Muutto ulkomaille. Uskaltaako sitä vai ei?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Harmain
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Harmain

Vieras
Perheellemme tärkeimmät ihmiset ovat muuttaneet Espanjaan. Meillä on Suomessa vakituiset työt sekä omakotitalo. Jo pelkkä kokeilu, että olisko se meidän maa, veisi vakituiset työpaikat molemmilta. Talon saa toki vuokralle siks aikaa, kun ite olis Espanjassa. Mua odottais työpaikka siellä, mutta miestä ei. Lapsi on 2-vuotias, joten mielestäni hänen kanssaan on viellä tässä vaiheessa helppo lähteä ja sitä miehen kanssa puhuttiinkin, että jos lähdetään, niin ennen lapsen koulun alkua. Paikkakunnalla, johon lähdemme jos lähdemme, on suomenkielinen peruskoulu.

Nyt sitten mietitään, että uskaltaako sinne lähteä siipiään kokeilemaan vai ei. Lähtisitkö itse?

Menkää ihmeessä! Teillä on siellä varmasti hyvä elämä edessä ja vieläpä tuo suomenkielinen koulukin. Ei mitään ongelmaa, ja teillä on pieni perhe, varmasti helppo muutto! Täällä samat asiat mietinnässä, eri maahan vain muutto edessä eikä yhtäkään tuttua tietysti siellä. Kieli täysin vieras ja lapsia liuta ja koululaisia jo. Mutta työasioiden vuoksi tätä harkitaan.

No jaa. Miettisin kyllä hieman Espanjan taloustilannetta. Miehesi voi olla erittäin vaikeaa saada töitä. Mutta jos sinulla on varma työpaikka ja pärjäätte vaikka mies ei olisi töissä niin siinä tapauksessa lähtisin ehdottomasti.

Torreviejaan muutettais jos muutettais :) Ja kauneudenhoitoalalta olis töitä. Parturi-kampaajan sekä kosmetologin työt. Viellä ei olla osattu päätöstä tehdä, mutta ensimmäisen tunnin oon Espanjan kielikurssista sentään käyny ;)

Yhteistyössä