Muuttunut suhde

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja laurelia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

laurelia

Vieras
Heippa kaikki!
Meiän suhde muuttunut täysin pojan syntymän jälkeen. Meillä tapellaan nykyään paljon enemmän kun ennen. Ei oikeen kiinnosta seksikään enää ja se tietty aiheuttaa lisää riitaa. Tuntuu ettei mulla ja miehellä oo mitään yhteistä. Mies kyllä jonkin verran osallistuu kotihommiin yms mutta aika paljon viettää aikaa kavereiden kanssa ja harrastuksissa. Eikä se tunnu oikeen tajuavan, että vauvan kanssa kotona oleminen käy työstä. Tai sitä etten aina kerkee tehä ruokaa siks, kun se tulee kotiin.

Millasta muilla ollut synnytyksen jälkeen ja kauanko tällänen vaihe kestää?

Muutenkin niin uutta tää äitinä olo, olis kiva että mies jakaisi sen mun kanssa.. :(

Musta tuntuu et mies on aina töissä(oma yritys) ja paljon onkin pois. Meillä nuorin poika kohta 3kk ja kaipaisin enemmän miestäni seurakseni.Jotenkin oon sit aina pahalla päällä ja kiukkunen ku mies on kotona eli siitä ajastakaan ei osata aina nauttia.Samanlaista elämä tais olla ennenkin,mut nyt se taas tuntuu olevan häiritsevää.Onnellinen oon kuiteski! =) :heart:

En tiedä mutta oletan, että mies varmaan saman verran menossa kuin ennen perheenlisäystäkin mutta äitinä siihen nyt kiinnittää enemmän huomiota - kun itse ei voikaan sitten niin vain lähteä. Tai miksei voisi mutta kun miehelle se on helpompaa...
Varmaan kannattaisi pitää palaveri - eikä muhia asioita omassa päässään yksikseen, keskustelu auttaa aina. Pitänee sopia, että nyt kun vauva, niin menoja täytyy kummankin vähentää - mutta ei lopettaa kokonaan. Kumpikin kulkee harrastuksissa yhtä paljon mutta yhteistäkin aikaa tulee löytyä. Miten sitä parisuhdetta hoitaa yksinään?
:/

Vauvan syntymän jälkeen eka vuosi, oikeastaan vähän reilu, oli yhtä hullunmyllyä asiassa jos toisessa, parisuhde meni kyllä kertaheitolla uusille urille totaallisesti. Mutta sen vauva-ajan kun kestää ja jaksaa, niin kaikki muuttuu paremmaksi: vaatii hetken siihen perhe-elämään totutteluun molemmilta ja ylipäätään tilanteeseen ettei ole enää me kaksi vaan meitä on yhtäkkiä kolme. Puhuminen auttaa: ei pidä omassa pääkopassaan hautoa ja miettiä, koska suhdehan on yhä kahden ihmisen yhteinen. Kyllä se ohi menee, ja apua siihen tilanteeseen voi aina perheneuvolasta vaikka hakea jos tuntuu ettei omat voimat riitä ja asiat kärjistyy. :)

Meillä ei suhde muuttunut vaan ollut aina tällaista enemmän tai vähemmän, mutta itse olen herkempi nyt lapsen synnyttyä, ja siksi taas kränää enemmän, hirveetä tämä on, mutta toivon että asiat taas paranisi vaikka tiedän että tätä se tulee olemaan aina, enemmän tai vähemmän, muiden mittapuun mukaan meillä riidellään paljon!!!

Yhteistyössä