Myynnin ammattitutkinnon suorittaneet/siitä tietävät

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Olisi muutama kysymys:

- Kauanko ko. tutkinnon suorittaminen kestää, siis kuukausissa?
- Montako päivää viikossa on tuota koulua? Vai onko erikseen koulu- ja harjoitteluviikot?
- Kuinka pitkiä koulupäivät ovat?
- Onko yksi ja sama kouluttaja, vai useita?

Kiitos, jos joku osaa valistaa. =)

Porissa kesti MTC:ssä yhteensä vähän yli 9 kuukautta. Koulua oli 5 pvää viikossa lukuunottamatta kahta työharjoittelujaksoa joulun ja kesän tienoilla. Ne kestivät muistaakseni 1,5 kk yksi eli yhteensä n. 3 kk. Koulupäivät olivat n. 6 tuntisia. Oli sama kouluttaja joka oli MTC. Olin todella tyytyväinen koulukseen. Työharjoittelupaikat hankittiin itse hakemalla töitä eri yrityksistä. Parhaat vietiin päältä eli nopeat söi hitaat. Vastaan mielelläni jos jotain kysyttävää lisää.

Minä suoritin ko. tutkinnon työkkärin kautta hakemalla aikuiskoulutuksessa, liitto maksoi ansiosidonnaisen päivärahan suuruista koulutustukea. Koulutus kesti silloin vuonna 2002-03 10kk ja koulua oli ma-pe jotain 8-15. Harmi kyllä suurin osa mm. matikan tunneista meni netissä surffaillessa, opettajan edes kummempaa yrittämättä. Meillä oli ehkä jotain 4 eri opettajaa, joista yksi vastuuopettaja (tavallaan luokanvalvoja) . Kurssiin kuului pakolliset äikät, ruotsit ja matikat, että oli siten virallinen tutkinto. Suurin anti koulutuksesta oli kunnon harjoittelujakso, joka kohdallani poiki lopulta vakituisen työn josta lähdin omasta toiveestani muutaman vuoden jälkeen. En muista oliko harjoittelujaksoja useampi ja miten pitkään harjoittelu kesti... Ihan tyytyväinen olen koulutukseen, harmi vaan etten tiennyt aiemmin hakea kun luulin tippuvani peruspäivärahalle :/

Kysyn vielä; saako tuosta siis jotain erillistä tukea vielä ansiosidonnaisen lisäksi? Siis juurikin joku koulutustuki yms...
Sitten vielä, mitä tämä vastuukouluttaja opettaa?
Viimeinen ihan uteliaisuudesta. :D

Yhteistyössä