muuttoko edessä vai "remppa"?

JääPrinsessa

Aktiivinen jäsen
11.09.2007
1 051
0
36
Meillä on aivan ihana koti :heart: ostin tän 1,5 vuotta sitten ja tykätään ihan hirveesti,rempattii just katosta lattiaan koko asunto.
Rakastan tätä tupakeittiöö, valtavaa pihaa, sijaintia,naapureita ym. on siis rivitalo.
Ongelma on se että neliöitä on 79m2, tässä asuu siis minä ja 2 lasta, muuten mahdutaan kolmestaan ihan hyvin mutta tuntuu et lapset tarvis omat huoneet :/ poika on siis 5v. ja tyttö pian 3v. mulla on nyt tuo pienempi makkari ja toi isompi on muksuilla yhteinen..en millää haluis muuttaa pois tästä, tuo lastenhuone on "pitkänmallinen"
Saiskohan siitä jotenki jakamalla omat tilat molemmille?
Ei tuu kuulonkaan et kukaa nukkus meistä olkkaris tai et leluja olis siellä.
Oisko tyhmä idea jos laittas pojalle esim. parvisängyn toiselle puolelle huonetta tms..mut millä ton huoneen vois jakaa..

no minusta tuon ikäset ei tarvi omaa huonetta, joten en sitä lähtis jakamaan millään jos huone ei ole niin iso, että sen selkeesti vois jakaa.
mutta parvi on ihan hyvä tilansäästäjä :)

Meillä oli sama tilanne kolme vuotta sitten. Mietittiin että rempatakko tämä ok talo vai ostaa kerralla isompi. No päätimme rempata. Ja nyt kyllä toisaalta harmittaa, koska edelleenkään ei tilaa ole riittävästi.. Joten nyt taas mietinnässä että kituutetaanko tässä vai aletaanko rakentamaan uutta...

Älä ihmeessä muuta moisen asian takia, jos vaan lastenhuonetta on mahdollisuus muokata kalustamalla. Tee väliseinä tosiaan kaapistolla / hyllyillä tai selvitä, miten helposti saisit ihan kiinteäkin kevytrakenteisen seinän väsättyä. Ja nuo parvisysteemit, jossa on esim. koulupöytä alla ja ehkä vähän säilytystilaakin, ovat tosi hyviä ratkaisuja.

Vielä kun sisustat molempien puolet selkeästi eri tavalla, niin siinähän lapsilla on ihan omat huomeet, vaikka toiseen kuljetaankin toisen kautta.

Laita pohjapiirustus, niin voin hahmotella sulle jotain järjestystä.. :-)

No ei ne omat huoneet ole mikään välttämättömyys lapsille, hyvin oon mäkin pärjännyt vaikka oon aina jakanut huoneen veljeni kanssa. Että älä nyt sen takia ainakaan pois muuta.

Yhteistyössä