Mykoplasman kesto?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mans
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mans

Vieras
Oon nyt ollut kohta 2 viikkoa ihme "flunssassa". Kuumetta ei ole (oli vaan yhden päivän 38 astetta), mutta loputonta lämpöilyä on ja yskittää ihan koko ajan. Oon nyt kolme päivää syönyt mykoplasmaan määrättyä antibioottia, mutta lämpö ei vaan laske eikä yskä lopu. Pahin limaisuus on kuitenkin poissa. Olo on tosi vetämätön. :( Lämpö jääny sahaamaan väliä 37-37,4. Normaalisti mulla lämpö 36,3-36,5.

Käsittääkseni paraneminen kestää sitä pidempään mitä pidempään on ehtinyt sairastaa ennen lääkitystä.Joillakin ehtii tekemään pysyviä vauroita keuhkoihin ja yskiminen saattaa jatkua vuosikausia.

[QUOTE="...";25302542]Käsittääkseni paraneminen kestää sitä pidempään mitä pidempään on ehtinyt sairastaa ennen lääkitystä.Joillakin ehtii tekemään pysyviä vauroita keuhkoihin ja yskiminen saattaa jatkua vuosikausia.[/QUOTE]
Ehdin sairastamaan n. viikon ennen kuin menin lääkäriin.

Pitäisi varmaan taas varata lääkäriaika...

Määrättiin sitten uusi viikon kestävä antibioottikuuri kun ensimmäinen kuuri ei poistanut lämpöilyä. Yskittää yhä, mutta ei ihan niin paljon kuin esim. viikko sitten.. Vieläkään lääkäri ei mitään mykoplasma testiä tehnyt..

Syön neljättä päivää antibioottikuuria, jonka pitäisi tehota mykoplasmaan, mutta mitään merkkejä paranemisesta ei ole. Lämpö sahaa edelleen väliä 37,0-37,4 ja yskittää. Alkaa pikkuhiljaa huolestuttaa, jos on sittenkin jotain muuta...

Ota yhteyttä lääkäriin.

Itselläni oli aikoinaan sitkeä keuhkoputkentulehdus, joka helpotti lämpöilyn osalta lähes heti kun aloitin antibioottikuurin. Samoin miehen keuhkokuumeeseen saama antibiootti auttoi noin vuorokaudessa kuumeeseen, yskintä jatkui pidempää.

Mulla nykyään mykolpasma joka talvi, ihan hitonmoinen show joka kerta. Mykoplasma voi jäädä itämään raskaista antibiooteista huolimatta ja taas ryöhähtää myöhemmin. Söin jo kaksi talvea sitten 2vko antibioottikuurin ja sama toistuu nyt joka vuosi. Jenkeissä, missä ollaan vähän hövelimpiä noiden lääkkeiden suhteen, mykoplasmaan saatetaan määrätä kuukauden antibioottikuuri! Jessus sentään!

[QUOTE="vieras";25324004]Ota yhteyttä lääkäriin. [/QUOTE]
Kävin tänään lääkärissä ja määrättiin uusi antibioottikuuri, niin kuin tuolla yläpuolella kerroin.
Ihmettelen vähän kun ei mitään mykoplasma testiä oteta.. Jos lämpöily ei vielä viikonkaan päästä ole loppunut, niin sitten pyydän että otetaan testi..

mulla ollut flunssaa yli 2kk. Syönyt 3 kuuria, helpottavat vaan hetkeksi,tai on auttaneetkin mutta ei kokonaan parantaneet. Olen raskaana niin en voi syödä niitä mykoplasmaan tehoavia lääkkeitä. Lapsi sairastanut saman ajan, keuhkokuumeita, keuhkoputkentulehduksia, korvatulehduksia ym. Lukuisia antibiootteja ja nyt vasta ottivat verikokeet, että onko mykoplasmaa. Ensi viikolla selviää.

Itsellä oli 5 vuotta sitten angiina, jonka perään ko tauti. Kuumeilua ja hikoilua angiinasta eroon päästyäni joka yö 2vko ajan, jonka jälkeen kuumeilu hiljalleen hellitti. Ei tehonneet antibiootit jälkimmäiseen.

Mulla ollut jo 6kk eikä lääkkeitä ole lähimaillakaan. Lääkärit eivät saa mitään aikaseksi. Piti itsekin kysyä voidaanko testit ottaa. Siinäkin kauhea homma.

Luotan antibiootteihin, mutta kannattaa juoda vähintään kahden viikon ajan lämmintä sipulimaitoa (sen makuun tottuu). Saa paremmin nukuttua ja pikkuhiljaa se ohuen ohut vihreä lima irtoaa.

Myönnän, että se sipulimaidon keittely on rasittavaa, mutta maksaa vaivan.

[QUOTE="maya";25411088]Luotan antibiootteihin, mutta kannattaa juoda vähintään kahden viikon ajan lämmintä sipulimaitoa (sen makuun tottuu). Saa paremmin nukuttua ja pikkuhiljaa se ohuen ohut vihreä lima irtoaa.

Myönnän, että se sipulimaidon keittely on rasittavaa, mutta maksaa vaivan.[/QUOTE]

On tietenkin se antibiootti, joka puree tulehdukseen.

Mykoplasmaan eivät kaikki antibiootot pure, mutta lääkärisi kyllä määrää oikeat
"tropit".

Yhteistyössä