N. 20-vuotiaat kuumeilijat!

  • Viestiketjun aloittaja alabama
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja mimmali:
BF,oho.. :D
Mutta on menkkojen alkaminen kivempaa kun tietämättömyys.. :whistle:
On toki. Nyt mä vaan ihmettelen että miksei ne vielä oo oikeen alkanukaan vaikka menkkakipuja ollu jo useamman tunnin... Ei mulla koskaan näin oo ollu! Sitä siis tulee vähän, paperiin reilusti mutta housuihin ei. Vähän kumman näköistäkin ( :x , anteeksi). |O No, jospa huomena...
 
Bayan Fare toivottavasti ne menka nyt sitten alkaa kunnolla, onhan tuo varmasti ollu aika rasittavaa..
ON: alotin tänään taas nuo ovistikut, kun uskon et kierto on sen 28-9 vrk vaik nyt tuli vähän myöhempään. ostin niitä rfsu testejä kun jaksa netistä tilata. ja samanlaisiahan nuo on ku muutkin ovistikut. ei vielä ainakaan kunnon viivaa tullut, toivottavasti alkaa pian näkyä kun alotin niitten vitskujenkin syönnin.
 
Keskiviikko 27.6

Ines..................kp 6/?.........................yk6......................1.lapsi
Haltia................kp 10/31-36..................yk8.......................1.lapsi
Hempukka87........kp 12/30........................yk9...................1.lapsi
Äippä84.............kp 15/28-30...................yk5.....................3.lapsi
Hissu.................kp18/29-34...................yk3..................... .2.lapsi
Mimmali............kp 20/31-33.................yk11.....................1.lapsi Riquli.................kp 21/26-28.................yk2......................2.lapsi Oikukas.............kp25/30-31...............TJOT.......................1.l apsi
Wiivi84..............kp28/30-32..................yk8................. ....2.lapsi
Äityli-84............kp35/34........................yk10.............. .....2.lapsi
Suvitus.............kp36/?..........................yk2.................... ..?.lapsi
Blue123.............kp67/??........................yk2..................... ..2.lapsi
Dreamer-88......kp76/29, 51-86............puoli vuotta.........1.lapsi
Auts..................kp 89/?........................yk?.........................2.lapsi
Anna333.............kp90/36........................yk11................ .1.lapsi
Nirno.................kp 99/30 ......................yk3......................1.lapsi
Bayan Fare........kp 108/32-?....................yk6......................1.lapsi Nibbler...............kp118/28......................yk1.................... ...1.lapsi


Plussanneet

Mmiilia
Saitu
MiiaMaria
Freija


:flower:
 
En oo oikein saanut kirjoitettua mut kyl mä lukemassa käyn monta kertaa päivässä B) Juhannus meni oikein mukavasti, olin suht naamat kaverin mökillä koko vklopun :LOL: sain ottaa mun koiran mukaan ja se oli aivan hyperinnoissaan kun ekaa kertaa pääs mökille ja mereen uimaan. hyvä että sen sai pois siitä vedestä ekana iltana :LOL:

Kohdunnapukkaa oon tässä kierrossa yrittäny tarkkailla ihan mielenkiinnon vuoksi. Mitään ihmeellisiä eroja en oo huomannut, tosin viime vai toissaviikollako se oli niin se oli kyllä alempana ja enemmän auki kuin yleensä ja nyt sitte eilen illalla se oli ihan yhtäkkiä vetäytyny tosi ylös ja kovaksi. Siis sen verran isolla erolla että oikein huomasin hämmästyväni, kun yleensä ennemminkin mietin että "no kai se vähän on ylempänä/kovempi/auki/mitätahansa" ja nyt ero oli tosi selkeä. Sitte äsken kokeilin taas että ehkä vain kuvittelin tai se oli joku hetkellinen juttu kun sehän muuttaa muotoaan päivän mittaan, mut on se vieläkin tosi takana ja vaikeampi löytää kuin aiemmin. Ja kiinni.

Huisia, huomaan vartalostani jotain merkkejä tämän sortin toiminnasta :D

Nyt jos kierrot olisivat normaalit niin sehän on joku raskautumismerkki jos ei pari päivää ennen menkkoja rupee laskeutumaan alas ja avautumaan, mutta koska mun kierrot on tosiaan ollut sen 40-50 päivää nyt muutamana kuukautena niin vahvasti epäilen että se yhtäkkiä tasaantuisi johonkin 30 joten tää ei meinaa mitään.

Mutta jatkan toki tarkkailua :D Testejä en oo ostanu valmiiksi ja TODELLA kovasti yritän malttaa ensi viikkoon ennenkuin testaan ekan kerran, mutta takaraivossa aina pauhaa se yksi plussa toissaraskaudesta jonka tein kp27 ja siksi houkuttaa aina tässä vaiheessa kiertoa jo ruveta miettimään testailua.

Ei näin :D

 
Keskiviikko 27.6

Ines..................kp 6/?.........................yk6......................1.lapsi
Haltia................kp 10/31-36..................yk8.......................1.lapsi
Hempukka87........kp 12/30........................yk9...................1.lapsi
Äippä84.............kp 15/28-30...................yk5.....................3.lapsi
Hissu.................kp18/29-34...................yk3..................... .2.lapsi
Mimmali............kp 20/31-33.................yk11.....................1.lapsi Riquli.................kp 21/26-28.................yk2......................2.lapsi Oikukas.............kp25/30-31...............TJOT.......................1.l apsi
Wiivi84..............kp28/30-32..................yk8................. ....2.lapsi
Äityli-84............kp35/34........................yk10.............. .....2.lapsi
Suvitus.............kp36/?..........................yk2.................... ..?.lapsi
Blue123.............kp67/??........................yk2..................... ..2.lapsi
Dreamer-88......kp76/29, 51-86............puoli vuotta.........1.lapsi
Auts..................kp 89/?........................yk?.........................2.lapsi
Anna333.............kp90/36........................yk11................ .1.lapsi
Nirno.................kp 99/30 ......................yk3......................1.lapsi
Bayan Fare........kp 1/32-?.......................yk7......................1.lapsi Nibbler...............kp118/28......................yk1.................... ...1.lapsi


Plussanneet

Mmiilia
Saitu
MiiaMaria
Freija

:flower:
 
Anteeksi kaikki jotka pitkään on jo nyyttiä toivoneet, on tosi inhottavaa valittaa, kun tuntuu että kellään ei tällä palstalla ole elämä helpoimmasta päästä, mutta ku ahistaa...tosi kovin jännitän ensi viikon alkamista, kun on sellainen olo, että nyt kyllä saisi ruveta tapahtumaan, oviksenkin kyttäsin tarkkaan...mutta mitään oireita ei ole |O
edellisellä kerralla oireet alkoivat n. viikko oviksesta ja olin jo kiertopäivien loppupuolella täysin varma raskaudesta ilman testejä.
Ja nyt...ei mitään...nipukka on kovana, mutta niin se oli viime kierrossakin, juuri siihen päivään saakka kun täti tuli.

Äh...vali vali taas...ja kun lupasin etten hermoilisi tällä kertaa :ashamed:
 
Keskiviikko 27.6

Bayan Fare........kp 2/32-?.......................yk7......................1.lapsi
Ines..................kp 7/?.........................yk6......................1.lapsi
Haltia................kp 11/31-36..................yk8.......................1.lapsi
Hempukka87........kp 13/30........................yk9...................1.lapsi
Äippä84.............kp 16/28-30...................yk5.....................3.lapsi
Hissu.................kp19/29-34...................yk3..................... .2.lapsi
Mimmali............kp 21/31-33.................yk11.....................1.lapsi Riquli.................kp 22/26-28.................yk2......................2.lapsi Oikukas.............kp26/30-31...............TJOT.......................1.l apsi
Wiivi84..............kp29/30-32..................yk8................. ....2.lapsi
Äityli-84............kp36/34........................yk10.............. .....2.lapsi
Suvitus.............kp37/?..........................yk2.................... ..?.lapsi
Blue123.............kp68/??........................yk2..................... ..2.lapsi
Dreamer-88......kp77/29, 51-86............puoli vuotta.........1.lapsi
Auts..................kp 90/?........................yk?.........................2.lapsi
Anna333.............kp91/36........................yk11................ .1.lapsi
Nirno.................kp 100/30 ......................yk3......................1.lapsi
Nibbler...............kp119/28......................yk1.................... ...1.lapsi


Plussanneet

Mmiilia
Saitu
MiiaMaria
Freija


:flower:
 
mitenkähän voi olla mahdollista,että minä vieläkin olen ihan yhtä limaa?
uskon,että ovulaatio oli kp16. nyt menossa jo kp 19 ja vielä tulee limaa.. oli päivän tai kaksi poissa ton mahdollisen ovulaation jälkeen ja nyt taas... oisko mulla ollu vasta nyt ovulaatio?
voiko se olla mahdollista edes,kun olen varma että kierto on tasan 29 päivää. ja ovulaatiohan tapahtuu 14 päivää ennen kuukautisten alkua!?
ihan sekaisin! ei taida tulla meille vauvaa vieläkään!
miksi perhana toisille vauvan teko on niin saakutin helppoo!??? |O
 
Torstai 28.6

Bayan Fare........kp 2/32-?.......................yk7......................1.lapsi
Ines..................kp 7/?.........................yk6......................1.lapsi
Haltia................kp 11/31-36..................yk8.......................1.lapsi
Hempukka87........kp 13/30........................yk9...................1.lapsi
Äippä84.............kp 16/28-30...................yk5.....................3.lapsi
Hissu.................kp19/29-34...................yk3..................... .2.lapsi
Mimmali............kp 21/31-33.................yk11.....................1.lapsi Riquli.................kp 22/26-28.................yk2......................2.lapsi Oikukas.............kp27/30-31..............TJOT 2....................1.lapsi
Wiivi84..............kp29/30-32..................yk8................. ....2.lapsi
Äityli-84............kp36/34........................yk10.............. .....2.lapsi
Suvitus.............kp37/?..........................yk2.................... ..?.lapsi
Blue123.............kp68/??........................yk2..................... ..2.lapsi
Dreamer-88......kp77/29, 51-86............puoli vuotta.........1.lapsi
Auts..................kp 90/?........................yk?.........................2.lapsi
Anna333.............kp91/36........................yk11................ .1.lapsi
Nirno.................kp 100/30 ......................yk3......................1.lapsi
Nibbler...............kp119/28......................yk1.................... ...1.lapsi


Plussanneet

Mmiilia
Saitu
MiiaMaria
Freija
 
terse kaikille pitkästä aikaa!!
Tultiin eilen mökiltä ni ei oo päässy kirjottelee.
Jos joku on plussannut niin hälle rutkasti onnea ja toivotaan et moni seuraa perässä.
Mul on nyt niin semmonen olo et ku äijä kohta herää ja lähetään kauppaan ni tekis mieli ostaa testi :p
En usko et kahta viivaa ilmestyis mut haluisin testaa kuitenki.. :snotty:
Mulla on kp12/25-27 jos joku päivttelee listaa kun itte en osaa :ashamed:
Mitenhän pystyisin nyt olla ostamatta testiä ja jaksaisin odotella niitä seuraavia menkkoja?
Neuvoja??!!
 
Lääkäri epäilee että mulla on pco, ja minäkin kyllä epäilen. Vasta elokuussa pääsen gynelle, se varmistetaan sitte. Meinas kyllä että pelkkä painon pudotus saattaa auttaa. Pitää yrittää oisko siitä apua... Lisää liikuntaa, herkut pois ja muutenki suht matalahiilihydraattinen ruokavalio. Tylsää...

Kohta töihin...
 
En osaa kyllä tosta PCOsta tarkemmin sanoa mutta eikö se ollut joku monirakkulaisuuteen liittyvä joka sit ovulointiin vaikuttaa... täältä kyl löytyy siitä tietoa ja itsekin pelkäsin sitä hetken mutta mulla ultrattiin kaikki viime KMssä tossa helmikuun puolella ja kai siellä olisi näkynyt jos jotain olisi ollut. Kuulemma ihan normalilta kaikki näytti.

Nyt leikkioireita tähän väliin mitä on:

Maha on ku jalkapallo koko ajan. Monta päivää ollu ihan turvoksissa ja selän iho on taas snadisti huonossa kunnossa (nää on ollu aikasemmissa raskauksissa mut toisaalta voi myös kummatki johtua jos aineenvaihdunnassa on nyt jotain vikaa.)

JATKUVA nälkä. Oon aivan täyttymätön. Ihan uskomatonta :D

Närästys. Tai sellanen hassu kurkunpolttelu, mitä ei myöskään oo ikinä.

Ja sit epäilen et mul ehkä saattais olla hiiva? mul ei oo KOSKAAN ollut aikaisemmin ainakaan et olisin ollu tietoinen joten en oo ihan varma ees niistä kaikista oireista mutta luulisin että nyt saattais olla. Ja se on lukemani mukaan tullu usealle ennenku ne on testannu plussan/plussauksen aikoihin

kohdunnapukka on vieläki tosi kova ja ylhäällä, eikä oo aiemmin ollu ikinä tollanen. tosin en siis missään nimessä oo tutustunu tähän kun muutaman viikon joten vertailukohtaa esim. just ennen viime menkkojen tilaan ei oo ollenkaan.


Sit mä kuvittelen muitaki pikkujuttuja, mut ehkä tos on noi isoimmat. Eikä röökii tee mieli, eilenki poltin vaan yhden. Mut toisaalta mul tulee muutenki aina silloin tällöin kausia jolloin ei yhtäkkiä tee mieli polttaa oikeastaan ollenkaan. Eli ei sekään mitään meinaa :LOL:

Niin ja tosiaan en mä tiiä voiks se olla ees mahdollista et yhtäkkiä se oliski about sen tasan 30 päivää se kp ku tosiaan viime kierrot ollu kp50 ja kp40 jne.

Mulle saa nauraa :LOL: :LOL: :D
 
Perjantai 29.6

Bayan Fare........kp 3/32-?.......................yk7......................1.lapsi
Ines..................kp 8/?.........................yk6......................1.lapsi
Haltia................kp 12/31-36..................yk8.......................1.lapsi
Suvitus.............kp13/25-27.................. yk3......................2.lapsi
Hempukka87........kp 14/30........................yk9...................1.lapsi
Äippä84.............kp 17/28-30...................yk5.....................3.lapsi
Hissu.................kp20/29-34...................yk3..................... .2.lapsi
Mimmali............kp 22/31-33.................yk11.....................1.lapsi Riquli.................kp 23/26-28.................yk2......................2.lapsi Oikukas.............kp28/30-31..............TJOT 2....................1.lapsi
Wiivi84..............kp30/30-32..................yk8................. ....2.lapsi
Äityli-84............kp37/34........................yk10.............. .....2.lapsi
Blue123.............kp69/??........................yk2..................... ..2.lapsi
Dreamer-88......kp78/29, 51-86............puoli vuotta.........1.lapsi
Auts..................kp 91/?........................yk?.........................2.lapsi
Anna333.............kp92/36........................yk11................ .1.lapsi
Nirno.................kp 101/30 ......................yk3......................1.lapsi
Nibbler...............kp120/28......................yk1.................... ...1.lapsi


Plussanneet

Mmiilia
Saitu
MiiaMaria
Freija
 
PCO: Polykystiset munasarjat; munasolu kehittyy, mutta ei irtoa (ainakaan joka kerta). Munasarjoissa näkyy ultratessa semmosia helminauhamaisia juttuja. Monesti aiheuttaa kuukautishäiriöitä, pitkittyneitä kiertoja ja tosiaan ovuloimattomuutta. Mulla alettiin epäileen noitten kiertojen pitkittymisten takia, ja muutenki epäilen etten ovuloi. Liika paino voi tuoda oireet esiin, painon pudotus voi auttaa.

Googlettamalla löytyy paljo tietoa tuosta!

Toivon, että painon pudotus auttaa... En tahtois oottaa että elokuussa vasta pääsee hoidoissa eteenpäin. :/
 

Yhteistyössä