Muutto Kuopioon? Kuopiolaiset, apuja!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Muutto-Maija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Muutto-Maija

Vieras
Olen kotoisin Kuopiosta, asunut kohta 14 vuotta muualla Suomessa, ja nyt pohdimme muuttoa Kuopioon miehen ja minun opiskelujen takia.

Millainen paikka Kuopio on lapsiperheelle? Olen käynyt siellä vain lomilla ja viikonloppuja, minulla ei siis enää varsinaisesti ole otetta kaupunkiin... Tutustuuko ihmisiin helposti? Kerhotoimintaa? Puistot? (Meillä on 3-vuotias ja 4-kuukautinen)

Kiitos kommenteista!

Kuopiolaiset ovat oma lukunsa. Jos rautatieasemalla kysyt alkuasukkaalta, että "Jos lähden kävelemään tuohon suuntaan, niin onko tori siellä?", niin voit hyvinkin saada vastaukseksi "Tori on siellä, vaikkette lähtisikään kävelemään siihen suuntaan."

Meillä samanlaiset suunnitelmat, mutta mies etsii sieltä töitä ja itse olen äitiyslomalla. Miehellä nyt vakipaikka Hesassa, mutta kaipuu tuonne Kuopioon olisi ja meillä on jo asuntokin siellä. Itse olen asunut 10-vuotta täällä pääkaupunkiseudulla.
Itse en murehdi noista tutustunko keneenkään tms. Me muutetaan itse maalle Kuopion laidalle. Tähän voi mennä tosin vuosiakin huonolla tuurilla, mutta luulisin näin käyvän aiemmin. Aika paljon Kuopio on muuttunut tänä aikana, mutta eiköhän sinne taas sopeudu kuten tännekin sopeutui.

[QUOTE="vieras";24280081]Mun mielestä Kuopio on Suomen paras kaupunki, mutta jos olet sieltä kotoisin niin varmaan sen jo tiesit![/QUOTE]

ehdottomasti suomen paras kaupunki. jos mun pitäis pakosta muuttaa kaupunkiin, niin kuopioon mä muuttaisin

Kuopiolaiset ovat oma lukunsa. Jos rautatieasemalla kysyt alkuasukkaalta, että "Jos lähden kävelemään tuohon suuntaan, niin onko tori siellä?", niin voit hyvinkin saada vastaukseksi "Tori on siellä, vaikkette lähtisikään kävelemään siihen suuntaan."

Vitsinä tosi vanha, mutta tosielämässä jos esim. minulta tulisit tuota kysymään niin saisit vastauksenkin juuri noin. Kuopiolainen olen kyllä vain kuntaliitoksen myötä mutta umpisavolainen silti.

Kuopioon olen kyllä ikävöinyt, siellä asuu minun vanhemmat ja vielä muutama lukioaikainen kaveri. Suurin osa kavereista muutti aikanaan opiskelujen myötä pois. Tykkään tosi paljon siitä, että Kuopiossa on sosiaalista ja ystävällistä porukkaa, mietityttää vaan nyt jo muotoutuneiden kuvioiden jättäminen ja se, miten saan Kuopiosta taas ystäviä/kavereita. Olisikin kiva tietää, tutustuuko hiekkalaatikon reunalla 'helposti' uusiin ihmisiin (olen kyllä itse sosiaalinen) vai onko porukka sisäänpäin kääntynyttä.

Yhteistyössä