N. 10-vuotiaiden etenkin tyttöjen vanhemmat, vastaisitteko

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Haluaisin kysyä, että mitä teidän n.10-vuotiaat tytöt tekevät vapaa-ajallaan? Onko paljon kavereita? Ulkoilevatko säännöllisesti kavereiden kanssa tai edes joskus? Harrastavatko jotain?
Pitääkö olla huolissaan, kun 10-vuotiaalla tytöllämme on aika harvoin kavereita kylässä tai käy itse kavereillaan? Yhteyttä pidetään kyllä säännöllisesti pitkillä WhatsApp-puheluilla tai jonkun tietokonepeliin kautta, jossa keskustellaan samalla.
Ulos löytyy äärimmäisen harvoin seuraa, tyttö ulkoilee koulun ulkopuolella lähinnä minun kanssa tai miesystäväni lapsen kanssa.
Tyttö ei ole syrjitty ja esim. koulussa välitunnilla jne. on aina seuraa ja mukana porukassa. Tyttö on rauhallinen ja sopuisa, kilttikin.
Onko tämä siis nykypäivää, ettei kavereita enää nähdä tai heidän kanssaan olla säännöllisesti? Ei ulkoilla eikä tehdä mitään muutakaan yhdessä kuin harvoin? On niin hankala käsittää, kun saman ikäisenä on itse viettänyt kaiken mahdollisen ajan ulkona ja kavereiden kanssa. Myös 6-ja 8 vuotta vanhemmat veljensä olivat tuon ikäisenä kavereiden kanssa paljon, samoin ulkona. Onko tyttöjen elämä vaan niin erilaista nykyään vai onko tämä vaan niin poikkeuksellista, miltä se tuntuukin?
 
vierailija
Se on nykyisin erilaista. Mun 12-vuotias ulkoilee yleensä vain sisarusten kanssa, ehkä kerran kuussa jonkun kaverin. Kännykällä on paljon, kun taas 5v vanhempi isosisko omisti tuon ikäisenä vain perusluurin ja oli enemmän kavereiden kanssa. Tosin meillä tää pikkusisko on myös hiljainen ja kiltti, isosisko on sosiaalinen ja räväkkä, eli voi se luonnekin vaikuttaa.
 
vierailija
Meilläkin 11-v mieluiten kotona. Kännykällä pitää yhteyttä. Nyt on alkanut perjantaisin jäämään pariksi tunniksi kylälle kavereiden kanssa, mikä on ihan kiva juttu.
 
vierailija
Meillä poika 10v. Ei näe kavereita vapaa ajalla, mutta nytkin pelaa kaverin kanssa siis puhuu samalla videopuhelua. Koko kolmikko on ujoja ja hiljaisia eikä uskalla kylään tulla ilman vanhempia, joten hoitavat kyläilyt puhelimien välityksellä. Tytöt jotka on 13v ja 15v niin niillä oli kaverit joko meillä tai he kaverilla ja edelleen sama. Poika 10v. vaan on ujompi eikä uskalla kyläillä, joten näin mennään. Koulussa on kavereita ja jos esim. Uimassa käydäänniin löytyy kavereita heti Tai jäällä luistelemassa niin joku aina tulee yhtäaikaa.
 

Yhteistyössä