Mitä haittaa tuosta ihan oikeasti on? Jos nämä "kyttääjät" vain katsovat, mutta eivät levittele perättömyyksiä tai käytä kuulemaansa/näkemäänsä muuten hyväkseen. Sitten ymmärrän, jos teillä kytätyillä on suuria salaisuuksia, tai juoruatte itse ettekä näin ollen halua "jäädä kiinni" juoruamisesta tms. Vanhemmat ihmiset ovat yksinäisiä ja lasten leikkien seuraaminen ON hauskaa hommaa.
Ajatelkaa nyt. Yksinäinen vanhus isossa omakotitalossa YKSIN ilman seuraa. Omat lapset maailmalla ja kaverit rauhannummella.. Monelle vanhemmalle naiselle tuo aika mitä me/te elämme oli sitä parasta aikaa. Lapset pieniä ja itse oli tärkeä ja tarpeellinen. Ehkä he katsellessaan elävät uudestaan sen ajan. Ehkä he vaan muistelevat. Ihan samalla tavalla, kuin me joskus jäämme katsomaan teinejä pieni hymynkare huulillamme ja muistelemme tähän astisen elämämme "kukoistuss kautta" ajatellen "voi luoja.. minäkin olin joskus noin nuori ja nätti ja timmi.." Joku saattaisi kokea sen ahdistavana kyttäyksenä, mutta sellaiseksi se ei suinkaan ole tarkoitettu.. se on aika luontainen reaktio pysähtyä ja muistaa jotakin vanhaa, hyvää ja kaunista
Eli seuraavan kerran, kun se naapurin vanha mummo kyttää ja vanha herra juoksee pihalle haravan kanssa "kuuntelemaan suuria salaisuuksiamme" niin yllätä. Hymyile kauniisti ja vilkuta tervehdys. Saatat pelastaa yksinäisen päivän ja samalla pääset itse vainoharhoistasi

Sille naapurin vanhalle herralle voisi myös toivottaa vilpittömän hyvän päivän tai vaikka ihastella kaunista päivää tms. Näin tulet lähemmäksi tätä mahdollisesti epäluuloista vanhaa herraa ja saat hänet rauhoittumaan.. Koska nopea poistuminen, katsekontaktin vältteleminen, kireat hymyn tapaiset ja vastaavat eleet antavat sinusta epäilyttävän vaikutelman.. ehkä hän seuraa sinua siksi ettet pääse tekemään pahaa hänen omaisuudelleen...