Mysteeritulehdus

• Viestiketjun aloittaja Marsu
  • Ensimmäinen viesti
Marsu
Nyt olisi hyvät neuvot tarpeen...

Kävin taannoin gynellä perustarkastuksessa jonka yhteydessä testattiin varmuus-periaatteella myös kaikki taudit, vaikka pitkäaikaisessa parisuhteessa uskollisesti olen elänytkin. Kaikki näytti olevan ok.

Pian tämän jälkeen mieheni palasi työkomennukseltaan kaukomailta ja elämä tuntui hyvmilevän siihen malliin etten ollenkaan ihmetellyt hiivasienen oireiden ilmetessä. Yhden reseptilääkkeen ja kahden canesten kuurin jälkeen oireet kuitenkin pahenivat ja päädyin lääkärin puheille. Kivut olivat (ja ovat edelleen) aivan kamalat, kuumettakin oli ja munasarjat/kohdunkaula tulehtunut. Lääkäri rauhoitteli, että kysymyksessä olisi tod.näk epäspesifi tulehdus/trikomonas. Kaikki mahdolliset testit otettiin.

Nyt tulosten tultua lääkäri totesi hiljaa, että oli aivan varma epäspesifistä tulehduksesta, mutta että kaikki siihen viittaavat testit olivat negatiivisia. Ei trikomonasta, ei edes hiivaa, bakteereita. Loput testit (sukupuolitaudit) saan kuulla ensi viikolla.

Osaisiko joku kertoa tämän epäspesifin tulehduksen skaalasta, ja onko sellaisia tulehduksen aiheuttavia bakteereita jotka eivät näy normitesteissä?

Ehkä olen naiivi, mutta haluaisin niin kovasti uskoa mieheni lojaaliuteen...

molla
Jopas olet ikävässä tilanteessa. Haluat varmasti lohduttavia uutisia, koska et millään jaksaisi odottaa sp-tautitestien tuloksia.

Kyllä minusta vähän tuntuu, että sellaisiakin epäspesifisiä tulehduksia on, jotka eivät näy testeissä. Miksikäs muuten niitä kutsuttaisiin epäspesifeiksi? Lääkärit sitten kokeilevat josko oireet häviäisivät lääkkeellä a, b, tai c.

Toivon kovasti, että kohdallasi tautitestit ovat negatiivisia ja kaikki kääntyy parhain päin!

sama täällä
Itsellä ollut pari kertaa munasarjatulehdus ilman klamydiaa. Syytä ei tiedetä mistä tuli...joten ei se välttämättä ole kumppanin vika. Ensi viikolla sitten tiedät.

Saitko lääkekuurin, saatoit mainitakin mutta vähän kiireessä luin.

Itsellä epäiltiin kummallakin kerralla klamydiaa, mutta koskaan sitä ei ole ollut. Oireena oli lämpöilyä ja toisella puolella vatsaa kipua. Toisella kerralla mukana oli myös rusehtavaa vuotoa, toisella ei vuotoja lainkaan.

Marsu
Kanssasisarille tiedoksi....

Vastaukset tuli, ja klamydiahan se oli. Noh, pääsinpähän ainakin sairaalasta kotiin uusien antibioottien kanssa (harvinaisen ärhäkkä klamydia siis). Noh, parempi kai niin, kuin että olisin kantanut sitä oireettomana pidempään.

Mies vakuuttaa vilpittömyyttään silmät kirkkaina...taitaa olla vielä hölmömpi kuin minä itse.

voi jessus
Aina noi vakio jankutukset....se on ollu oireeton vuosia,ukoltani en saannu....tai sai sen vieraasta vessasta.Seli seli.KUN SELLAISET EI OLE MAHDOLLISIA! Ja yks tää,nainen uskoo kun mies ""silmät kirkkaana"" vakuuttaa syyttömyyttään.HALOO,ketäänhän ei ikinä levitä mitään ,ne vaan tulee JA NAISET USKOO. HuH HUH

Yhteistyössä