Muuttoapu 100€/ tunti? ok?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Tuo oli parhain tarjous mitä saatiin. Ajateltiin että se on ihan ok, 100€/ tunti, iso auto ja 2 muuttomiestä + laatikot. Soitin firmaan ja meinasivat että 3 tuntia menee lastaamiseen, ja aattelin itse että samanverran sitten myös varmaan purkamiseen... menin kuitenkin sopimaan tuon eli myöhäistä itkeä, mutta se olisi sitten väh. 600€ keikka. Kenellä normiperheellä on varaa heittää 600€ pelkkään muuttoon? huh. Vai onko tuo 6 tuntia sitten vitkastelua, itse ajattelin että 2-3 tuntia menisi muuttoon, meillä on sentään omasta takaa myös 2-3 kantajaa... :/
 
aapeeee
Ei ole pitkä matka. Haluttiin kumminkin tuo rekka-auto, kun pienellä pakettiautolla on niin kypsää viedä monta keikkaa.... tuolla saa kerralla kaikki vietyä.

Mutta tosiaan ihmetyttää ellei 5 miestä saa yhtä muuttoa nopeammin hoidettua. Meillä on normi kaksio ja sen verran tavaraa.. ei siis mikään lukaali. 100 € tunnista ollaan valmiita maksamaan mutta jos muutto venyy kuustuntiseksi niin huh..
 
"mievaan"
Ei tuo minusta niin kallista ole, jos sillä saa kahden ihmisen työpanoksen ja auton.

Siis kannattaa totta kai muuttaa omin avuin, jos se onnistuu, ihan niin kuin kannattaa siivota ja remontoida ja ommella ja poimia puolukkansa itse. Meillä on nykyään piano ja kohta vauva, joten maksaisin ihan mielelläni muuttoavusta. Onneksi ei ole muuttoa tulossa.
 
ok hinta
Jo pelkästään kaks ukkoa maksais sen n. 70 € per tunti. Saakohan tuosta laittaa verotuksessa kotitalousvähennykseen ? On se etu teettää muuttofirmalla, niillä on vakuutukset ja kunnon pakkauslaatikot.
 
Ei ole pitkä matka. Haluttiin kumminkin tuo rekka-auto, kun pienellä pakettiautolla on niin kypsää viedä monta keikkaa.... tuolla saa kerralla kaikki vietyä.

Mutta tosiaan ihmetyttää ellei 5 miestä saa yhtä muuttoa nopeammin hoidettua. Meillä on normi kaksio ja sen verran tavaraa.. ei siis mikään lukaali. 100 € tunnista ollaan valmiita maksamaan mutta jos muutto venyy kuustuntiseksi niin huh..


Oletko koskaan ennen muuttanut?
Siihen menee yllättävästi aikaa vaikka porukkaa onkin.
 
"ria"
Ei ole pitkä matka. Haluttiin kumminkin tuo rekka-auto, kun pienellä pakettiautolla on niin kypsää viedä monta keikkaa.... tuolla saa kerralla kaikki vietyä.

Mutta tosiaan ihmetyttää ellei 5 miestä saa yhtä muuttoa nopeammin hoidettua. Meillä on normi kaksio ja sen verran tavaraa.. ei siis mikään lukaali. 100 € tunnista ollaan valmiita maksamaan mutta jos muutto venyy kuustuntiseksi niin huh..
meillä oli muutto kolmiosta kolmioon(80 neliöö),välimatkaa asunnoilla reilu kilometri,ite ei autettu yhtään,saatiin muutto 200€.Ei ehken kannta kysyä muuttofirmasta.Meillä oli mies joka normaalisti kuljettaa leipää arkipäivisin.Ihan yhdellä kuormalla tavarat tuotiin.
 
[QUOTE="vieras";22932498]Minä maksaisin 600e jos firma
- pakkaisi kaiken
- kuljettaisi kaiken
- laittaisi kaikki niille paikoille jotka ilmoitan
- hoitaisi loppusiivouksen vanhaan asuntoon[/QUOTE]

niin halvalla et kyllä taitaisi päästä..
 
"aapee"
Oletko koskaan ennen muuttanut?
Siihen menee yllättävästi aikaa vaikka porukkaa onkin.
Olen. Me muutettiin tähän pienellä hiacella viimeksi. Tehtiin varmaan 5 keikkaa ja päälle omat tauot. Tavaraa oli suurinpiirtein sama määrä. 5 muuttajaa. ja ei siihen kyllä silloinkaan kuuttaa tuntia tuhlaantunut. Ehkä mä olen niin tehokas etten ihan ymmärrä? kyllä mä oletan että 5 isoa miestä saa nämä kamat muutettua 3-4 tuntiin vähintään.

Mutta joo, taidetaan tehdä niin että jätetään vaan isot muuttolaatikot ja pesukoneet ym isot muuttopäivälle. Kaikki muu pakataan siihen hiaceen edellisenä päivänä.... kiitos ideasta.
 
Mikään ei estä hankkimasta lisäapua muuttoon. Itsekin tilasin auton + 2 miestä ja näiden lisäksi omat apulaiset (olisikohan ollut 5 raavasta kaveria) kumpaankin päähän (etäisyys noin 15-20kilsaa).

Kolmio vaati muistaakseni 3h kaikkiaan vaikka KAIKKI oli pakattu etukäteen muuttolaatikoita käytetty, osa kirjoista viety etukäteen (osa jäljellä), tarkat paikat laputettu paketteihin. Olisi mennyt 2 miehellä huomattavasti kauemmin. Meillä oli kyllä tavaraa :)

Pelkästään tavaran pakkaamiseen meni tunteja...


Luulen että tuo arvio oli pelkästään vuokratyöläisten perusteella tehtynä.
 
Viimeksi muokattu:
"vieras"
Me muutettiin kaksiosta kolmioon ja vietiin jo etukäteen tavaraa paljon. Avuksi tuli muuttofirmassa työskennellyt mies. Teki tämän omalla ajallaan ja oli mieheni tuttu. Koko päivän muutti noita tavaroita kaksiosta ja oli oikein iloinen kun 100e sai KOKO PÄIVÄSTÄ+ostin tietty koko muuttoporukalle kunnon ruoat päivällä+kahvit, pullat jne.. Olisi enemmänkin maksettu kun tosiaan meni aikaisesta aamusta iltaan.
 
aapeeee
Mikään ei estä hankkimasta lisäapua muuttoon. Itsekin tilasin auton + 2 miestä ja näiden lisäksi omat apulaiset (olisikohan ollut 5 raavasta kaveria) kumpaankin päähän (etäisyys noin 15-20kilsaa).

Kolmio vaati muistaakseni 3h vaikka KAIKKI oli pakattu etukäteen muuttolaatikoita käytetty, osa kirjoista viety etukäteen (osa jäljellä), tarkat paikat laputettu paketteihin. Olisi mennyt 2 miehellä huomattavasti kauemmin. Meillä oli kyllä tavaraa :)

Pelkästään tavaran pakkaamiseen meni tunteja...
Tätä meinaan. Meillä on vain kaksio, kaikki pakattu hyvin ja osa viedään itse niin miten siihen muuttoon saa kuusi tuntia kulumaan..... :O
 

Yhteistyössä