myöhäinen plussa? (missä vaiheessa plussanneet)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nöppönen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

nöppönen

Aktiivinen jäsen
13.05.2005
22 173
1
36
sisko yrittää miehensä kanssa ensimmäistä kertaa pienokaista, kuukautiset on pari päivää myöhässä ja testi nega. kuitenkin on pahoinvointia, väsymystä jne. hänen miehensä sisko nyt sit hössöttää että siskon on oltava sairas, kyllä testin on näytettävä jo plussaa jos mahassa on jotain ja siskolle iskee hätä. kuitenkin viikkoja olisi vasta 4+ menkoista laskettuna. sanoin siskolle että odottaa nyt rauhassa ja testaa viikon päästä uusiks ja että kaikilla ei eka testi näytä vielä plussaa jos raskaushormonia on viel niin vähän virtsassa. miten teillä nämä on mennyt?

Mä jo luulin että Nöppönen on pieniin päin =)

Mä sain esikoisesta plussan vasta myöhään, joskus kp 60 tienoilla kaiketi, en enää tarkalleen muista. Ystäväni oli kolmannella kuulla, kun testit vielä näyttivät negaa.

Neuvolassa sanottiin vaan, että aina raskaushormonia ei alkuraskaudessa erity niin paljon, että raskaus näkyisi testissä kun kuukautisten pitäisi alkaa, tai kun menkat on vasta hieman myöhässä. Ovulaatio on voinut olla kierron loppupäässä tms.

Sulla ohjeet ihan oikeet. Mulle kävi nimittäin täysin samalla tavalla viime vuoden lopulla. Eli soitin "hädissäni" terkalle kun testi näytti kp36 vielä negaa mut menkkoja ei kuulunut. Terkka käski viikon päästä testata uudelleen ja plussa tuli!! (joka tosin meni sit rv 7+ keksen :( )

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Mä jo luulin että Nöppönen on pieniin päin =)

Mä sain esikoisesta plussan vasta myöhään, joskus kp 60 tienoilla kaiketi, en enää tarkalleen muista. Ystäväni oli kolmannella kuulla, kun testit vielä näyttivät negaa.

Neuvolassa sanottiin vaan, että aina raskaushormonia ei alkuraskaudessa erity niin paljon, että raskaus näkyisi testissä kun kuukautisten pitäisi alkaa, tai kun menkat on vasta hieman myöhässä. Ovulaatio on voinut olla kierron loppupäässä tms.

ei sentään. neitseellinen sikiäminen olisi jo aikamoinen ihme :laugh:

Mulla ihmeellinen (?) juttu ollut kans kun ekaa odotin niin tein itse testejä kotosalla muutaman kerran ja lääkärissä kävin kans tekemässä testejä mutta ne oli aina negoja ja siihen asti ne näytti vain sitä negatiivistä että luovutin ja taoin itselle päähäni että en ole sitten raskaana. En pitkään aikaan tehny testejä ja sitten lopulta kun olin jo noin neljännellä kuulla testi näytti plussaa. Samoin nyt toisessa raskaudessa on käynyt mutta sain positiivisen jo viikoilla 7+6. Että ihan rauhassa odotella vaan..

Mä sain plussan vasta kun kuukautiset oli 3 viikkoa myöhässä ja koskaan ennen ei ollut käynyt niin. Mulla on aina ollu kierto 28vrk ja testit aikaisemmissa raskauksissa näyttäneet selvän plussan jo sinä päivänä kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa. Ultrassa myöhemmin selvisikin syy, raskaus ei ollut niin pitkällä kuin kuukautisista laskettuna olisi pitänyt olla ja laskettua aikaa siirrettiin 3 viikkoa eteenpäin. Nyt rv36 menossa.

Usein juuri käy niin, että raskaus ei ole niin pitkällä kuin luullaan.. siksi myöhäinen plussa. Ja jos raskaus on oikealla kohdallaan, eikä plussaa silti testiin tule, voi se ennakoida tulevaa keskenmenoa, kun hormonia ei ole riittävästi. Kuitenkin silloin kun kuukautiset jäävät pois, raskaushormoniarvo tulisi olla jo noin 50 ja siitä tuplaantua joka toinen pvä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä sain plussan vasta kun kuukautiset oli 3 viikkoa myöhässä ja koskaan ennen ei ollut käynyt niin. Mulla on aina ollu kierto 28vrk ja testit aikaisemmissa raskauksissa näyttäneet selvän plussan jo sinä päivänä kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa. Ultrassa myöhemmin selvisikin syy, raskaus ei ollut niin pitkällä kuin kuukautisista laskettuna olisi pitänyt olla ja laskettua aikaa siirrettiin 3 viikkoa eteenpäin. Nyt rv36 menossa.

kiitos. mä käskin siskon lukemaan näitä.. =)

sain testiin plussan, kun menkat oli 3-4 viikkoa jo myöhässä. Ultrassa selvisi myöhemmin ettei raskaus ollutkaan niin pitkällä, kuin mitä menkoista laskettuna olivi voinut olla. Laskettu aika siis siirtyi myöhemmäksi. Yhden negatiivisen tuloksen sain, kun tein ensin testin, kun menkat oli n. 2 viikkoa myöhässä. Kaikilla ei näy siis heti positiivinen tulos

Usein juuri käy niin, että raskaus ei ole niin pitkällä kuin luullaan.. siksi myöhäinen plussa. Ja jos raskaus on oikealla kohdallaan, eikä plussaa silti testiin tule, voi se ennakoida tulevaa keskenmenoa, kun hormonia ei ole riittävästi. Kuitenkin silloin kun kuukautiset jäävät pois, raskaushormoniarvo tulisi olla jo noin 50 ja siitä tuplaantua joka toinen pvä.

Juuri näin. Ovulaation tunnistaminen ja seuraaminen on niiiin helppoa, en ymmärrä miksi kaikki naiset ei tee sitä. Ei tule vääriä hälytyksiä, ei tule testattua liian aikaisin, ei tulee paniikkia koska menkat on muka myöhässä.

Itse sain esikoisesta haamujen haamun kp 40, kierto oli ollut hiukan vaihteleva 26-35pv, yleensä sen 33pv. Vahvempi plussa tuli tikkuun kp 45. Ensimmäisessä ultrassa selvisi, että sikiö oli 2viikkoa pienempi, kun mitä menkoista laskettuna luultiin ja la siirtyi kaksi viikkoa myöhemmäksi. terve poika syntyi rv 42+1 :)

Alkuperäinen kirjoittaja huoh:

Juuri näin. Ovulaation tunnistaminen ja seuraaminen on niiiin helppoa, en ymmärrä miksi kaikki naiset ei tee sitä. Ei tule vääriä hälytyksiä, ei tule testattua liian aikaisin, ei tulee paniikkia koska menkat on muka myöhässä.

kaikilla ei ovulaatio vaan ole selvästi havaittavissa ja jos kierto on pitkä on vaikea edes tietää mille välillä se asettuu.

Mun ihan eka raskaus alkoi aika samalla tavalla. Testit näytti negaa mut oireita oli.
Tein testejä muistaakseni 3kpl jotka näyttivät negaa. Neljäs vasta (rv 8! ) näytti plussaa. Kesken meni tosin siitä reilu pari viikkoa eteenpäin, rv 10+.

Yhteistyössä