Myydyn auton lunastus takaisin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Meikku"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Meikku"

Vieras
Olen myynyt auton yksityiselle,joka ei kuitenkaan luottotietojen puuttuessa saanut autoa omiin nimiinsä (eikä siis saa pakollista liikennevakuutusta). Laitoin vanhanaikaisen luovarin eteenpäin mutta asia on vielä kesken (kun soittelin sinne).
Ostaja kysyi haluanko lunastaa auton takaisin hiukan edullisemmin;liikennevakuutus on minun nimissäni ollut koko ajan,ainoastaan verot tulisi nyt minun maksettavaksi. Eli käytännössä saan auton takaisin ´samaan hintaan´,kun huomioitu se että olen vakuutuksia ja (tulevat) verot maksanut. Saan siis myydä auton sitten uudestaan eteenpäin.
Luulisi että riittäisi vaan se,että ilmoitan Trafille että auto on lunastettu takaisin?
Kokemuksia?
Voisin kuvitella että osamaksukaupassa tällaisia tilanteita voisi tulla?
Auton arvo vain n.1000 e

luottotiedoton saa kyllä auton nimiinsä ja saa vakuutuksetkin. Nyt joku puhuu höpöjä. olen itsekkin monta autoa ostanut nimiini ja vakuutuksen osakaskoineen saannut aina autoihini(tässä tosin konttorikohtaisia eroja paljonkin) Mutta se että hän ei saa autoa nimiinsä on kyllä ihan potaskaa. menee vaan paperin kanssa rekisteröimään. Laittakoon seisontaan sitten jos ei saa vakuutuksia. mutta katkaise omas ilmoittamalla sinne että olet myynnyt auton.

Sua on nyt jotenkin huijattu, kaupanpurulle on nyt joku muu syy. Luottotiedottomalle on annettava liikennevakuutus, sitä ei vakuutusyhtiö voi jättää antamatta. Ja nykyään on annettava myös vaikka kaskokin, mutta niiden saannissa saattaa olla erilaisia ehtoja.

Kyllä se näin on, kun ostajalle ei ole varaa maksaa koko vuoden vakuutusta kerralla.Oli hänellekin yllätys.

Periaatteessa olen ihan valmis kyllä purkamaan kaupan (josta on nyt aikaa jo reilu kuukausi), saan kyllä auton myytyä eteenpäin.

Kun vakuutus on koko ajan ollut minun nimissäni,ainoastaan veroa ei ole tullut kun se vanhanaikainen luovari sen estää. Eli soittaisin Trafille ja ilmoittaisin että kauppa on peruttu, mulle vaan ne verolappuset...kaippa se on mahdollista?

[QUOTE="aapee";25139295]Kyllä se näin on, kun ostajalle ei ole varaa maksaa koko vuoden vakuutusta kerralla.Oli hänellekin yllätys.

Periaatteessa olen ihan valmis kyllä purkamaan kaupan (josta on nyt aikaa jo reilu kuukausi), saan kyllä auton myytyä eteenpäin.[/QUOTE]

Ottakoon vakuutuksen toisesta yhtiöstä sitten.

Huhhuh mitä idiootteja. Siis tarkoitan ostajaa, jos tää nyt oikeesti on totta että se ei tiennyt että joutuu maksamaan vuoden etukäteen eikä sillä oo ees siihen rahaa.

[QUOTE="vieras";25139248]Jos kaupasta on alle 14 päivää, niin ostajalla on oikeus perua kauppa.[/QUOTE]

ei muuten oo yksityisessä kaupankäynnissä... kyllä jos perävalot katoaa näkyvistä ni turha tulla jurputtaa, asiat selvitetään ennen kaupan tekoa ja auto koeajetaan, sekä käydään kunto läpi...

minkä ihmeen takia et katkaise omaa vakuutustasi? sulla on varmaan kirjallisena se että olet auton myynnyt joten ilmoita nyt sinne vakuutusyhtiöön että et niitä enää maksa.

[QUOTE="vieras";25139248]Jos kaupasta on alle 14 päivää, niin ostajalla on oikeus perua kauppa.[/QUOTE]

Ja paskat. Tällainen sääntö koskee vain etäkauppaa, eli postimyyntiä ja nettifirmoja tgai sitten ns. kotimyyntiä yrityksen ja yksityisen henkilön välillä.
Älkää nyt sotkeko asioita, ellette todella tiedä asiasta mitään.

Käytetyn auton kaupassa ei ole yksityishenkilöiden välillä muuta kaupanpurkuoikeutta kuin petos tai kohtuuttomuus kaupanteossa, joka sekin täytyy oikeuden päätöksellä muuttaa.

Anna kun arvaan, onko ostaja manne? Tiedäthän, että olet korvausvelvollinen jos auto on sun nimissäs ja jotain sattuu. Ostaja voi ajella sillä nyt ihan huoletta ja ilmaiseksi jos/kun et ole käynyt ilmoittamassa katsastuskonttorille, että auto on myyty. Vakuutuksesi lakkaisi nimittäin heti.

Yhteistyössä