Muuttoapu 100€/ tunti? ok?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
[QUOTE="vieras";22932556]Me muutettiin kaksiosta kolmioon ja vietiin jo etukäteen tavaraa paljon. Avuksi tuli muuttofirmassa työskennellyt mies. Teki tämän omalla ajallaan ja oli mieheni tuttu. Koko päivän muutti noita tavaroita kaksiosta ja oli oikein iloinen kun 100e sai KOKO PÄIVÄSTÄ+ostin tietty koko muuttoporukalle kunnon ruoat päivällä+kahvit, pullat jne.. Olisi enemmänkin maksettu kun tosiaan meni aikaisesta aamusta iltaan.[/QUOTE]

Lisään vielä: vaikka oli muuttofirmassa työskentelevä arvioi tavaran määrän väärin eli sanoi ettei siinä kauan mene. Tämä etukäteen ennen kuinnäki paljonko sitä tavaraa oikein oli.
 
"elfie"
Meillä maksoi 450e neliön tyhjennys ja vienti noin 3 km päähän. Muistaakseni aikaa meni kahdelta mieheltä noin pari tuntia kummassakin päässä. Tavaraa oli ihan älyttömästi esim. 2 sohvaa ja nojatuoleja yms. Nopeesti ne äijät kamoja kanto.
 
Tätä meinaan. Meillä on vain kaksio, kaikki pakattu hyvin ja osa viedään itse niin miten siihen muuttoon saa kuusi tuntia kulumaan..... :O
Mutta jos teillä ei ole apuja, niin kyllä siinä aikaa menee. Firma varmaan teki arvion pelkästään oman väen puolesta ja kyllä kaksi ihmistä sitä tavaraa lastaa aika kauan. Esim kerrostalossa menee aikaa hissin odotteluun.

Mutta sinä olet tilannut tuntiveloituksella, et urakalla...
 
Viimeksi muokattu:
"vieras"
meil maksoi 240€,sisälsi auton,kaksi miestä,asunto oli 4 kerroksessa ei portaita,muuttomatka n.500€ 2 kerros hissi,aikaa meni 2h.meil vaikutti hintaa,mikä kerros,onko hissiä,onko kantajia omasta takaa ja minkä kokoisesta asunnosta muutetaan,muutettiin kämpästä mis oli 62,5 neliöö
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";22932617]meil maksoi 240€,sisälsi auton,kaksi miestä,asunto oli 4 kerroksessa ei portaita,muuttomatka n.500€ 2 kerros hissi,aikaa meni 2h.meil vaikutti hintaa,mikä kerros,onko hissiä,onko kantajia omasta takaa ja minkä kokoisesta asunnosta muutetaan,muutettiin kämpästä mis oli 62,5 neliöö[/QUOTE]

muuttomatka 500m ei €
 
"aapee"
[QUOTE="vieras";22932590]No eiköhän se maksukin mene toteutuneilta tunneilta? Vai? Tietenkin laskuttavat "alkavalta tunnilta" eli jos aikaa menee 3h 10min niin laskussa on 4h.[/QUOTE]

Jos viidestä minuutista kehtaa laskuttaa täydet sata euroa niin ei ainakaan voi odottaa että hirveesti suositeltaisiin eteenpäin.... kyllä fiksu yrittäjä laskuttaa tilanteen mukaan-
 
"vieras"
aapeeee
[QUOTE="vieras";22932617]meil maksoi 240€,sisälsi auton,kaksi miestä,asunto oli 4 kerroksessa ei portaita,muuttomatka n.500€ 2 kerros hissi,aikaa meni 2h.meil vaikutti hintaa,mikä kerros,onko hissiä,onko kantajia omasta takaa ja minkä kokoisesta asunnosta muutetaan,muutettiin kämpästä mis oli 62,5 neliöö[/QUOTE]

Kohtuullista.
 
"vieras"
[QUOTE="aapee";22932643]Jos viidestä minuutista kehtaa laskuttaa täydet sata euroa niin ei ainakaan voi odottaa että hirveesti suositeltaisiin eteenpäin.... kyllä fiksu yrittäjä laskuttaa tilanteen mukaan-[/QUOTE]

Yleensä joustoa kyllä löytyy, mutta varsinkin isommat firmat ovat melko tiukkoja näissä.. Heille kun eivät jotkut suositukset niinkään enään merkkaa
 
"alma"
Meillä maksoi kaksion muutto n. 500€, taisi kestää max.3h. Kannattaa ottaa sellainen firma, joka antaa urakkatarjouksen, niin ei tarvi panikoida sitä lopullista hintaa. Kaikki meni sujuvasti ja varmasti otamme jatkossakin muuttofirman. Inhottava ruinata kavereita apuun, ja varsinkin vastaavasti auttaa heitä... Muuttaminen on niin syvältä!
 
[QUOTE="vieras";22932655]Sanoin kyllä että meillä on omasta takaa 2-3 miestä.[/QUOTE]

Eihän sitä aina tiedä kuinka vauhdikkaasti apumiehet toimii (jäävätkö juoruamaan, jne). Uskoisin että siltikin pisti maksimiaikaa, koska sinä varmasti vetoaisit kokonaisarvioon, jos aika ylittyisi kovasti.

Siis esim jos korjaamo antaa hinta-arvion (listassa on toki tuntihinnat, osahinnat jne) ja se ylittyy selvästi, niin sinä voit olla oikeutettu maksamaan alhaisemman arvion mukaan. Eli jos firma lupaa, että homma hoidetaan 2 tunnissa ja aikaa meneekin 4h - et sinä siitä kovasti pitäisi. Firma kuitenkaan ei voi taata, että sun kaverit ovat paikalla.
 
"aapee"
[QUOTE="vieras";22932675]Yleensä joustoa kyllä löytyy, mutta varsinkin isommat firmat ovat melko tiukkoja näissä.. Heille kun eivät jotkut suositukset niinkään enään merkkaa[/QUOTE]

Eipä kai, mutta meillä pieni firma.
 
Huhuh, mä just tänään katsoin paikallisen muuttoavun hinnan ja tuo 100€ on kyllä huikeesti yli mun kipurajojen, koska 30€/h 2 miestä ja pakettiauto oli minusta jo kiskontaa :D 50€/h olis saanut vielä kolmannen miehen mukaan.
 
oho
Musta vaan on hirveen kallista! Johtuu varmaan siitä että itse olen kolme kertaa muuttanut eikä kertaakaan olla tarvittu muuttoautoa tai -firmaa apuun, aivan omalla ja talkoo porukalla autoineen on pärjätty. Toki on ollut mahdollisuus muuttaa hitaasti ja kaikkea ei siis ole tarvinnut kerralla viedä.
 
...
Jatkossa kannattaa pyytää pakettitarjousta. Lähes kaikilla muuttofirmoilla on esim. 300/muutto yms.
Mutta jos sopii tuntihinnan, niin kannattaa valmistella hyvin ,pakata kaiken mahdollisen valmiiksi, "vahtia" paikan päällä että aika käytetään edes suht tehokkaasti jne.
 
"aapee"
Siis kommenttina vain, että summa saattoi näyttää pieneltä (240e), mutta tuntiveloitus oli kuitenkin 120e/h. Ap:n tarjous oli kohtuullisempi tähän verrattuna.
sori, olen ap mutta en aina muista sitä kirjoittaa.

Edelleen, tuo hinta minusta on ok, hermoilen tässä vaan siitä kuinka paljon aikaa tuohon saa muka kulumaan..

Kaikki muuttofirmat tarjosivat vain tuntiveloituksella, en edes tajunnut pyytää mitään urakkataksaa. Tämä on eka kerta kun palkkaan apua mihinkään, yleensä tehdään kaikki itse..
 
Huhuh, mä just tänään katsoin paikallisen muuttoavun hinnan ja tuo 100€ on kyllä huikeesti yli mun kipurajojen, koska 30€/h 2 miestä ja pakettiauto oli minusta jo kiskontaa :D 50€/h olis saanut vielä kolmannen miehen mukaan.
Ihanko totta joku firma olisi velottanut 2 ihmisen työstä (+ auton kuluista) 30e/h verollisena? Eihän siinä saa edes minimipalkkaa työmies itsellensä...
 
240€
[QUOTE="vieras";22932617]meil maksoi 240€,sisälsi auton,kaksi miestä,asunto oli 4 kerroksessa ei portaita,muuttomatka n.500€ 2 kerros hissi,aikaa meni 2h.meil vaikutti hintaa,mikä kerros,onko hissiä,onko kantajia omasta takaa ja minkä kokoisesta asunnosta muutetaan,muutettiin kämpästä mis oli 62,5 neliöö[/QUOTE]

tarjousta ei tehty tunti taksalla, vaan arvio tehtiin asunnon koon ja sijainnin perusteella
 
Ihanko totta joku firma olisi velottanut 2 ihmisen työstä (+ auton kuluista) 30e/h verollisena? Eihän siinä saa edes minimipalkkaa työmies itsellensä...
Tuli siihen vielä 0,50€/km päälle. Mut se oli sellainen työttömien työpaja, joka tätä palvelua tarjosi, että uskoisin että miehet saa ihan peruspäivärahan ja sen päälle lisät samat kuin esim. työharjoittelussa tai työkkärin koulutuksessa, et ei varmaan edes normaalipalkkaa.
 

Yhteistyössä