muutto maaliskuussa, muutto-/pakkaus-ideoita kaivataan!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja muuttaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

muuttaja

Vieras
maaliskuussa muutamme lähes halki suomen. meillä 4 henkinen perhe ja tavaraa PALJON. Haluaisin jo alkaa tyhjennellä/järjestellä ylimääräisiä tavaroita ja varastoa, mutta mietin et mistä riittävän isoja laatikoita sais? vaatteille vois ostaa tietty muovisia kannellisia laatikoita, mut kaikki muu irtoroina, lelut yms. miten järkevintä pakata. onko kokemuksia/vinkkejä?

ite olen useamman kerran muuttanut.kaikista kätevin oli esim.vaatteet laittaa jätesäkkeihin,ja kirjoittaa maalarinteippiin että kenen vaatteista on kyse,ja mihin huoneeseen menee.samoin sellasia astioita ym.kotitaloustavaroita joita ei joka pvä käytä niin laatikoihin ja kirjoitat että mitä sisältää ja mihin huoneeseen menee.
esim.jotain varastoa voi pakata jo etukäteen kun siellä kuitenkin on sellaista tavaraa joka ei ole jokapäiväsessä käytössä.
ja kaikki ylimääränen kannattaa muuton yhteydessä viedä kirpparille tjms.

Onko teillä Ikeaa lähellä? Ikean kasseissa saa valtavan hyvin vietyä leluja, vaatteita, liinavaatteita ym. pehmeää roinaa ja muutakin. Ennen olivat kait euron ketale ja ei mee rikki. Jatkokäyttöä pyykki-kirppis-pusseina ja voihan ne vaikka myydä pois.

Painavat astiat, kirjat. levyt ym. pitää toki pakata laatikoihin.

Olen tehnyt tuon. Myy ensin kaikki ylimääräinen roina esim. huuto.netissä ja anna loput vaikka SPR:lle. Vuokratkaa iso kuorma-auto AJOISSA. Kaikki vaatteet edellisenä päivänä jätesäkkeihin. Tilaa lainalaatikolta laatikot, täytä ne päivässä -> pura seuraavana päivänä muualla ja tilaa lainalaatikko hakemaan pois. Yhteensä 3-4 päivän laatikon vuokrat (50 kpl) + tuonti ja haku, noin 100 e. Siinä olet hoitanutsamalla muuton. Olet ihan helvetin loppu, mutta olet päässyt ylimäärisestä roinasta eroon ja kämppäkin on kunnossa.

Olen tehnyt tämän kahdesti. Muuten muuttanut vain pääkaupunkiseudun sisällä.

oonki menos myymään helmikuussa kirppikselle. oon muutellut myös aiemmin. nyt vaan kertynyt ekstrapaljon enemmän roinaa. jätesäkit ja ikean kassit toimivia. kaipaisin vaan pikkusälälle jotain isoja laatikoita, joita voisin tässä ajan kuluksi alkaa täyttelemään. äippäpakkauksen laatikko kätevä. tarjoustalosta noudan sit todennäköisesti lisää muovikannellisia laatikoita. säilyykö niissä vaatteet myös kylmässä varastossa?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
oonki menos myymään helmikuussa kirppikselle. oon muutellut myös aiemmin. nyt vaan kertynyt ekstrapaljon enemmän roinaa. jätesäkit ja ikean kassit toimivia. kaipaisin vaan pikkusälälle jotain isoja laatikoita, joita voisin tässä ajan kuluksi alkaa täyttelemään. äippäpakkauksen laatikko kätevä. tarjoustalosta noudan sit todennäköisesti lisää muovikannellisia laatikoita. säilyykö niissä vaatteet myös kylmässä varastossa?

Me ostettiin jonkun muuton yhteydessä noita kannellisia muutama (niitä on sittemmin käytetty lelulaatikkona ja kausivaatevarastona), mutta mun mielestä ei kylmään varastoon. Ainakin siskoni vauvanvaatteet meni tuollaisissa pilalle heidän varastossaan.

Varaa yksi nurkka niille, päällekkän vaan.

Banaanilaatikot on hyviä muutoissa, kun niissä on se kansi. Saa kätevästi pinottua. Aukko kannessa ei haittaa, reunat kyllä kestää. Astioille suosittelen vuokralaatikoita muuttofirmasta. Muuttofirmat kannattaa kilpailuttaa, koska hinnoissa on suuria eroja. Me pyydettiin yli kymmenestä firmasta ennen muuttoa ja hintahaitari oli 1000?-3000? matkalla 350km. Muuttolaatikot maksaa kymmeniä senttejä per vuorokausi eli niillä ei kovin paljon hinta nouse.

Me muutetaan kanssa maaliskuussa ja mulla on jemmassa A3 ja sitten vielä astetta isompia laatikoita kiitos duunipaikan sekä muovilaatikoita astioille.Vaatteet japyyhkeet yms laitetaan säkkeihin ja huonekalut kelmutan lavakelmulla

Alat heti käymään läpi KAIKKI komeronne ja varastonne ja tavaranne, etkä jätä muutettavaksi mitään sellaista mille teillä ei ihan varmuudella ole käyttöä. Käyttökelpoiset lahjoitat vaikka SPR:lle tai myyt itse kirpparilla, roinan pistät menemään kaatopaikalle. Muutat ainoastaan ne tavarat jotka ansaitsevat tulla muutetuiksi!

Meillä pakattiin kirjoja alkosta haettuihin viini tms. pahvilaatikoihin. Kaupoista voi kysyä etukäteen saako heiltä pahvilaatikoita, muuten ne viedä usein suoraan sellaiseen puristimeen hajotettavaksi.

Jos teillä on uuden huoneiston pohjapiirros, niin merkkaa siihen huoneet esim. A, B, ja C tai keittiö, olohuone, makuuhuone... Laatikoihin samat merkinnät isolla, niin muuton yhteydessä ostaan viedä laatikot oikeille paikoille jo ennen purkamista.

kävin ostaa prismasta ( eiköhän niitä joka paikassa myydä ) sellaisia vakuumipakkauksia siivousosastolta... ne olivat Sini merkkisiä...siihen isoimpaan upposi 3kpl 150L jätesäkkiä vaatetta.. ja meni imurilla imiessä todella pieneen pakettiin...suosittelen kovin...olen itse viikon päästä muuttamassa..ja niillä ratkasin tilanteen..kun talo täytty ensin jätesäkeistä ja nekin hajoilee niin helposti...

Yhteistyössä