Kiusattu, yläasteella, varsinkin 7-8 luokilla. Kiusaaja oli luokkakaveri (tyttö) joka oli itse luultavasti pahasti häiriintynyt, siis huostaanotettu, omissa kasvoissaan iso epämuodostuma (eli varmaan häntä jossain joskus siitä kiusattu). Otti minut "vain" uhrikseen erikseen tuntematta. Kiusaaminen oli henkistä, huutelua ja nimittelyä ja nauramista ja valheiden kertomista jne jne , yritti eristää minua ystävistä(ni) jne jne. Oli myös fyysistä kiusaamista, vaatteiden tuhoamista yms. Siihen aikaan (80-luvulla) ei pahemmin koulut puuttuneet asiaan, kiusaajan sijaisperheen isäkin oli vain sitä mieltä että "Eihän se x olisi x jos ei noin käyttäytyisi" ja nuru päälle. Siihen aikaan siis ajateltiin että huonot elämänkokemukset omaava siis vain nyt käyttäytyy noin.
Minua auttoi ystävät, jotka kyllä aina kun mahdollista (että olivat paikalla) pitivät puoliani ja varsinkin vuotta ylemmällä luokalla olevat olivat senverran kunnioitettavassa asemassa että loivat minuunkin kyllä iloa.
Kaiken kiusaamisen lopetti sitten oikeastaan vasta se, kun kiusaaja otti toisenkin uhrin, jonka isä oli kunnan kiho ja tämä kun meni asiassa eteenpäin, niin jotakin tapahtui ja kiusaaja lopetti.
Nykyään, tuo kiusaaja on kovinkin koittanut ottaa yhteyttä mm facebookissa jne , mutta minun ei ole onneksi tarvinnut muuta kuin todeta itsekseni että jompikumpi meistä on syrjäytynyt "lähiömuija", toinen hyvän elämän itselleen rakentanut aikuinen