Myöhäinen hedelmöitys mutta plussa pärähti ajallaan!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Nyyhkis"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"Nyyhkis"

Vieras
Te joilla hedelmöittyminen on tapahtunut oletettua myöhemmin, oletteko tehny raskaustestin kuitenkin about oletettujen menkkojen alkamisaikaan ja saanu plussan????? Vai onko plussakin tullut paljon myöhemmin?

Mulla on plussasta jo 3 vkoa kulunut mutta ultrassa ei näkynyt kuin pussukka! Epäsäännöllisen kierron takia hedelmöitys on kieltämättä voinu olla koska vaan mutta kun se hemmetin testi oli plussaa jo 3 viikkoa sitten. Menin ultraan kuvitellen viikkoja olevan 7+3. Mutta näin ei taida olla, joko myöhäinen hedelmöitys tai sit tuulimuna. Joulun jälkeen uus ultra mutta odottaminen on loputonta tuskaa ja koko joulu ihan pilalla :( Raskaustestin herkkyys oli se normaali, ei mikään superherkkä. Ensin tuli haaleaa plussaa ja muutama pv myöhemmin vahvistui selkeäksi plussaksi.

Auttakaa äärimmäisen surullista ihmistä!

No onhan sulla vielä ihan hyvin toivoa. Sä teit testin kun luulit et viikkoja on n. 4+3. Sulla on kuitenkin voinut olla viikkoja vasta 3+3, toisilla testi tosiaan näyttää plussaa jo sillon eli 4 päivää ennen menkkoja. Sen mukaan sulla olisi nyt vasta 6+3 jolloin kaikilla ei välttämättä vielä näy sikiöpussia kummempaa.

[QUOTE="vieras";22681577]No onhan sulla vielä ihan hyvin toivoa. Sä teit testin kun luulit et viikkoja on n. 4+3. Sulla on kuitenkin voinut olla viikkoja vasta 3+3, toisilla testi tosiaan näyttää plussaa jo sillon eli 4 päivää ennen menkkoja. Sen mukaan sulla olisi nyt vasta 6+3 jolloin kaikilla ei välttämättä vielä näy sikiöpussia kummempaa.[/QUOTE]

Onhan se jonkun verran ultrasta ja ultraajan taidoista kiinni. :)

Mutta sinänsä syke näkyy ultrassa neljä viikkoa hedelmöittymisestä, näin sanoi mulle kylmästi lääkäri. Itse oon käynyt ekasta 6+5: ei näkynyt (eikä koskaan tullutkaan näkyviin), tokasta 6+3: näkyi ja tastä kolmannesta 7+2, mutta vastasi 6+4 ja näkyi.

Mutta vaikka ne alkuun lähteekin kehittymään tiettyä tahtia, joka pitäs olla kaikilla sama, voi siinä olla parin päivän heitto. Tämäkin tosiaan oli ekassa ultrassa 6+4, mutta sen jälkeisissä vain 2 pv menkoista laskettua jäljessä (eli ois ollut tuolloin 7+0). Tosin tuo heitto siis kokoa mitattaessa ja tuossa vaiheessa jo pienikin millin mittauksessa heitto tekee paljon.

Piti vielä lisätä homman pointti: Toivoa on, mutta kannattaa ehkä suhtautua jo varauksella...

Kärppänä heinälatoon: kiitos YSTÄVÄLLISESTÄ JA ASIALLISESTA vastauksesta. Pelko on kova tällä hetkellä :( Jos plussa olisi näkynyt mullakin 5pv ennen oletettuja menkkoja niin viikot olis vasta 6+5. Olen käsittänyt että viimeistään 7+ pitäisi sykkeen näkyä, sittenhän olisi vielä toivoa? Muuten mahikset pitäis olla ihan jees (kierto tosiaan on aika omalaatuinen..) mutta kauheinta tosiaan on tuo plussa! On niin uskomattoman surkea olo :( Onneksi kotona taapertaa ihana 1v tyttö, esikoisen kohdalla tämä olis vieläkin rankempaa! Siitä huolimatta olo on tosi paha, tämä oli niin odotettu plussa, jonka eteen on tehty niin uskomattomasti töitä ettei moni usko!

Pliis lisää asiallisia kokemuksia :)

Kiitos myös vierailija :) Ultrassa oli jostain syystä kovin huono näkyvyys, kuitenkin lääkäri päätteli että pussi on muttei kaikua. Miten kummassa näkyvyys voi olla huono alakautta tehdyssä ultrassa?? Esikon kohdalla kävin ultrassa 7+6 ja syke näkyi. Mutta sen perusteella ei voi paljon päätellä kuinka aikaisin se on saattanut näkyä. Ihanaa kuitenkin jos mulla on pieniäkin toivonrippeitä :) Kyllähän tässä tietysti varaudutaan pahimpaan mutta nyt takaraivossa jyskyttää pieni toivon jyvänen :)

[QUOTE="Nyyhkis";22681698]Kiitos myös vierailija :) Ultrassa oli jostain syystä kovin huono näkyvyys, kuitenkin lääkäri päätteli että pussi on muttei kaikua. Miten kummassa näkyvyys voi olla huono alakautta tehdyssä ultrassa?? Esikon kohdalla kävin ultrassa 7+6 ja syke näkyi. Mutta sen perusteella ei voi paljon päätellä kuinka aikaisin se on saattanut näkyä. Ihanaa kuitenkin jos mulla on pieniäkin toivonrippeitä :) Kyllähän tässä tietysti varaudutaan pahimpaan mutta nyt takaraivossa jyskyttää pieni toivon jyvänen :)[/QUOTE]

Mulla on jostain syystä kaikissa kolmessa raskaudessa ollut niin että 6+ ei ole näkynyt sikiötä ollenkaan vielä. Hedelmöityspäivä on tarkkaan ollut tiedossa koska hoidossa ollaan käyty, ultrat alakautta ja yksityisellä. Se vaan on sellaista :) Tämä kokenut gyne sanoi joka kerta, että vasta 8+ on oltava jo jotain. Mun kohdalla ei kuulemma enää edes ota ultraan ennen tuota jos joskus vielä lapsia halutaan ;) Enkä ole nimittäin ainoa. Tiedän, ihan lähiystäväpiiristä 2 naista, joilla ei ole näkynyt vielä 6+ mitään, molemmat kuitenkin onnellisesti raskaana. Tietenkin, kannattaa kaiken varalta suhtautua varauksella. Toivotaan kuitenkin parasta!

Riippuu siitä, mitä gyne tarkotti huonolla näkyvyydellä, mutta mulla oli tässä raskaudessa ekassa ultrassa huono näkyvyys siksi, että kohtu oli niin jyrkästi taaksepäin kallistunut. Tosi paljon sai tehdä töitä, että sai sen siihen ultrakuvaan.

mä oon nyt viikolla 15 raskaana :)
Tein testin kun oletettuja viikkoja oli menkkojen mukaan 4+6 ja plussa tuli.. menin nuilla viikoilla aina np-ultraan asti jolloin selvis että sikiö on 2 viikkoa pienempi mitä luultiin, myöhäinen ovis ajallinen plussa. :)
Eli oon plussannut joskus 2+6 viikolla :o VAHVAN plussan. :o

Yksityistä oon miettinyt, niillä varmaan on paremmat laitteetkin. Tää lääkäri kun ei ekalla koneella löytänyt edes kohtua ennenkö oli 5 minsaa vääntäny ja kääntäny sitä vimpaita (olipa miellyttävän tuntuinen kokemus :/ ) Keskussairaalassa kävin siis ultrassa. Lueskelin kans nettiä läpi ja joillekin on kieltämättä sanottu että vasta 8+ varhaisultraan. Toiset taas on "varmoja" siitä että syke pitää näkyä jo 6+ viikoilla.. Suurin osa kai niin että 7+ viimeistään. Jokainen sekuntikin tuntuu pitkältä, eikä edes jaksa ajatella joulusiivousta tai mitään.

Se lääkkeellinen tyhjennys on kai ihan karmee juttu. Eipä niistä kovin positiivisiä tarinoita löydy, yleensä päättyvät kaavintoihin ja tulehduksiin ja kivut on tajuttomia. Mahtaakohan se kipuilu ja vuoto olla sitä lievempää mitä aikaisemmin se aloitetaan? Luulis mutta enpä näistä mittään tiiä..

Meidän poika sai alkunsa kierukasta huolimatta, mulla oli silloin tosi epäsäännölliset "menkat" jos niitä nyt sellaiseksi pystyi kutsumaan. Jossain vaiheessa alkoi epäilyttämään kun niitä muka-menkkoja ei enää tullutkaan ja tein raskaustestin, joka oli negatiivinen. Ajattelin että ehkä kuukautiset nyt loppui, se kun on kierukan vaikutus usein. Tästä ekasta testistä meni kaks viikkoa, ja mun tissit alkoi tulla aroiksi. Tei taas testin, erittäin erittäin haalea roskishaamu. Viikon päästä tei taas testin, sama homma. itten kävin parin viikon päästä ostamassa tarkemman raskaustestin, johon sain kunnollisen plussan. Mulle varattiin aika lääkäriin että voidaan ultrata missä kierukka on. Ultrassa todettiin että kohdusta löytyy vain pussi, vaikka oireista päätellen raskaus olisi ollut jo pitkälläkin. Lääkäri sanoi mulle aika suoraan että kyseessä on tuulimuna raskaus, mutta varasi uuden ultran viikon päähän.

Seuraavassa ultrassa näkyi edelleen pelkkä pussi ja ehkä jotain muutakin, mutta ultraaja ei halunnut antaa turha toiveita. Seuraava ultra varattiin kahden viikon päästä ja mulle sanottiin että pitää soittaa jos vuoto alkaa ja raskaus keskeytyy itsekseen. No, mitään ei tapahtunut, ja menin uuteen ultraan odottaen että seuraavaksi varataan aika tyhjennykseen. Suureksi yllätykseksemme masusta kuitenkin löytyi pikkuinen alkio joka vastasi viikkoja 7+4! En tiedä mistä asti syke olisi näkynyt, mutta myöhemmin mun laskettua aikaa vielä siirrettiin kaks viikkoa aikaisemmaksi, koska kaikissa seuraavissa ultrissa vauva oli isompi kuin ekan ultran mukaan olisi pitänyt. Lopulta lapsi syntyi 5 päivää tuon uuden lasketun ajan jälkeen.

En tiedä mitä tapahtui ja koska vauva oikeasti sai alkunsa, koska ensimmäisten raskausoireiden jälkeen käytimme koko ajan kondomia, koska emme siis oikeastaan toivoneet lasta. Ehkä poikamme on jonkun sortin ihme, sitä ei kukaan saa kai ikinä tietää. :)

Itse koin tuulimunaraskauden viime talvena.. olin 10+4 ku ultrattiin ja todettiin.. Lääkkeellinen tyhjennys sitten tehtiin ja oli kyllä elämän kovimpia kipuja mitä tunsin. Onneksi antoivat kunnon särkylääkettä kun vain huusin kivusta... Toivottavasti sinulla todella on siellä sikiökin, jaksamisia <3

Toinen uä takana ja pari hcg-mittausta. Raskaushormoni nousee ihan reippaasti, mutta ultrassa ei näy vieläkään sykettä eikä edes alkiota :( Pussi oli kuitenkin kasvanut ja sen sisälle ilmaantunut "jotain" Hcg oli 27000. Ei siis vieläkään päästy puusta pitkälle! Seuraava ultra taas viikon päästä eli piina jatkuu.. Ei tässä oikein tiiä miten päin olis.. Joku mahdollisuus kai edelleen on koska uutta ultraa ollaan ottamassa?? Olisin kai muussa tapauksessa kotiutunut tyhjennyskuurin kanssa..

Nyyhkis mulla tuli ensimmäinen haamu testiin omien laskujeni mukaan 5+1 (kp 39). Tosin muutenkin pitkä kierto n. 32 päivää. No se ei nyt vaan millään täsmää sitten eiliseen digitestiin, josta sain 1-2 viikkoa, vaikka pitäis olla jo 5+6. Tässä täytyy nyt jotku laskut heittää tai ovis on ollu myöhään, mikä sekin kyllä mahdollista. Ihan rauhallisin mielin kuitenkin.

Eipä ne sinua sinne takaisin kutsuisi, jos toivo olisi jo mennyt. Ehkä tämä tulokas vaan on ujo, eikä halua että kaikenmaailman laitteilla vakoillaan ;)

Yhteistyössä