Naapuri tuntuu kiusaavan meitä tahallaan, vain sen takia että meidän lapsi pelkää koiria

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

-

Vieras
Hänellä on siis superhyvin koulutettuja koiria, ja hänestä on jotenkin kiva pitää koiraansa irti ja käskeä sen istua keskellä pihaa ja hän itse menee istumaan rappusille. Ja koira ei hievahdakkaan, mutta kun meidän tyttö pelkää kokoajan että koira tulee ja käy hänen päälleen. Yksi koira (ei naapurin) on käynyt tyttöön kiinni, siksi pelkää koiria. Olen sanonut naapurille että jos ei viitsisi, mutta ei ota kuuleviin korviinsa. Meillä on kyllä aita välissä, mutta tyttö ei luota etteikö koira voisi hypätä sen yli. Miten saisi naapurin tajuamaan että tyttö oikeasti pelkää koiria niin ei ole kiva kun naapurin pitää samaan aikaan tulla "ärsyttämään"

Koira on siis omalla pihallaan, mutta silti tyttö pelkää. Varsinkin joku hänen koiristaan on joskus pentuna karannut meidän pihalle. Saa toki omalla pihallaan touhuta, mutta onko pakko silloin tulla pitämään sitä koiraa irti kun meidän tyttö on pihalla? Muuten pitää koiriaan tarhassa päivisin.

pitäisköhän sun tytön pysyä sisällä jos toisten omalla pihalla aidan takana olevat asiat noin kovasti pelottaa.. kannattais ehkä muutenkin jotenkin käsitellä tota koirapelko juttua.

ota naapuria sarvista ja sano, että sä voit tulla testivälineeksi. Varmaan koirapiireissä liikkuu semmoistakin jengiä, jotka inhoaa heikkoutta ja tykkää rääkätä ihmistä joka pelkää. Ole lujana ja tee hiljaksiin toiminnallasi selväksi, että olet huomannut mitä toinen puuhaa, ja tytön ulkoillessa leiriydy aidan viereen tuijottamaan kaikessa rauhassa hurttaa vaikka hellehattu päässä pakkasella jos ei naapurille muuten viesti mene perille. Jos ei auta, niin sano suoraan että ei ole hääviä touhua ja anna asialle nimi. Ja niinkuin tuo koirakuiskaaja tuolla Livillä käskee: ole määrätietoinen ja valtaa oma tilasi luottavaisella sitkeydellä olematta aggressiivinen, se tehoaa ainakin koiriin kuulemma parhaiten...

Alkuperäinen kirjoittaja kakkahattutäti;22254027:
ota naapuria sarvista ja sano, että sä voit tulla testivälineeksi. Varmaan koirapiireissä liikkuu semmoistakin jengiä, jotka inhoaa heikkoutta ja tykkää rääkätä ihmistä joka pelkää. Ole lujana ja tee hiljaksiin toiminnallasi selväksi, että olet huomannut mitä toinen puuhaa, ja tytön ulkoillessa leiriydy aidan viereen tuijottamaan kaikessa rauhassa hurttaa vaikka hellehattu päässä pakkasella jos ei naapurille muuten viesti mene perille. Jos ei auta, niin sano suoraan että ei ole hääviä touhua ja anna asialle nimi. Ja niinkuin tuo koirakuiskaaja tuolla Livillä käskee: ole määrätietoinen ja valtaa oma tilasi luottavaisella sitkeydellä olematta aggressiivinen, se tehoaa ainakin koiriin kuulemma parhaiten...

Täytyy olla aika tyhmä jos Koirakuiskaajaa uskoo

Naapurilla on täysi oikeus pitää koiraansa irti omalla pihallaan. Täysi mulkvistihan se on, jos pyynnöistä huolimatta ihan teitä kiusatakseen toimii noin, mutta oikeus hänellä on siihen silti.

Te ootte kyllä tässä asiassa nyt ihan naurettavia, ei sun naapurisi. Mä en ainakaan yhtään kuuntelis tuollaista marinaa jos joku tulis siitä valittamaan että mun koira ulkoilee meidän aidatulla pihalla! Ei sulla ihan oikeasti ole siihen asiaan mitään sanomista.

Ja vähän vielä asian ohi, eikös se ole hyvä että naapuri kouluttaa koiriaan? Etteivät vain juokse ja rähjää pihalla.

Jos koira on omassa aidatussa pihassa on ihan turha kitistä.
Hanki apua lapsellesi koirapelkoon,maailma on täynnä koiria.
En voi ymmärtää että mikä ihmistä vaivaa jos sen pitää saada määrätä mitä naapuri omassa pihassaan tekee.

Ja piti vielä lisätä, että nythän sun lapsella olis hyvä tilaisuus opetella pois koirapelosta, kun kerta naapurin koirat ovat hyvin koulutettuja. Vai onko se asia niin että itse pelkäät koiria? Ei kannata siirtää omia pelkojaan lapsiin.

[QUOTE="akka";22254316]Jos koira on omassa aidatussa pihassa on ihan turha kitistä.
Hanki apua lapsellesi koirapelkoon,maailma on täynnä koiria.
En voi ymmärtää että mikä ihmistä vaivaa jos sen pitää saada määrätä mitä naapuri omassa pihassaan tekee.[/QUOTE]

peesi tälle. Kiusaamista olisi jos naapuri tulisi koirineen ap:n tontin eteen kunnan maalle. Mutta omalla pihalla saa kyllä koirineen olla. Suuruudenhulluutta kuvitella että naapuri kyttää sitä milloin ap lapsineen pihalla.
Ja vaikka kyttäisikin, niin en ihmettele, jos yrittää määrätä mitä toinen tekee omassa pihassa. törkeää.

Jos naapuri tulee sanomaan, että heidän koira pelkää sinun lasta, niin varmasti pidät lapsen sisällä tai hihnassa ulkona.omalla pihalla saa kyllä olla kuten haluaa.

Naapuri ei ehkä ymmärrä sen haittaavan teitä niin paljon, ja pitää hyvänä tiöaisuutena tosiaan kouluttaa koiriaan. Mitään ette sille voi jos pyytäminen ei auta, joten paras olisi koittaa saada lapsikin tottumaan pikkuhiljaa.

Tässä on nyt molemmille oiva tilaisuus. Mä näen tämän "kiusaamisen" ihan vääränä tulkintana.

Itseasiassa mä näkisin tuon positiivisena asiana lapsesi ja jatkokäyttäymisen kannalta; naapuri kouluttaa koiraansa olemaan vähät välittämättä siitä että lapsesi on pihalla. Onko mitään parempaa kuin se, että lapsesi saa omalla pihallaan puuhastella miten sattuu ja koira ei tule pihojenne väliselle aidalle riekkumaan ja räksyttämään.

Nyt sinun täytyy vuorostasi opettaa lapsellesi mitä tuo koiran kouluttaminen tarkoittaa sen sijaan että "vedät herneet nenään" tuosta tekemisestä. Kuten sanot, koira on hyvin koulutettu joten tuo on vain erittäin tärkeää lisäoppia.

Yhteistyössä