Myyt ystävälle tavaran joka onkin vääränkokoinen, miten toimit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ketutus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

ketutus

Vieras
Kyse on sängystä. Luulin että sänky on 100cm leveä ja se olikin 120cm leveä.

Selvisi vasta kun toivat sängyn meille (lyhyt välimatka).

No kaveri otti rahat, pahoitteli kun ei käynyt ilmi aiemmin ja toivotti lopuksi että toivottavasti saan sängyn myytyä pian eteenpäin. Selitti kuinka tarvitsee rahat jotta saavat uuden sängyn ja heillä ei ole tilaa ottaa uuteen asuntoon tätä sänkyä!

Olin ihan että WTF??

Meillä ei myöskään ole ylimääräistä tilaa saatika rahaa ja sänky on nyt myynnissä! Ja "ystävä" on nyt entinen!

Kyllä v*tuttaa jos en saa edes omia rahojani tosta pois kun maksoin vielä kiskurihinnan siitä.

[QUOTE="äipppä";29553842]LUULIT? Et kysynyt vai kaveri kertoi mitat virheellisesti?

Et olisi antanut rahoja, nyt on vähän myöhäistä itkeä.... :/[/QUOTE]

Sillon kun kaveri oli ostamassa tätä sänkyä heille niin puhui että 100cm olis just passeli.
Ollaan käyty heillä kylässä ja olen sivusilmällä nähnyt sängyn. Luulin että oli se 100cm leveä kuten joskus puhui...

Sanoin hänelle että tää on nyt liian leveä ja vääränkokoinen meille kun oletin että on 100cm, mutta kaveri vaan alko selittää että se ei millään mahdu heidän uuteen asuntoon ja tarvii ne rahat.

Joo olis pitänyt vaan olla veemäinen ja sanoa että en maksa!

No ens kerralla kun oot ostamassa jotain pyydät tarkat mitat, jos ne on väärin niin voit perua kaupan. Nyt vaan myyt sängyn eteenpäin pois nurkista pyörimästä.
Vanha sanonta kuuluu että tyhmyydestä sakotetaan :). Toivottavasti saat sängyn pian kaupaksi.

• Tykkää
Reactions: Tähkäpää-90
Juu oma moka, mutta olisinpa kuvitellut että kaveri olis tullut asiassa vastaan!

Ite ainakin olisin ehdottanut että voiko sänky jäädä tänne ja itse etsin uuden ostajan.

No kävipä selväksi ettei ole kummonen ystävä!

No et kyllä itsekään ole "kummonen ystävä" jos oletat että ystäväsi muuttokiireen keskellä (?) kuljettaa sulle sängyn ja urpoudessasi et edes mittoja kysy jos kuitenkin oleellinen tieto, et tingi vaikka mielestäsi maksat ylihintaa (?) ja vielä oletat että kun sanot "en otakaan" niin ystäväsi pokkana palauttaa rahat ja raahaa sängyn takas asuntoonsa?

Joo-o. Tyhmyydestä sakotetaan. Laita sänky myyntiin, kyllä sen joku ostaa. :)

[QUOTE="huhhuh";29553942]no onko se 20cm nyt sitten niin hirveän iso asia?[/QUOTE]

No kyllä se nyt vaan pienessä huoneessa on oleellinen asia!

Ja toisekseen 120cm leveitä sänkyjä on pilvin pimein myynnissä. 100cm sängyt on harvinaisempia ja jopa kalliimpia!

Tässä taas käy vastauksista ilmi tämä palstan henki: kenenkään ei tarvitse ajatella kuin itseään, on oma vika jos kokee vääryyttä.

Kaverisi ei kyllä toiminut reilusti, itse en olisi kehdannut noin tehdä kuin hän teki. Voit tietysti vielä yrittää jutella hänen kanssaan ja purkaa kaupan, mutta ei taida enää onnistua. Tosiaan silloin kun toivat, niin olisi pitänyt asia selvittää. Röyhkeästi kaverisi kyllä toimi!

[QUOTE="Myy";29553966]Tässä taas käy vastauksista ilmi tämä palstan henki: kenenkään ei tarvitse ajatella kuin itseään, on oma vika jos kokee vääryyttä.

Kaverisi ei kyllä toiminut reilusti, itse en olisi kehdannut noin tehdä kuin hän teki. Voit tietysti vielä yrittää jutella hänen kanssaan ja purkaa kaupan, mutta ei taida enää onnistua. Tosiaan silloin kun toivat, niin olisi pitänyt asia selvittää. Röyhkeästi kaverisi kyllä toimi![/QUOTE]

On kyllä itsekkäitä ihmisiä maailma täynnä. Mullekaan ei olis tullut mieleenkään että olisin jättänyt vääränkokoisen tavaran toisen riesaksi!

Mutta mä olenkin liian kiltti!

En aio perään soitella... Täytyy laittaa myyntiin ja toivoa että saan omani pois.

Yhteistyössä