Muuttuneet välit siskon kanssa surettaa ja ihmetyttää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lotita
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lotita

Vieras
Olen tosi surullinen välien muuttumisesta ennen niin läheiseen siskoon. Hän meni pari vuotta sitten naimisiin pitkäaikaisen poikaystävänsä kanssa. Häiden järjestelyissä ja hieman ennenkin jo, havahduin siihen, etten oikeasti tunne siskon miestä yhtään. Hänestä tuli esille aivan uusia piirteitä. Olin yksi pääorganisoija häissä, sillä he itse asuvat ulkomailla. Mitään riitaa tai muuta ei hääjärjestelyihin liittynyt, mutta huomasin, että tahtomattani ärsytin siskon miestä. Yritin tehdä kaiken kuten he halusivat, ainoastaan sen asian päätin itse, milloin heille häälahjaksi antamani esitys tulee, sillä se edellytti tiettyjä järjestelyjä esiintyjän kanssa (liittyi musiikkiin ja maahan jossa he asuvat). Mm. tämä ilmeisesti ärsytti miestä. Hän oli myös ärsyyntynyt valokuvaamisesta, vaikka hääpari itse pyysi kuvaajaa paikalle. Mies tiuski minulle itse juhlassa ja kiitospuheessaan kiitti ainoastaan bestmania ja omia sukulaisiaan, jotka olivat tavalla tai toisella auttaneet. Minua tai miestäni, joka auttoi myös paljon, sulhanen ei kiittänyt ollenkaan.

Nyt huomaan, että välit siskoon ovat viilentyneet. Hän luonteelleen hyvin poikkeavasti mm. piikitteli minua viimeksi ollessamme yhteyksissä. Ja nykyään hän ärsyyntyy heti jos kyselen koska he tulevat Suomeen tai kuinka kauan viipyvät. He kulkevat maiden välissä siskoni miehen mielen mukaan, siskoani ei juuri näissä kuunnella. Tai tällainen olo minulle on tullut, sillä vuosien varrella siskoni on missannut useita tärkeitä tilaisuuksia, joihin olisi halunnut itse tulla – mm. useita sukujuhlia (esim. ristiäisiä), sekä minun polttarini ja valmistujaiset aikoinaan.

En tiedä miten korjata asia, koska se ei tunnu olevan minun käsissäni. Vierailut ja tapaamiset riippuvat heistä, ja kestävät aina tunnin korkeintaan kaksi, koska on monta paikkaa missä pitää käydä Suomen visiitillä. On aika surullinen mieli tästä kaikesta..

Ymmärrän tunteesi. Menetin itse kanssa sisarukseni hänen puolisolleen. Puoliso halusi ihan tieten pilata meidän välit ja tässä ollaan. Molemmat surullisia tahoillaan, muttei ole keinoja korjata asioita enää. Puolisonsa mielestä olimme liian läheisiä ja sitten se käännettiinkin niin ettei me muka välitetä mitä heille kuuluu ja kaikkea muuta.

Ei niille väleille oikein mitään mahda jos toinen ei halua tulla vastaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ymmärrän;30331743:
Ymmärrän tunteesi. Menetin itse kanssa sisarukseni hänen puolisolleen. Puoliso halusi ihan tieten pilata meidän välit ja tässä ollaan. Molemmat surullisia tahoillaan, muttei ole keinoja korjata asioita enää. Puolisonsa mielestä olimme liian läheisiä ja sitten se käännettiinkin niin ettei me muka välitetä mitä heille kuuluu ja kaikkea muuta.

Ei niille väleille oikein mitään mahda jos toinen ei halua tulla vastaan.

Todella ikävää :( En kyllä ollenkaan ymmärrä, mitä puoliso voi hyötyä siitä, jos läheisten sisarusten välit katkeavat.

Meidän tapauksessa tällä siskoni miehellä on erittäin läheiset välit omaan siskoonsa! Tuntuu, että välillä jopa tämän miehen siskosuhteen hoitaminen menee heidän parisuhteensa edelle. Oma siskoni on näistä joskus minulle puhunut, mutta ei enää pitkiin aikoihin.

Oletteko tosi nuoria siskosi kanssa? Meitä on 3 sisarusta ja asumme kaikki eri paikkakunnilla, joten näemme tietenkin harvemmin kuin ennen. Jokaisella on omat työt ja ystävät, mulla lapsiakin niin ei vaan ehdi samalla tavalla kuin perheettömänä. Jollain tavalla luonnollistakin siis mielestäni että tapaamiset harvenee. Toki väärin jos siskosi mies sanelee milloin siskosi saa teitä tavata tai Suomeen matkustaa. Mutta ei ulkomailta välttämättä jokaiseen sukutapahtumaan ole mahdollista matkustaa varsinkaan jos matka on pitkä. Ei riitä lomapäivät eikä rahat.

Todella ikävää :( En kyllä ollenkaan ymmärrä, mitä puoliso voi hyötyä siitä, jos läheisten sisarusten välit katkeavat.

Meidän tapauksessa tällä siskoni miehellä on erittäin läheiset välit omaan siskoonsa! Tuntuu, että välillä jopa tämän miehen siskosuhteen hoitaminen menee heidän parisuhteensa edelle. Oma siskoni on näistä joskus minulle puhunut, mutta ei enää pitkiin aikoihin.

No aika samoin täälläkin tilanne. Haluaa omat sisaruksensa pitää lähellä. Ihan silkkaa mustasukkaisuutta tuo käytös. Kaikki suhteet kietoutuu tähän puolisoon eli hänen kauttaan pitäisi kaikki sisarusten välisetkin asiat aina kulkea. Puoliso saattaa vielä suuttuakkin ihan yhtäkkiä jostain kummasta ja sitten kuulee syyttelyä kuinka ollaan kohdeltu mitenkin väärin.

Oletteko tosi nuoria siskosi kanssa? Meitä on 3 sisarusta ja asumme kaikki eri paikkakunnilla, joten näemme tietenkin harvemmin kuin ennen. Jokaisella on omat työt ja ystävät, mulla lapsiakin niin ei vaan ehdi samalla tavalla kuin perheettömänä. Jollain tavalla luonnollistakin siis mielestäni että tapaamiset harvenee. Toki väärin jos siskosi mies sanelee milloin siskosi saa teitä tavata tai Suomeen matkustaa. Mutta ei ulkomailta välttämättä jokaiseen sukutapahtumaan ole mahdollista matkustaa varsinkaan jos matka on pitkä. Ei riitä lomapäivät eikä rahat.

Emme me kovin nuoria ole, 3-kymppisiä aikuisia ihmisiä.

Ymmärrän toki sen, ettei kaikkiin tilaisuuksiin vaan ole mahdollista tulla, mutta jos esimerkiksi minun tärkeistä tilanteista sisko on missannut valmistujaiset, 3-kymppiset ja polttarit, niin kyllä se jostain kertoo. Valmistujaisten ja 3-kymppisten aikaan he eivät edes asuneet ulkomailla, vaan ihan Suomessa, toisessa kaupungissa vain. Häissä tapahtuneen tiuskimisen jälkeen havahduin siihen, että hehän on jättäneet väliin nämä mulle tärkeät jutut ihan järjestäen.

Samansuuntaisen olen kokenut minäkin. Siskon mies haukkui minua jatkuvasti siskolleni ja vähitellen siskoni alkoi uskoa noita miehen mustamaalaamisia, jolloin siskoni alkoi itsekin olla ilkeä.
Mies haukkui myös useimmat siskoni ystävät ja meidän vanhempamme.

Yhteistyössä