Naantalissa asuvat :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ehkä pian Naantalilainen.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Ehkä pian Naantalilainen.

Vieras
Naantali on mulle paikkana tuttu, pari vuotta kävin siellä koulua ja mieskin asuu virallisesti Naantalissa.

Ollaan mietitty yhteenmuuttoa ja uusi koti tulisi olemaan Naantalissa jossain kivassa rivitalossa.

- Onko vuoropäiväkoteja muualla, kuin keskustassa tai onko perhepäivähoitajia, jotka ottavat vuorohoitoon?
Mulla 1 lapsi, kohta 5v.
Mulla vuorotyö. Vuorot ovat sekavuoroja ajalla 06-19.00, yö ja viikonloppuhoitoa lapsi ei tarvitse, ne saadaan hoidettua pojan isän ja isovanhempien avulla.
Miehellä työajat vaihtelee myöskin, kun on yrittäjä.

- Onko Naantalissa tarvetta sijaiselle- ruokahuoltoon.
Teen kaikkia keittiön töitä, tiskistä keittämiseen. Olis kiva päästä töihin lähemmäs kotinurkkia :D

- Onko Naantalissa jotain toimintaa äideille ja lapsille, jotta poika sais kavereita ja äitikin seuraa, oltais aika paljon ihan kaksistaankin.

Vuoropäiväkoteja ei ole kuin se keskustan. Ruonassa on sellainen, johon saa kaksivuorotyössä käyvä vanhempi lapsensa, se on siis tarvittaessa myöhempään auki.

Pph:sta en tiedä, joku saattaakin suostua pitämään seitsemään-kahdeksaan, mutta ainakin keskustan alueen pph:t tuntuvat suhtautuvan siihen nuivasti.

Naantalissa on seurakunnalla avoin perhekerho maanantai-aamuisin, jossa käy aika paljon porukkaa, näitä kerhoja on kaksi, toinen keskustassa ja toinen Nuhjalassa. Lisäksi Väentuvalla avoimessa päiväkodissa on erilaista toimintaa, ja varsinkin aamupäivisin on siellä ulkonakin paljon äitejä lapsineen ilman sen kummempaa ohjelmaa, ja siellä mielestäni helposti tutustuu äiteihin. Seurakunta on käsittääkseni myös aloittamassa perhemuskaria, jossa saa käydä eri ikäisten lasten kanssa. Lisäksi Naantalin voimistelijoilla on erilaisia jumppia, joissa vanhemmat käyvät yhdessä lapsen kanssa, on tavallinen aikuinen-lapsijumppa, ja lisäksi isien ja lapsien peli-ilta tms.

Kaikenlaista löytyy ja mielestäni paljon kivoja vanhempia. :)

Yhteistyössä