Naama täynnä mustapäitä ja epäpuhtauksia, millä päästä niistä eroon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja naamaapuja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minun iho on parantunut selvästi, kun aloin käyttämään LV:n kasvotuotteita. En ole tiedostanut, että minulla voisi olla herkkä iho, mutta noilla tuotteilla finnejä tulee enää todella harvoin. Yritä ensin helliä tuotteita ja toimenpiteitä, jos ne ei auta niin siirry sitten järeämpiin tuotteisiin.

mä kävin kosmentologilla joka on apteekin yhteydessä. Siellä me putsattiin ihoa ja sain tietää että ihoni on pintakuiva (selittää miksei rasvat auttanut ollenkaan). Nyt mä oon putsaillu apteekin tuotteilla ja voin sanoa että kyllä kannatti.

mustapäät ilmesty iholle seuraavista syistä 1. olet käyttänyt joskus antibiootteja. 2. syönyt liikaa sokeria. 3. syöt liikaa roskaruokaa, pizzaa, mäkkiruokaa, valmista prosessoitua pikaruokaa kaupasta, suklaa, sipsi, jäätelö jne, lista on pitkä. jos haluat päästä mustapäistä eroon sulla on 3 vaihtoehtoa, vaihtoehto 1. poista seuraavat aineet kokonaan sun ruokavaliosta 1. sokeri 2. gluteeni 3. huonot rasvat 4. maitotuotteet. ja syö paljon vihanneksia ja osta solgarin 30mg sinkki kapseleita ja ota kahesti päivässä, vaikka pakkauksessa suositellaan vaan 1, ota 2 koska sinä todellakin tarvitset sitä. toinen juttu minkä sun täytyy tehtä on ostaa hyviä probiootteja ja omega 3 kalanmaksa öljyä 1000gm päivässä, ja seleeniä 200uq päivässä. osta (tea tree facial wash) ja pese naamaas kahdesti päivässä. vaihtoehto 2. http://www.juicemaster.com/clear-skin-programme tämä toimii 100% ruokavalion muuttaminen eli kehon puhdistaminen ja terveellisesti syöminen on ((AINOA)) keino päästä mustapäistä eroon

Oon 34v ja aina kärsiny aikuisiän aknesta. Kaikki on vuosien saatossa kokeiltu, mutta mistään ei oo ollu niin paljon apua kuin kylmäpuristetusta kookosöljystä. Viikko sitten aloitin käytön ja parannus on jo nyt aivan uskomaton! Suosittelen, ihan vilpittömästi. :)

[QUOTE="tööt";30730867]Oon 34v ja aina kärsiny aikuisiän aknesta. Kaikki on vuosien saatossa kokeiltu, mutta mistään ei oo ollu niin paljon apua kuin kylmäpuristetusta kookosöljystä. Viikko sitten aloitin käytön ja parannus on jo nyt aivan uskomaton! Suosittelen, ihan vilpittömästi. :)[/QUOTE]

miten käytät sitä? löytyykö ruokakaupasta vai luontaistuote?

Ei niistä pääse eroon pysyvästi mutta tuo kookosöljy on hyvä. Karppauskaan ei saa mustapäitä katoamaan mutta rasvat ja öljyt ruokavaliossa auttaa ihon rasvoja olemaan "juoksevampaa" jonka saa iholta puhdistettua helpommin. Miinuspuolena kiiltävä iho jossa meikki näyttää nopeasti pahalta...

Mustapääthän on tukkeutunutta rasvaa jonka pää reagoi hapen kanssa josta tulee musta väri.

Kannattaa kokeilla sitä kookosöljyä ja käydä puhdistamassa vanhat epäpuhtaudet pois.

Niin ja sitä kookosöljyä mulla on kahdessa rasiassa, toinen sisäisesti esim. lusikallinen aamukahviin ja toinen ulkoisesti. Joskus levitän rasvan iholle ja hiuksiin puoleksi tunniksi ennen suihkua. Hiukset pitää pestä kahdesti tämän käsittelyn jälkeen.

Jos ruokavaliossa on sokeria ja paljon hiilareita en suosittele sisäistä käyttöä...

Näyttää aivan minun aloitukseltani.

Jos hieron naamaa sormilla niin tuntuu jotenkin hiekkaiselta myöskin, onkohan sitten kuivuudesta johtuvaa hilseilyä mitä sormiin takertuu.

Miten käytätte tuota kookosöljyä? Rasvan tapaan vai pesettekö sillä kasvot? Mulla on kuiva iho vaikka miten paljon rasvailen. Iho tuntuu siltä kuin sitä saisi joka päivä kuoria.

Alkuperäinen kirjoittaja etsivä;30730161:
mustapäät ilmesty iholle seuraavista syistä 1. olet käyttänyt joskus antibiootteja. 2. syönyt liikaa sokeria. 3. syöt liikaa roskaruokaa, pizzaa, mäkkiruokaa, valmista prosessoitua pikaruokaa kaupasta, suklaa, sipsi, jäätelö jne, lista on pitkä. jos haluat päästä mustapäistä eroon sulla on 3 vaihtoehtoa, vaihtoehto 1. poista seuraavat aineet kokonaan sun ruokavaliosta 1. sokeri 2. gluteeni 3. huonot rasvat 4. maitotuotteet. ja syö paljon vihanneksia ja osta solgarin 30mg sinkki kapseleita ja ota kahesti päivässä, vaikka pakkauksessa suositellaan vaan 1, ota 2 koska sinä todellakin tarvitset sitä. toinen juttu minkä sun täytyy tehtä on ostaa hyviä probiootteja ja omega 3 kalanmaksa öljyä 1000gm päivässä, ja seleeniä 200uq päivässä. osta (tea tree facial wash) ja pese naamaas kahdesti päivässä. vaihtoehto 2. Jason Vale's Clear Skin Programme tämä toimii 100% ruokavalion muuttaminen eli kehon puhdistaminen ja terveellisesti syöminen on ((AINOA)) keino päästä mustapäistä eroon

hohhoijaa :laugh:

Nyt on kookosöljyt ostettu :)

Laitoin tavallaan naamioksi ja pesen sitten joskus kun jaksan niin pois, näinkö tämä toimii? Pikaisesti googletin jonkun ohjeen.

Riittää aika pitkäksi aikaa tuo pieni purkki kun on kiinteää, en jotenkaan tajunnut että se on kiinteää tavaraa, ai että on hyväntuoksuista

Minä rasvailen naaman kookosöljyllä iltapesun jälkeen. En pese pois. Joskus laitan myös aamulla jos en ole laittamassa meikkiä.

Sinkkiä voin myös suositella lämpimästi. Purkista sisäisesti ja vauvojen sinkkirasvaa silloin tällöin naamaan.

Syön myös helokkiöljykapseleita. Tekee hyvää iholle. Ja uskokaa tai älkää mutta en kärsi siitepölyallergiasta laisinkaan, jos olen muistanut koko talven syödä helokkia. Lääkärit nauraa päin naamaa jos niille menet sanomaan, mutta mulle ihan sama, kunhan toimii.

[QUOTE="a.p";30731468]Saako tuota kookosöljyä mitenkään nestemäiseksi? Vai pitääkö se vain sormin hangata suoraan purkista ja laittaa naamaan?[/QUOTE]

Se kyllä muuttuu aika äkkiä nestemmäiseksi ihon lämmöstä. Jos tykkää nestemmäisenä levittää, niin pyörittele hetki käsissä. Eikä sitä tosiaan paljon tarvitse laittaa. Minä yleensä vähän kaapaisen etusormella tai teelusika kärjellä ja levitän. Käytän myös meikin poistoon ja siihen menee ehkä 1/2 tl. Naaman kuorimiseen kookosöljyllä ja sokerilla käytän 1tl.

Mulla oli pitkään finnejä (ikä 35v) mutta sain ne pois kun unohdin kuorinnan ja kuivattavat kasvotuotteet. Puhdistan nyt ihon lumene sensitive sarjan putsarilla joka on kuin kosteusvoide joka puhdistaa. Huolellisesti vaan pyörittelee sitä kasvoilla ni meikit irtoaa ja sit vaikka uusinta että vielä ihokin puhdistuu. Kasvovesi samaa sarjaa. Yöksi laitan tosi monesti lumenen sensitive sarjan kosteuttavan kasvonaamion ja annan olla kasvoilla aamuun asti tai käytän myös lidlin cien q10 yövoidetta, päivävoide samaa sarjaa. Söin muutama vuosi sitten antibioottikuurin pahimpiin tulehduksiin 5kk ajan, mutta olipa elimistö siitä pitkään sekaisin ja finnitkin palasivat kuurin jälkeen. Ihotautilääkäri kuitenkin sanoi että on aivan sama maksaako ihonhoitotuotteet 5e vai 50e kumpikaan ei toimi sen paremmin.
Suosittelen herkän ihon tuotteita ja paljon kosteutusta iholle. Tsemppiä!

Ruokavaliolla on todennäköisesti vähän merkitystä. Monen potilaan mielestä runsas suklaan ja muun rasvaisen ruuan, kuten juustojen, syöminen voi pahentaa tautia. Viime aikoina on tutkimuksissa osoitettu myös ns. nopeita hiilihydraatteja runsaasti sisältävien ruokavalioiden pahentavan aknea. Mutta tarkkoja ruokavalio-ohjeita ei aknepotilaille ole toistaiseksi olemassa. Yleensä on hyvä syödä terveellistä, kuitupitoista ruokaa. Eikä millään, tiukallakaan, ruokavaliolla voi aknea kokonaan parantaa."Hannuksela M. Karvonen J. Reunala T. Suhonen R. (ihotautilääk.)

Kun käytätte tuota kookosöljyä, niin pesettekö kuitenkin jollain puhdistusaineella ensin?

Netistä löysin, että voisi myös ihan vesipesun tehdä ja sitten öljyä ja pyyhkiä vanulapulla öljy pois. Voisiko auttaa kuivuuteen ja epäpuhtauksiin noin käytettynä? Ihoni on kamalan näköinen ja mitään meikkivoidettakaan ei oikein voi käyttää koska ihosta tulee jotenkin roskaisen näköinen (varmaan se kuivuus tekee)

Yhteistyössä