Myötähäpeää naapureiden puolesta.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Tässä yksi päivä oltiin ulkona lapsen kanssa ja naapurit tulivat kaupasta kotiin ja aloittivat sellaisen perheriidan KAIKKIEN naapureiden kuullen vaikka huomasivat että mekin (ihan seinänaapurit) oltiin kotona ja viel ulkona.
Mies siis ulkona lasten kanssa ja äiti sisällä.

Haukkuvat ja sättivät toisiaan vuorotellen ja mies ottaa ja haukkuu kusipääksi.

Siis mä en olisi tiennyt että miten päin mä olisin lapsen kanssa siinä pihalla ollut. :/ Lapsikin ihan ihmeissään yritti että mikä siel on menossa mut yritin vaan kiinnittää hänen huomionsa muualle.

Ja tää kun ei oo eka kerta. Usein naapurit kuulee heidän "onnellisen" yhdessä olon autuuden.

Mua tosiaan hävetti heidän puolestaan. Mä en iki maailmassa kehtais ruveta tolleen riitelee naapureiden kuullen vaikka olisin kuinka pinna kireällä.

ja päivästä toiseen nää naapurit karjuu niille lapsille. Kuuluu liuta kirosanoja ja törkeää huutoa vuorotellen lapsien vuorotellen aikuisten. :/ Vaiks olis telkku isolla ja lapsi touhuis niin silti.

Harmittaa toisten puolesta et jos asiat oikeesti noin huonosti :/ ja etenkin lasten.

Mua joskus hävetti niin kovin, kun otettiin semmoinen kevyt huutoäänestys tuon miehen kanssa ja tajusin, että ulko-ovi oli auki... Ikävä sattuma sikälikin, ettei meillä ole tapana huutaa toisillemme, ja juuri sen kerran raikui niin, että varmaan joka korva kuuli. Lapsia ei sentään ollut missään lähettyvillä.

Alkuperäinen kirjoittaja apsi:
Mua joskus hävetti niin kovin, kun otettiin semmoinen kevyt huutoäänestys tuon miehen kanssa ja tajusin, että ulko-ovi oli auki... Ikävä sattuma sikälikin, ettei meillä ole tapana huutaa toisillemme, ja juuri sen kerran raikui niin, että varmaan joka korva kuuli. Lapsia ei sentään ollut missään lähettyvillä.

No ihan varmaan hävetti.

Kun mä ihmettelin suuresti sitä et ne näki kun me oltiin ulkona ja silti veti sellasen shown tossa.

Tosiaan en yhtään tiennyt kuinka päin siinä olisin ja lapsellekkin vaan muuta tekemistä. Ja kun tää ei ollu eka kerta. usein haukkuu toisiaan ja puhuu tosi rumasti oli siinä lähettyvillä sit ketä tahansa.

minä tempperamenttisena ihmisenä en voi siirtää riitaa tuntien päähän vaan annan tulla heti oli paikalla sitten anoppi, appiukko , naapurit tai vaikka suomen presidentti. Miksi pitäisi tukahduttaa tunteensa? Jos olen vihainen niin olen vihainen ja piste. Kyllä lastenkin on syytä nähdä, että vanhemmat ovat ihmisiä ja riitelevät. Ei me ainakaan voida siirtää riitoja 3 tunnilla, että lapset on jo nukkumassa. Sehän on ihan järjetöntä. Tietysti eri asia miten tapellaan, mutta meillä kyllä huudetaan, mutta ei nimitellä toisiamme.

Kyllä meillä joskus riidellään ja erittäin kovaäänisesti mutta sen verran on järkeä nupissa, ettei ikipäivinä haluttais naapureita yleisöksi! Joku tolkku on sentäs oltava.

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
minä tempperamenttisena ihmisenä en voi siirtää riitaa tuntien päähän vaan annan tulla heti oli paikalla sitten anoppi, appiukko , naapurit tai vaikka suomen presidentti. Miksi pitäisi tukahduttaa tunteensa? Jos olen vihainen niin olen vihainen ja piste. Kyllä lastenkin on syytä nähdä, että vanhemmat ovat ihmisiä ja riitelevät. Ei me ainakaan voida siirtää riitoja 3 tunnilla, että lapset on jo nukkumassa. Sehän on ihan järjetöntä. Tietysti eri asia miten tapellaan, mutta meillä kyllä huudetaan, mutta ei nimitellä toisiamme.

naapureilla nimitellään ja kiroillaan. Ja lapsiakin tunnutaan haukkuvan.

Ja kun nää ei riitele vaan joskus vaan aina sättimässä toisiaan. ja puhutaan tosi alentavaan sävyyn.

Alkuperäinen kirjoittaja Riitelyä Italialaisittain:
Kyllä meillä joskus riidellään ja erittäin kovaäänisesti mutta sen verran on järkeä nupissa, ettei ikipäivinä haluttais naapureita yleisöksi! Joku tolkku on sentäs oltava.

näinpä just. nolon maineen tossa saa.

Kurjaa tuollainen.
Tosin kyllä myönnän, että itsellä erittäin paljon tuota tempperamenttia ja miehellä (italialainen ) vielä enemmän ja vaikka ei tapellakaan, niin sen verran tuo puheen rytmitys ja äänen voimakkuus saa sen siltä kuulostamaan. Ja asia valkeni minulle täällä suomessa kun äitini sanoi, ettei ihan nyt noin kuulu tapella naapureiden kuullen. Italiassa se on ihan normaalia. Eikä lapset siitä kärsi.

eilen meillä oli tuontapaista tuossa seinän takana. Vauva makoili pihalla yksin ja vanhemmat kiroili ja karjui toisilleen :ashamed: Ihan hirvee huuto ja möykkä. Äiti lähti lapsensa kanssa laukkuineen kotoo eikä oo näkyny sen jälkeen. :snotty: Tuo on niin harmillista jo lapsenkin takia. Mä olin laittelemassa kukkia pihalla samaan aikaan ja koin että mun olis parasta mennä takas sisälle...

Meillä kans oli tuollaiset naapurit. Ihan kamalaa tappelua, eivätkä yhtään hävenneet vaikka olis ollut keskellä pihaa. Tääkin äiti häipy kotoa, ja sen jälkeen kuului vaan kun ukko karju lapsille. Yleisin huuto oli 3-vuotiaalle tytölle, jos et saatana käyttäydy niin saat lähtee sinne minne äitiskin lähti, ja eipä ihme, että äitis lähti kun olet tuollainen kusipää jne. Itku kurkussa kuuntelin sitä, ja kun muutettiin yritin tehdä siitä ilmoituksenkin, mutta ei ketään oikein kiinnostanut viedä sitä pitemmälle. Tää tyttö on nyt varmaan 6 tai 7. Toivottavasti asiat ovat rauhoittuneet siellä nyt.

Yhteistyössä