Myydäänkö eläimille särkylääkettä ilman reseptiä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tassut verillä.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tassut verillä.

Vieras
Hitto vieköön, molemmat koirat juoksi tassut verille jäisellä pellolla. Polkuanturat nahattomina molemmilla.
Mutta ei siis haavoja eikä tikattavaa yms.

Kipeinä tietysti tassut on nyt molemmilla ja kävely vaikeaa ja tassut aristaa pahasti.
Eli särkylääke varmaan auttais mutta onko ne kaikki valmisteet reseptillä.
Täällä on eläinlääkärit tosi nihkeinä antamaan puhelinreseptiä ja lääkärikäynti ei minusta vielä ole aiheellinen kun ei niissä tassuissa mitään sellaista ole.
Tietty jos alkaa märkimään yms mutta nyt kotikonsteilla koitetaan hoidella.

Alkuperäinen kirjoittaja tassut verillä.:
Hitto vieköön, molemmat koirat juoksi tassut verille jäisellä pellolla. Polkuanturat nahattomina molemmilla.
Mutta ei siis haavoja eikä tikattavaa yms.

Kipeinä tietysti tassut on nyt molemmilla ja kävely vaikeaa ja tassut aristaa pahasti.
Eli särkylääke varmaan auttais mutta onko ne kaikki valmisteet reseptillä.
Täällä on eläinlääkärit tosi nihkeinä antamaan puhelinreseptiä ja lääkärikäynti ei minusta vielä ole aiheellinen kun ei niissä tassuissa mitään sellaista ole.
Tietty jos alkaa märkimään yms mutta nyt kotikonsteilla koitetaan hoidella.

Varo niitä kotikonsteja.

Esimerkiksi parasetamoli ei vaikuta koiraan, tappaa kissan ja poistaa ihmiseltä päänsäryn ja alentaa kuumetta.

Meillä haettiin koiralle apteekista Ketoriinia eläinlääkärin neuvosta kun eivät antaneet kipulääkettä kotiin koiran leikkauksen jäljiltä toiselta eläinlääkäriltä. Koira tuli samana iltana kovin kipeäksi ja soitettiin päivystävälle ja tämä neuvoi sen Ketoriinin. Ketoriini auttoi koiralle nopeasti.
Mutta suosittelen että soitat päivystävälle eläinlääkärille ja kysyt neuvoa.

Ei siis ole tarkoitus tässä nyt alkaa summamutikassa heitteleen nappeja koirille mutta mietin vain että mahtaako olla jotain särkylääkettä mitä voi antaa. Kun rimadyliä ei saa kuin reseptillä ja se on loppu.
Tassuja meillä on hoideltu lähinnä suihkuttelemalla ja rasvalla. Kun ei mitään tikattavaa kerran ole, vain nahat rikki niin tuntuu vähän turhalta lähteä siksi molempien kanssa elukalle.
Täytyy varmaan soittaa eläinlääkärille ja kysyä mitä hän neuvoo..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
laita koirien polkuanturoihin tummeli rasvaa kun ulkoilevat jäisillä ja suolatuilla teillä.ei mene tassut rikki

Täytyy rueta laittamaan. Nyt oli jäinen tuo peltotie ja molemmat riehuivat aivan hulluina siellä kunnes huomattiin että verta lentää. Talvi siis yllätti :(

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Siis ketoriinia. Kiitos. Jos yöksi antaisi niin olisi raukkojen vähän kivempi olla.

Itse en antaisi ketorinia. Myydäänkö sitä koirille?

Jotkut sanovat, että saa antaa hätätapauksessa ja jotkut sanovat, että ei koskaan.

Itse soittaisin sille eläinlääkärille.

Minä olin joku aika sitten eläinlääkärin pitämällä koirien ensiapu luennolla ja sieltä on saatu seuraavat ohjeet:
Ketorin 25 mg: 1 tabletti/25kg (kerran päivässä), enintään 3 päivänä
Asperin/Disperin 500mg: 1 tabletti /50kg (2x vuorokaudessa)

No onpas tämä nyt hankalaa.. kiitos kuitenkin kaikille vastaajille. Mä tätä muistelinkin et rankasti vaihtelee suositukset. Täytyy aamulla pirautella sille tohtorille vaikka tiedän kyllä jo vastauksen valmiiksi.
Nyt kun oikein kaivelen aivojani niin olisinko mä joskus muistaakseni saanu edelliseltä lääkäriltä neuvon antaa disperiiniä.

No onneks ei mistään ihan pienistä koirista ole kyse niin ei ainakaan kilorajat pauku heti rikki.
Tässä olis uus toive lääkevalmistajille, päänsärkylääke koirille käsikauppalääkkeeksi. :)

Moikka! Itse olen antanut disperiiniä, n. 10mg painokiloa kohden. Asperin ja disperin ainakin luotettavia, halpoja ja uskoisin olevan turvallisimmasta päästä, koska olleet markkinoilla jo vuosikymmeniä. Tehonnut hyvin.

Moikka! Itse olen antanut disperiiniä, n. 10mg painokiloa kohden. Asperin ja disperin ainakin luotettavia, halpoja ja uskoisin olevan turvallisimmasta päästä, koska olleet markkinoilla jo vuosikymmeniä. Tehonnut hyvin.
Ovat AP:n koirien tassut saattaneet kuudessa vuodessa parantuakin, joten tuskin tarvitsee. Minä en alkaisi lääkitä lemmikkejäni kaksplussan anonyymien palstamammojen mutufiilisten perusteella, vaan soittaisin eläinlääkärin päivystykseen ja kysyisin sieltä neuvoja, jotta varmasti homma menee oikein.

Yhteistyössä