n. 20v. esikoisen yrittäjät :)

tannn
jos saan yhden vinkin sanoo, niin se yrittäminen kannattaa jättää kokonaan pois.. siit aiheutuu vaan paineita ja ressiä ja näin ollen se on vaikeempaa tulla raskaaks.. Tai se hidastaa ainaki sitä. MEil oli sillee kans et yritettiin hirveesti ja kun ei mitään kuulunu, annettiin olla. Nyt toden näköisesti oon raskaana ja pikkunen kehittymässä. Kaverille kävi kans niin, turhaan oli vuodden yrittäny, sit ku ns. lopetti yrittämisen, saman tien alko odottaan. =) kyllä teilläkin vielä tärppää!!!

VNT
Täällä ollaan, 19v minäkin. Olen ollut pari kuukautta syömättä pillereitä. Ensimmäisten kuukautisten aikaan tein kai 7 raskaustestiä, joista joka toinen näytti plussaa ja joka toinen negatiivista. B) No menkat sitten kuitenkin alkoivat ja me tehtiin miehen kanssa päätös, että kun menkat ovat kaksi viikkoa myöhässä, saa tehdä ekan testin. Muutenhan meillä menis varmaan tonni rahaa raskaustesteihin tässä yritysaikana.

Varsinaista yritystä ei meilläkään ole päällä, tulee jos on tullakseen. Hirmu kiva juttuhan se tietenkin olisi, jos onnistaisi. :) Juuri vasta olen alkanut käydä näillä vauvapalstoilla ja olen vähän pihalla meiningistä.

Jännittääkö teitä suht nuoria esikoisen yrittäjiä muuten muiden ihmisten suhtautuminen, jos he saavat jossain vaiheessa kuulla iloisen uutisen? Millainen / kuinka pitkä parisuhde teillä on taustalla? Onko rahatilanne vauvalle sopiva?

5 vuotta pian olemme olleet yhdessä siitä 2 vuotta asuttu saman katon alla. kihloihin menty viime viikolla ja naimisiin parin kk sisään. ikää minulla 19 ja miehellä 23. miehen puolen sukulaiset pomppii onnesta varmaan kun odotus ilmoitus annetaan. minun puolelta ei niinkään. mun puolella lapset tehdään +25 jos ollenkaan. ei se minua haittaa. ei heille se lapsi tule vaan meille. me haluamme yhdessä nuorena vanhemmiksi.

tannn
Tääälä just viikonloppuna plussattiin ja ei sitä vielä oikein ymmärrä. :) Oon 18 ja mies on 20. Seurusteltiin puoli vuotta ja mentiin huhtikuus -08 kihloihin ja nyt tammikuus mentiin naimisii. Rahast ei meinata murehtii, valmistun just ja meen kesäks töihin ja siitä eteen päin ei oo mitää vaki paikkaa tms. kyllä ne kaikki sitten järjestyy.

Meillä miehen kahel veljel on jo lapset et sen äitille se ei sillee oo uus asia, mut meidän mamma on varmaan ihan myytyä ja tykkää tosi paljon.
Nyt vaan toivois et kaikki menis loppuun asti hyvin ja saatais sellanen pieni lahja sitten tammikuun alussa. :)

Mutta teille kaikille tsemppiä, meillä kävi just niin et kun ei ollu yritystä niin silloin nappas. :p

meillä on eka yrityskierros vasta menossa :) pillerit lensi tässä hetki sitten hukkaan. reilut 2v seurusteltu, kihloihin mentiin puoli vuotta sitten.

onko teillä koulut käyty vai onko jotain opiskeluja kesken? jos saa kysyä niin missä koulussa olette/olitte? :)

rapunen, tiedän tunteen :D ottaa niin kaaliin kun ei meinaa osata pitää näppejänsä erossa testeistä vaikka melko varmaa että näin aikasin näyttäisi vielä selvää miinusta, vaikka olisikin tärpännyt :) pitää olla kärsivällinen vaan.. hohhoi.

VNT
Minä tein muutama viikko sitten positiivisen testin ja nyt eletään hirmu jänniä aikoja. :) Eka positiivinen testi tämä oli ja kolmet menkat ehti tulla pillereiden jälkeen. Kaikki kävi tosi paljon nopeammin kuin odotin.

Mä oon lokakuussa 20v ja mies syyskuussa 21v ja rv7 menossa. :) Ei ollu suunniteltu raskaus mut innoissaan ollaa! ^^
Yhdessä ollaa oltu 4,5v. :) Köyhiä opiskelijoitahan tässä ollaa, mutta taloudellisella ajattelulla varmasti pärjää.

Toivottavasti tällä osastolla olisi keskustelua :) Minä varasin ajan kierukan poistoon toukokuulle, vauva saa luvan tulla siinä sitten kun on tullakseen. Minä olen juuri 20-vuotta täyttänyt ja mies 26. Häät on lokakuussa!

Mies on ihan täyspäiväsesti töissä ja itse opiskelen kätilöksi ensimmäistä vuotta.

Vuorovesi: Itse olen ainakin kaksi vuotta koulusta poissaolevana, eli ihan puhtaasti kotiäitinä. Kaksi lukukautta (eli yhteensä vuoden) aion käydä koulua puolella teholla, jolloin mies on vanhempainvapaalla. Muuten mies on töissä/koulussa. Minimi vanhempainpäiväraha on vissiin 22e. Meille riittää hyvin kun on oma asunto eikä autoa.

Täälä olis myös yksi ens kuussa 20 vuotta täyttävä yrittäjä! Mies on 21 vuotias. Vauvakuume on ollu kova jo varmaan vuosia mutta nyt kun koulut on käyty ja miehellekki löyty töitä niin vois harkita taas astetta vakavammin tätä lastenhankkimista. :) E-pillerit lopetin viime kuussa ja nyt vaan toivotaan parasta. :D

Yhteistyössä