myoomat


Heippa!

Minulla on kaksi myoomaa kohdussa jotka kasvavat kohdun limakalvon sisällä,lapsia minulla ei ole ollenkaan.Myoomat ovat aiheuttaneet minulle keskenmenon pari kertaa ja niiden kokoa seurataan ultralla kaksi kertaa vuodessa,mutta poistamaan niitä ei lähdetä,koska ne eivät lääkärin mielestä aiheuta minulle vaivaa,vaikka olenkin sanonut,että kuukautisvuoto minulla on todella runasta myoomien takia,niin eivät poista myoomia vaan pitäisi poistaa koko kohtu ja siihen en suostu,kun haluan oman lapsen.

Olen 37-vuotias.

Missä sinulla on myoomia kohdussa ja kuinka isoja ne ovat?Saa nähdä saanko koskaan omaa lasta,olen itkenyt sitä monet yöt,kun keskenmenoja vain tulee myoomien takia.


 
lammin kiitos sinulle kirsi yhteydenotostasi.paljon voimia jahalauksia sinulle.eiko sinun kohdallasi olemahdollista poistaa niita myoomia ilman,etta kohtua poistetaan.kun ne kerran aiheuttavat keskenmenoja.toivotaan,etta sinun itkusi muuttuu viela iloksi.en muista missa kohtaa myoomani sijaitsevat,meni ohi korvien.ensi kuussa on laakari.katsotaan,mita sanoo.minulla myos runsasta kuukautisvuotoa japissalla saa kayda usein.myoomat voivat myos aiheuttaa tallaisia oireita.
 
Eikö näitä myomia voida poistaa tuolla höyläysmenetelmällä,hysteroskopiassa?Outoa kun eivät tee toimenpiteitä vaikka aiheuttaa runsasta vuotoa ja keskenmenoja! Vaadi ihmeessä toimenpidettä, mene vaikka eri lääkärille. Kaikki lääkärit eivät taida ottaa näitä asioita tarpeeksi "vakavasti"!!
 

Heippa!

Minulla on kaksi myoomaa kohdun takaosassa ja kasvavat kohdun limakalvolla kiinni,joten niitä ei voida poistaa,pitää poistaa koko kohtu samalla.Tämä on minulle vaikea asia,kun haluan lapsia ja en saa myoomien takia lapsia,minulla on ollut kaksi keskenmenoa myoomien takia.

Kunnallisella puolella eivät lähde pieniä myoomia poistamaan säästösyiden takia,koska kohdun poistot ovat todella kalliita leikkauksia ja niitä ei turhaan tehdä.Minä olen pienestä asti halunnut omaa lasta ja tämä ottaa minua todella koville,kun en voi saada lasta myoomien takia.

Sinulla on sentään lapsi,mutta minulla ei ole.Kuinka iso myooma sinulla on?

 

Heippa!

Kävin tarkastuksessa tänään ja tulin itkien pois jälleen kerran kun sama vastaus:myyomia ei voida poistaa,kun ne kasvavat mulla kohdun limakalvolla,että pitäisi poistaa koko kohtu samalla,kokoa myoomat eivät ole kasvaneet.Mulle vain neuvottiin riskillä yrittää raskautta joka myoomien takia päättyy keskenmenoon,koska myoomat hankaloittavat raskaaksi tuloa.Ensi vuonna tulee kaksi vuotta,kun sain tietää,että mulla on kohdussani myoomia.Asia olisi helpompi kestää,jos mulla olisi jo lapsia,mutta kun minulla ei ole lapsia vielä ollenkaan ja täytän jo ensi vuonna 38-vuotta ja olen pienestä asti halunnut omaa lasta, jota en todennäköisesti myoomien takia tule saamaan koskaan.Olen monena yönä itkenyt itseni uneen asian takia.

 
Minulla oli myös kohdun limakalvolla aikoinaan runsasta vuotoa aiheuttava myooma. Se kyllä poistettiin, joskin riski oli joutua poistamaan koko kohtu. Yrittivät ja onnistuivatkin säästämään sen juuri sen takia, ettei minulla ollut tuolloin lapsia. Menin yksityiselle gynelle, joka ohjasi minut TAYS:iin. Lopulta vuoto oli niin runsasta, että pääsin sisälle jonottamatta. Pidä pintasi, vaihda vaikka lääkäriä. Pakkohan tuo asia on hoitaa, kun kerran lapsiakin haluat. Voimia!
 

Yhteistyössä