muutto ulkomaille ilman lapsia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Sain todella loistavan työtilaisuuden, mutta niin, Englannista. Työ kestäisi 8kk, palkka olisi tuplaten sen mitä nyt.

Lapseni ovat vielä aika pieniä (4 ja 6-vuotiaat ) joten he jäisivät asumaan isälleen siksi aikaa (olemme eronneet jo kakkosen vauva-aikana.)

Mietinkin, että miten lapset sitten käytännössä sopeutuu, kun ei ole varaa lentää kun joka toinen vkl heitä katsomaan? Kun nykyisin kuitenkin ollaan erillään oltu maks. 1 yö kerrallaan.

Pitäisikö vain jättää työ ottamatta? isä on kyllä ihan sitä mieltä että mene vaan, kun loppupeleissä aika ei niin pitkä ole. Mutta itselle tulee niin huono äiti fiilis :/

mene vaan, lapset saa olla joskus isänsäkin kanssa. voivathan he tulla käymään kerran, kaksi. muista että on web camit, eli voi mesettää ja nähdä toisen, skype voi puhua ja nähdä ilmaiseksi. puhelimesta puhumattakaan. kaksi ensimmäistä ilmaisia. lähetät lapsille pikkupaketteja, kirjeitä. kyllä varmaan menee hienosti. lapsille tekemistä.

Eikös sinulla mene puolet palkasta jo siihen lentämiseen, joten ei kannata rahallisesti EIKÄ moraalisesti. 8kk ei todellakaan ole lyhyt aika varsinkaan 4v kantilta, se on viidesosa hänen elämästään tällä hetkellä. En itse ikinä voisi tehdä noin tyttärelleni joka sattuu myös olemaan 4v.

Kyllä mä varmaankin lähtisin.

Halpalentoja kyttäilisin, että pääsisi useammin käymään. Lyhyt aikahan tuo on, ja varmaan plussaa työuralla jatkossa? Jos ja kun lapsilla vielä on vastuuntuntoinen isä, niin mikäs siinä. Ei noita tilaisuuksia varmasti puusta putoile. :)

Jos kyse olisi isän työtilaisuudesta, kaikki olisivat sitä mieltä että tottakai hänen kannattaa lähteä, ja että te/lapset kyllä pärjäävät. Miksi nainen ei voi tehdä samalla tavalla? Kyllä kannattaa, tuo on niin ohikiitävä hetki ja harmittelet kuitenkin myöhemmin jos et lähde.

Joo. Mullekin aikoinaan lasten isä sanoi että go for it, meillä oli ihan hyvät välit. Mutta kummasti en sitten enää lapseni kanssa saanut puhua saati nähdä webcamissa, oli aina jossain muualla. Ja kuten arvata saattaa, kiristi sitten sillä lasten asumisen itselleen.

asumisesta kannattaa tehdä paperit niin, että palattuasi takaisin saat lapset asumaan luoksesi. kaverini läksi opiskelemaan ja jätti tyttären isille asumaan. nyt käyneet ikävää oikeusprosessia lapsen asumisesta. :(

Itse en lähtisi. Tuplapalkka palaisi jo kahden asunnon kuluihin (toinen Suomessa, toinen siellä) ja matkoihin. Palkka saisi olla vähintään nelinkertainen että firma voisi ostaa minut ja lapset erilleen.

Jos palkka kerta on niin hyvä, miksi et ota lapsiasi mukaan ja hanki sitten kotiin (suomalainen) lastenvahti? Lapset ei vielä koulussakaan, niin olisi vielä kohtuu helppo heidän kanssa tuoksi ajaksi lähteä..

Niin, Englannissa asuminen on kallista, etenkin Lontoossa. Kannattaa laskea onko se taloudellisesti hyödyttävää tuplapalkasta huolimatta. Jos on, tai jos haluat lähteä esim. työkokemuksen ja elämänkokemuksen vuoksi palkasta huolimatta, niin sitten ilman muuta lähdet!

Alkuperäinen kirjoittaja No tietysti:
Jos kyse olisi isän työtilaisuudesta, kaikki olisivat sitä mieltä että tottakai hänen kannattaa lähteä, ja että te/lapset kyllä pärjäävät. Miksi nainen ei voi tehdä samalla tavalla? Kyllä kannattaa, tuo on niin ohikiitävä hetki ja harmittelet kuitenkin myöhemmin jos et lähde.

En todellakaan kannustaisi miestäni lähtemään, ja tuskin "kaikki muutkaan", joten se siitä.

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Eikös sinulla mene puolet palkasta jo siihen lentämiseen, joten ei kannata rahallisesti EIKÄ moraalisesti. 8kk ei todellakaan ole lyhyt aika varsinkaan 4v kantilta, se on viidesosa hänen elämästään tällä hetkellä. En itse ikinä voisi tehdä noin tyttärelleni joka sattuu myös olemaan 4v.

Riippuu paljonko palkka on, Lontoo-Helsinki maksaa alle sata euroa meno-paluu, jos varaa ajoissa... ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Niin:

Riippuu paljonko palkka on, Lontoo-Helsinki maksaa alle sata euroa meno-paluu, jos varaa ajoissa... ;)

Niin varmaan arkisin, mutta tuskinpa halpalentoja saa viikonlopuille.

No en todellakaan lähtisi vielä nytkään, vaikka lapset ovat 9 ja 10!

Kahdeksan kuukautta on hirveän pitkä aika lapselle, vaikka välillä tulisikin Suomessa käymään - puhumattakaan siitä, että minä itse en haluaisi tai kykenisi mistään hinnasta olemaan vapaaehtoisesti niin kauan erossa lapsistani.

En suoraan sanottuna edes miettisi, mutta minä olenkin varmaan ihan pimeä äiti, kun haluan olla lähellä lapsiani. Se kyllä helpottaa, että mies on pilkulleen samanlainen tässä suhteessa. =)

Niin ja yleensäkin ihmettelen sitä, jos vanhempi haluaa ehdoin tahdoin olla pitkään erossa lapsistaan, olipa kyseessä isä tai äiti.

No onpas vaikeaa. Ehkä ap:lla on mahdollisuus pitää pitkiä viikonloppuja? Asiat järjestyvät, kun ne laittaa järjestymään!

Mä en lähtis. Lapset on vielä aika pieniä ja 8 kk heille pitkä aika. Ja mä en varmaan jaksais lentoja joka toinen vkl edes takaisin, tai lasten takia jaksaisin mut itse olisin ihan raato.
Ja mitäs jos isä 8 kk:n jälkeen onkin sitä mieltä että lasten on parempi jäädä hänen luokseen?

Alkuperäinen kirjoittaja No:

No onpas vaikeaa. Ehkä ap:lla on mahdollisuus pitää pitkiä viikonloppuja? Asiat järjestyvät, kun ne laittaa järjestymään!

Sama se minulle, aloituksessa vain luki että jokatoinen viikonloppu.

Jos miehelle tarjottaisiin tuota pestiä niin kaikki hurraisivat joukolla.

Mulla on samantyyppisiä ratkaisuja jatkuvasti tehtävänä. En aio lähteä, jollei perhe lähde mukaan. Viikon työmatkakin on jo ahdistava ero

Alkuperäinen kirjoittaja hiphei:
Jos miehelle tarjottaisiin tuota pestiä niin kaikki hurraisivat joukolla.

No ei todellakaan hurraisi, mies vähiten - kuten harva lapsensa elämässä läsnä oleva isä muutenkaan.

Minusta ei olisi lähtemään ja jättämään omaa pientä lastani niin pitkäksi aikaa. Ei todellakaan mikään työ tai asia voi olla niin tärkeä että se menee lapsen edun edelle. Vaikka olenkin ns. uraäiti.
Näiden juttujen aika on sitten kun lapset ovat isompia.

Yhteistyössä