Myyjät, miten ootte saanut työpaikkanne?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
suhteilla vai miten? Haluaisin todella päästä kauppaan töihin kun se tuntuu omalta alalta, olen ollu työharjoittelussa. Ajattelin lähettää hakemuksen paikkakunnan joka myymälään mutta kantsiiko hakee suoraa töitä vai ilmoittaa että vois aluksi aloittaa työharjoittelulla et tulis tutuksi? Kerronko vaan alakohtaisen työkokemuksen vai kaikki lyhkäset pätkäåt vuosien takaa kun ei niitä montaa ole kun olen nyt vasta löytäny sopivan alan?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
suhteilla vai miten? Haluaisin todella päästä kauppaan töihin kun se tuntuu omalta alalta, olen ollu työharjoittelussa. Ajattelin lähettää hakemuksen paikkakunnan joka myymälään mutta kantsiiko hakee suoraa töitä vai ilmoittaa että vois aluksi aloittaa työharjoittelulla et tulis tutuksi? Kerronko vaan alakohtaisen työkokemuksen vai kaikki lyhkäset pätkäåt vuosien takaa kun ei niitä montaa ole kun olen nyt vasta löytäny sopivan alan?

laitoin hakemuksen ( vapaamuotoisen ) ja sit mulle soitettiin et pääsenkö haastatteluun. seuraavana päivänä siitä sain paikan.
Olen vaatekaupassa.

Ensimmäisen myyjän (noh, kassana olin silloin) sain ihan sillä, että kävin esittäytymässä tavaratalon johtajalle. Paikkakunta oli kyllä melko pieni (alle 20 000 as), kyseessä oli kaupungin suurimpia kauppoja kyllä. Hän sitten otti minuun yhteyttä, kun tarvitsivat lisää väkeä töihin. Toisen paikan sain ihan perinteisesti työhakemukseen vastaamalla.

Tee työhakemuksesta sellainen, joka on houkutteleva. Siis siihen ei kannata listata jotain vuosikausi sitten ollutta parin viikon työjaksoa, jos se just ole sellainen, johon hakemuksessa vetoat. Jos intoa on enemmän kuin kokemusta, niin sitten painotat sitä työharjoittelukokemusta ja innokkuutta oppia lisää. Onnea työnhakuun!!!

Menin Sokokselle aikoinaan niin, että täytin tavaratalon infopisteessä työhakemuskaavakkeen ja he soittivat seuraavalla viikolla perään.

Varmaan voi soittaa henkilöstöpäällikölle yms suoraankin ja kysyä olisiko töitä tarjolla.

Yhteistyössä