n. vuoden ikäisen lapsen vieroittaminen tutista....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Meillä poika täyttää 2viikon päästä 1v ja tuossa äsken kun unille pistin niin mietin että pitäiskö ottaa kokonaan tutti pois,nytkään ei tarvinnu sitä nukahtaessaan.yöllä toki helppo hiljentää tutilla ja päiväunille mennessä(nukkuu vaunuissa) tarvitsee tutin.
Onko näin pieni helppo vieroittaa?Mulla vaan kokemusta n. 2 -vuotiaan vieroittamisesta ja ei ollu mitenkään helppo juttu.
Meillä nää aikaisemmat tutin imijät on ollu sellasia että reilu 1veenä alkaa sit se tutti olla suussa aina kun jostain löytää ja sit jo myöhemmin(n. 1v3kk) osaavat itse kysellä ja "vaatia" tuttia...
vieroittaisko nyt vai sit vasta paljo myöhemmin,nimittäin pikkusisarus syntyy 2kk päästä ja sithän tuttia ei voi ainakaan heti viedä!

Ota tutti pois nyt ois mun neuvo. Käsittäisin, että isomman tutista vierottaminen ois vaikeempaa.
Kun meidän tyttö oli 1v, me unikoulutettiin, lopetin imetyksen ja otettiin tutti pois. Meni kaikki yksillä itkuilla ja ei tutin pois ottamisessa ainakaan tuntunut olevan ongelmaa. Unilelu tuli vaan entistä tärkeämmäksi :)

Jep, mä kiroan etten ottanut tuttia pullon kanssa samaan aikaan (10kk). Nyt yhtäkkiä tyttö on hullun riippuvainen tutistaa vaikka ennen ei käyttänyt sitä ollenkaan. (tuttiiii, tutitttiitititit tutttiii..) Ei kyllä nytkään saa sen kuin yö ja päiväunille. 1,5 .v. ikää ja kohta pitäs tehdä jotain tolle asialle.

Yhteistyössä