Myöhäinen keskenmeno-vertaistukea kaivataan

Oma tyttöenkelini syntyi viikko sitten rv 20+3 ja suru on musertava :'(

Syynä keskenmenoon oli viime kädessä mitä ilmeisemmin kohtutulehdus (2 kertaa peräkkäin), jonka seurauksena lapsivesi väheni kunnes lopulta sitä ei ollut ollenkaan.Takana raskaita viikkoja sillä raskaus oli "raskas" alkumetreiltä saakka, jatkuvaa veristä vuotoa joka piti huolta yllä vaikka vauva voi ultrien mukaan hyvin siihen saakka kunnes joutui syntymään.

Kaipaan kipeästi juttukaveria äidistä joka on kokenut saman. Tuntuu että asian kanssa on tässä maailmassa niin yksin vaikka läheiset tukevat ja mulla rakastava perhe, aviomies ja kolme lasta tukemassa ja surua jakamassa.

Minulle voi laittaa myös privaa.

Onko kellään tiedossa foorumia jonne voisi päästä purkamaan tuntojaan? En ole löytänyt kuin sellaiset jotka tarkoitettu yli rv 22 syntyneiden äideille tai sikiön rakennepoikkeaman vuoksi enkeleinä syntyneiden äideille.

Käsittämätön tarve käydä läpi tapahtumia mutten pysty asiasta vielä puhumaan :(

Otan osaa suureen suruunne :hug: Me menetimme puolitoista vuotta sitten pikkuruisen pojan rv 20. Poika oli kuollut kaikessa hiljaisuudessa kohtuuni ja tämä asia paljastui rakenneultrassa. Suru tuntui ylitsepääsemättömältä, tuntui kuin koko elämä olisi pysähtynyt, vaikka mies ja kaksi lasta oli tukena. Menetettyä ei kukaan toinen voi korvata.

Jotenkin sitä vaan pääsi päivä kerrallaan eteenpäin ja nettisivuilla saamani vertaistuki oli elintärkeää. Aika auttoi haavojen parantumisessa ja suru on muuttanut muotoaan. Kaipaus ja ikävä ovat jääneet ja vieläkin välillä itken suruani.

Nyt meillä on ihana, viiden kuukauden ikäinen poika sulostuttamassa elämäämme, vaikka aluksi ajatus uudesta raskaudesta tuntui mahdottomalta. Anna itsellesi aikaa surra rauhassa ja purkaa ajatuksia. Voit laittaa minulle viestiä, jos haluat jakaa tuntojasi kohtalotoverin kanssa.

Kovasti voimia :hug:

Terveisin, surusydän

:hug: perheellesi!

Tiedän tarkalleen mitä käyt läpi. Meidän esikoistyttömme kuoli kohtuuni rv25 n. 4 vuotta sitten. Syytä tähän ei koskaan löydetty vaan epäiltiin istukka vikaa. Tytöllämme alkoi kasvu hidastua ja sitten väheni lapsivesi...Nyt olen uudelleen raskaana rv19+5 ja eilen utrassa sain jälleen iskun päin naamaa...Samoja oireita kuin edellisessäkin. Vauva on pari viikkoa pienempi kuin viikkoja on ja lapsivettä niukalti. Nyt odotetaan ensi viikkoon tarkempiin tutkimuksiin, mutta tämä ei enää voi olla vain sattumaa!!! Miten mä pääsen tämänki yli jos samalla tavalla käy? Tulee mieleen, että mitä pahaa sitä on tehnyt ansaitakseen taas tämän kohtelun vai olenko mä niin huono ihminen ettei voi lasta suoda elämään... :'(

Hei pure love,
sinun kirjoitukseksi tuntui niin tutulta: itselläni on useampia myöhäisiä keskenmenoja ja tunnot kovin samankaltaisia kuin sinulla. Muista, että ole kuitenkin raskaana nyt ja mitään ei ole menetetty!
Olisi kiva jakaa kanssasi enemmänkin tuntoja. Samoin kuin Valkovuokko 72. Myöhäinen menetys on kokemus, jota on vaikea jakaa sellaisen kanssa, joka ei sitä ole kokenut.

Lämmin halaus sinulle valkovuokko.
Meillä on kolme perättäistä menetystä: 11/2006 36+, 12/2007 16+ ja 8/2008 14+.
En tiedä onko meillä koskaan enää sitä rakasta ELÄVÄÄ nyyttiä sylissä.
Ennen menetyksiä meille on suotu kaksi lasta.
Jos haluat laittaa privaattia niin älä epäröi.

Täällä myös yksi jonka kaksi viimeisintä raskautta päättyneet rv 18, ensimmäisestä ei löytynyt selvää syytä toinen pieni oli kiertänyt napanuoran niin tiukalle, että verenkierto estyi ja vauva menehtyi, ensimmäinen kävi 07/07 ja toinen 03/09.
YV:tä voi laittaa jos joku haluaa jutella.

Omasta keskenmenostani on yli 2kuukautta mutta lasketun ajan lähestyessä tunteet nousee pintaan. Menetin kaksospoikani rv 21+4 syynä oli istukasta löytynyt suoni jonka takia a vauva sai enemmän verta ja ravinteita kuin b vauva. Eivät olisi selvinneet myöhemmästäkään syntymästä ainakaan kovin pitkään eivät olisi eläneet. Minulla oli myös todella paljon lapsi vettä ja tulehdus istukassa. Poikieni olisi pitänyt syntyä tämän kuun lopulla koska kaksoset yleensä syntyy rv 38.
Voimia sinulle :hug: Et ole yksin ikävän paljon meitä enkeleiden äitejä on :ashamed:

Yhteistyössä