Mykoplasmaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei ole inhimillistä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ei ole inhimillistä

Vieras
Minkälaisia kokemuksia teillä on? Meillä pienin sairastanut reilun kuukauden ja muutkin melkein yhtä kauan. On syöty antibiootteja syntisen paljon korvatulehduksiin, keuhkokuumeeseen ym. Tuntuu vaan että tauti EI hellitä. Itselläki olo paranee antibioottikuurin ajaksi mutta sama paska jatkuu kun antibiootin vaikutus loppuu. Olen yksin lasten kanssa kotona aamusta iltaan kun mies tekee töitä ja painaa vapaa-ajat raksalla. Minä hyppään lasten kanssa lääkärissä ja apteekissa ja pää leviää kun tää elämä on vaan tätä sairastelua, eikä loppua näy.

niin ja mitä antibiootteja teille on määrätty, joilla mykoplasma todettu? Meillä esikoinen söi zeclar kuurin mutta ei kyllä vaikuttanut yskään yhtään. Lääkäri sanoi, että määrää sen, koska tuota mykoplasmaa on paljon nyt liikkeellä.

Mulla kesti viime syksynä tauti kaikkiaan 8 viikkoa.
Oli pientä kuumeilua, poskiontelon tulehdusta, keuhkoputken tulehdusta, yskää, nuhaa ja henki ahtaalla. 4 antibioottikuuria söin ennenkuin helpotti, käytössä myös avaava lääke, ei, ei mulla oo astmaa.
Verikokeissa näkyi tuo mykoplasma.

Kyllä nuo korvatulehdukset yms. on parantuneet niillä antibiooteilla,mitä on syöty mutta itse tauti jatkuu silti ja tulee uusia tulehduksia ja kuumeita niiden kera. Meilläkin lapset joilla ei ole ollut elämänsä aikana kuin ehkä yksi korvatulehdus, sairastaneet sen nyt ja yhdellä lapsella oli toinen heti perään. Ja henkeä kuulemma ahdistaa vaikka mitään siihen viittaavaa ei näe päälle päin, eikä tuo suostu hengittämään ventolinea. Illalla oksensi iltapalansa ulos jo ajatuksestakin, että pitäis sitä hengittää. Lääkäri sanoi, että pärjäis varmasti hoitamattakin sen kanssa niin en ole sitten väkisellä antanut.

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;25085251:
Mykoplasmaan tehoaa vain tietty antiobiotti. Eli turha syödä niitä muita. Mutta jos on lääkäri asiansa osaava (krhm, eikä siis vale) niin tietysti syöttekin sitä oikeaa lääkettä.

Tämä on ihan totta.
Mikrobilääkkeistä tehokkaita ovat doksisykliini ja erytromysiini.

Yhteistyössä