mut jos naapurisi vaan sua kiusatakseen näin sano ni silloin voisit nätisti sille yrittää sanoa miten asia on...

Mua ärsyttää tollaset naapurit ja ihmiset jotka alkaa määräileen mitä omalla pihalla saa tehdä ja mitä ei. Sano sille seuraavan kerran, että eipä voi mitään jos pelkää, maksakoot itsellensä johonkin terapiaan käynnit päästäkseen kammosta eroon jos niin haittaa. Eihän se sitten voi kävellä ja käydä missään kun koiria tahtoo olla vähän joka puolella.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
oikeesti jotkut pelkää koiria niin älytön! Jos aita on matala mistä koira voi hypätä yli niin mäkin pelkäisin vaikka omistaja miten vannoo et koira on kiltti jne. sain kiltin ja aina niin rauhallisen koiran hampaat nilkkaani ohi pyöräillessä ihan syyttä. omistaja vaan voivotteli et ei se oo ikinä ennen...

mut jos naapurisi vaan sua kiusatakseen näin sano ni silloin voisit nätisti sille yrittää sanoa miten asia on...
Koira pelostakin voi itseään edes yrittää parantaa. Olen yrittänyt sanoa, että tule tervehtimään ja tutustumaan meidän koiraan, koska on itse rauhallisuus. Mutta ei niin ei!

Joo ei sillä ole mitään sanomista siihen että koira on teidän omalla AIDATULLA pihalla vapaana! se on ihan täysin laillista. eri asia olisi jos pihanne ei olisi aidattu ja koira kävisi naapurisi pihalla...
Sano sille että ei tule pihalle jos niin kovati pelkää tai muuttaa muualle...

Minkä sortin koirasta on kysymys ja miten korkea se aita on?

Kannattaa varmaan opettaa se koira sitten siihen, ettei nouse sille aidalle naapuri katsomaan. Koirat ovat fiksuja ja oppiivat kyllä. Tai sitten korottakaa aitaa.

Yleensä koirien pelkoon on syy jossain henkilöhistoriassa ja sitten se jää elämään ihmisen mieleen vaikka kyse ei olisikaan samasta koirasta. Pelko on kuitenkin todellinen, joten tässä tapauksessa sen naapurin hermot saisi suhteellisen helpoilla konsteilla rauhoittumaan.

Eikä mikä naapuri... tosi ärsyttävää. Sanot sille naapurille että koira saa olla omalla, aidatulla pihalla ja jos niin kovasti pelottaa, niin harkitkoon muuttoa jonnekkin missä ei ole koiria. Ymmärän kyllä, että jotkut ihmiset pelkäävät oikeasti koiria, mutta että tullaan määräilemään tuolla tavalla... :snotty:

Mun mielestä koira saa kyllä olla vapaasti teidän omalla aidatulla pihalla. Uskon kyllä että naapuri pelkää, mutta ei hänen pelkonsa voi koko naapuruston elämää määritellä. Neuvoisin naapuria aitaamaan oman pihansa oikein huolella, niin ei tarvi pelätä että sinne naapurien koirat (muittenkin kuin teidän) eksyy. =)

Kultainen noutaja kyseessä ja aita sen verran korkea, että kun nostaa oikein kunnolla päätään niin näkee sen yli. Ei kuitenkaan hauku koskaan touhuilevaa naapuria. Käy vaan kurkkaamassa ja palaa omalle paikalle. En nyt ymmärrä ollenkaan, että saa traumoja kurkkaavasta koirasta. Voidaan kyllä laittaa vaikka kupla asuntomme ympärille, mutta kun rivitalossa asutaan niin tuntuu vaan niin uskomattomalta.

minä vain
Kirjoitin jo äsken mutta ei viesti lähtenytkään ....

Meillä naapurissa dobermanni irti pihallansa .... aitaa ei ole vaan juuri istutetut pensaat ... koira pysyy hyvin omalla puolella ja vaikuttaa todella kiltiltä ja leppoisalta otukselta :)

Itse en pelkää koiria mutta jotenkin hirvittää kun lapset juoksevat ja pyöräilevät tuossa pihassa että mitäs jos koiralla naksahtaa päässä ja metsästysvietti herää ja se hyökkää lapsien kimppuun :eek: väliä on noin 1,5 metriä tuohon kävelybaanaan (sisäpihalle meidän takapihat)

Ja kyse ei ole siitä että onko se dobermanni villakoira vai pystykorva ;)

Naapurillen en ole pelostani sanonut mitään ainakaan toistaiseksi mutta hiljaa mielessä pohtinut ja että mitä sitten teen jos näin käy :eek:

Koira on eläin ja sitämyöten arvaamaton ... se on kylmä tosiasia joka on vain hyväksyttävä ja sen mukaan elettävä ja otettava huomioon :)

Joten toisaalta ymmärrän naapuriasi AP jos hänellä todella on kova koirapelko mutta te toki saatte pitää koiraa vapaana omalla aidatulla pihallanne mutta miten olisi semmonen "juoksunaru" koiralle ... eli koira pystyisi liikkumaan koko pihan aluella mutta olisi silti kytettynä? Koiraa se tuskin haittaisi ainakaan ;)

eipä ole naapurilla mitään sanomista, kerta on aidattu piha ja koira ei sieltä pääse muiden puolelle eikä ketään hätyyttämään, eikä kerta haukkumallakaan ketään häiritse. täällä oli vastaava tapaus ystävälläni, että sen koira oli irti aidatulla pihalla, josta ei päässyt varmasti ketään häiritsemään eikä haukkunut ketään ohikulkijaakaan. niin niiden naapurin emäntä oli ilmoittanut poliiseille koirasta, pollarit kävi tilanteen tarkistamassa ja sanoivat, että kenelläkään ei ole mitään sanomista koska koira on aitauksessa ja ei sieltä pääse mihinkään ja kun kerta vielä ei haukukkaan vieraille.

eipä ole naapurilla mitään sanomista, kerta on aidattu piha ja koira ei sieltä pääse muiden puolelle eikä ketään hätyyttämään, eikä kerta haukkumallakaan ketään häiritse. täällä oli vastaava tapaus ystävälläni, että sen koira oli irti aidatulla pihalla, josta ei päässyt varmasti ketään häiritsemään eikä haukkunut ketään ohikulkijaakaan. niin niiden naapurin emäntä oli ilmoittanut poliiseille koirasta, pollarit kävi tilanteen tarkistamassa ja sanoivat, että kenelläkään ei ole mitään sanomista koska koira on aitauksessa ja ei sieltä pääse mihinkään ja kun kerta vielä ei haukukkaan vieraille.

Alkuperäinen kirjoittaja minä vain :
Kirjoitin jo äsken mutta ei viesti lähtenytkään ....

Meillä naapurissa dobermanni irti pihallansa .... aitaa ei ole vaan juuri istutetut pensaat ... koira pysyy hyvin omalla puolella ja vaikuttaa todella kiltiltä ja leppoisalta otukselta :)

Itse en pelkää koiria mutta jotenkin hirvittää kun lapset juoksevat ja pyöräilevät tuossa pihassa että mitäs jos koiralla naksahtaa päässä ja metsästysvietti herää ja se hyökkää lapsien kimppuun :eek: väliä on noin 1,5 metriä tuohon kävelybaanaan (sisäpihalle meidän takapihat)

Ja kyse ei ole siitä että onko se dobermanni villakoira vai pystykorva ;)

Naapurillen en ole pelostani sanonut mitään ainakaan toistaiseksi mutta hiljaa mielessä pohtinut ja että mitä sitten teen jos näin käy :eek:

Koira on eläin ja sitämyöten arvaamaton ... se on kylmä tosiasia joka on vain hyväksyttävä ja sen mukaan elettävä ja otettava huomioon :)

Joten toisaalta ymmärrän naapuriasi AP jos hänellä todella on kova koirapelko mutta te toki saatte pitää koiraa vapaana omalla aidatulla pihallanne mutta miten olisi semmonen "juoksunaru" koiralle ... eli koira pystyisi liikkumaan koko pihan aluella mutta olisi silti kytettynä? Koiraa se tuskin haittaisi ainakaan ;)
Nuo istutetut pensaat vielä ymmärrän kun sieltähän koira pääsee läpi, mutta meillä siis aita jonka yli koira varmasti pääsisi hyppäämään, mutta laiskana otuksena (tämä meidän neiti ei viitsisi edes ajatella moista fyysistä suoritusta) voin vaikka vannoa, että ei hyppää tuon aidan yli ja olen sen kyllä naapureille näiden 3v. aikana sanonut sataan kertaan. Tuntuu vaan, että tässä on nyt vaan kysymys, että heidän täytyy saada tahtonsa läpi siitä, että meidän koiran on oltava sisällä silloin kun he sitä haluavat! :headwall: :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja puutarhatonttu:
Nuo istutetut pensaat vielä ymmärrän kun sieltähän koira pääsee läpi, mutta meillä siis aita jonka yli koira varmasti pääsisi hyppäämään, mutta laiskana otuksena (tämä meidän neiti ei viitsisi edes ajatella moista fyysistä suoritusta) voin vaikka vannoa, että ei hyppää tuon aidan yli ja olen sen kyllä naapureille näiden 3v. aikana sanonut sataan kertaan. Tuntuu vaan, että tässä on nyt vaan kysymys, että heidän täytyy saada tahtonsa läpi siitä, että meidän koiran on oltava sisällä silloin kun he sitä haluavat! :headwall: :headwall:
ei voi kuin nauraa :LOL: :LOL: :LOL:

Jos se naapuri ihan Oikeesti pelkääpelkää koiria, niin olisko semmonen jouksunaru hyvä? jos koira kuitenkin vaan pötköttelee, niin ei se varmaan haukkua haittaisi. Mun mutsi pelkää järkkynä koiria ja siinä ei tutustumiset auta.
Mut jos vaan on ärsy ja nihilisti, niin sitten olkoon vapaana.

Onko teilla naapuri jatkanut koirapelkoaan 3 vuotta, eika koira ole koko aikana mitaan tehnyt?

Alkuperäinen kirjoittaja Tuitsu:
Jos se naapuri ihan Oikeesti pelkääpelkää koiria, niin olisko semmonen jouksunaru hyvä? jos koira kuitenkin vaan pötköttelee, niin ei se varmaan haukkua haittaisi. Mun mutsi pelkää järkkynä koiria ja siinä ei tutustumiset auta.
Mut jos vaan on ärsy ja nihilisti, niin sitten olkoon vapaana.
jos mulla olis aita pihan ympärillä ja siellä koira, joka ei hauku eikä uhkaile, niin en varppina sitä naapurin koira kammon takia alistais narun nokkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Alma Puunaula:
Onko teilla naapuri jatkanut koirapelkoaan 3 vuotta, eika koira ole koko aikana mitaan tehnyt?

No ei ole tehnyt! Ei kertaakaan edes haukkunut! Ja kolme vuotta tätä narinaa ja "koirapelkoa" on nyt jatkunut!

Alkuperäinen kirjoittaja Alma Puunaula:

No ei ole tehnyt! Ei kertaakaan edes haukkunut! Ja kolme vuotta tätä narinaa ja "koirapelkoa" on nyt jatkunut!

Sitten vaan annat olla.
Sano vaan ok, kun naapuri jotain kommentoi koirasta ja ulkoilusta. =)

Yhteistyössä