myomat

• Viestiketjun aloittaja 45 v.
  • Ensimmäinen viesti
45 v.
Minulla on useita myomia, isoin n. 4 cm. Vuodot runsaat ja välillä 16 vrk:n välein.

Miten teillä muilla on elämä sujunut myomien kanssa ja miten on hoidettu?

Ne ovat todella yleisiä, ehkä jopa puolella ikäluokassani on niitä.

kaksi
Todettiin kaksi, toinen 7cm ja 3 cm, kohdun ulkopuolista myomaa. Vuotoa ehkä hieman enemmän, mutta alkoivat jo painamaan muita elimiä. Silloin olin alle nelikymppinen, enkä halunnut luopua kohdusta, toive kai lapsesta, myomat poistettiin alavatsalle tehdyn leikkauksen kautta.
Nyt on vuosia ollut hormoonikierukka, johon olen ollut tyytyväinen.
Tietenkin hoito riippuu myös siitä missä myomat sijaitsevat ja paljonko oireita aiheuttavat. Runsaat ja lyhyet kierrot tuntuvat kyllä aika kiusallisilta. Vai kuinka sinä itse olet sen kokenut?
Nyt jos olisin samassa tilanteessa, tuskinpa miettisin enää vaihtoehtoja, vaan poistaisin kohdun , ja nauttisin vuodottomista päivistä. Joita toki on nytkin.... kiitos hormonikierukan keksijän.

kaksi
Myomien poistosta on jo vuosia, eikä ainakaan vielä ole ultralla katsoen näkynyt uusia.
Hormonikierukka on varmaankin hyvä vaihtoehto kohdunpostolle, jos runsaita kuukautisia on. Minulle se on hyvin sopinut, mitä nyt pieniä sivuvaikutuksia ollut, mutta niin varmaan on jokaisessa hormonaalisissa hoidoissa. Ja vuodot ovat niin vähäisiä milloin niitä on, että pikkuhousunsuojalla on pärjännyt ihan hyvin :)

Yhteistyössä