muutosta muuttofirman kautta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Onko kellään kokemusta muuttofirmoista? Kauankohan suunnilleen kestää parin kilometrin muuttomatka, kaksi ukkoo ois kantamassa tavarat kaksiosta? Lisäksi pitäisikö tilata iso pakettiauto vai joku pieni kuorma-auto?

Itse hankin pakkaustarpeet, kai käy että ihan tavallisiin pahvilaatikoihin ja jätesäkkeihin pakkaa ttei tule sit sanomista? kannellisia laatikoita ei kyllä ole yhtään :/

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onko kellään kokemusta muuttofirmoista? Kauankohan suunnilleen kestää parin kilometrin muuttomatka, kaksi ukkoo ois kantamassa tavarat kaksiosta? Lisäksi pitäisikö tilata iso pakettiauto vai joku pieni kuorma-auto?

Itse hankin pakkaustarpeet, kai käy että ihan tavallisiin pahvilaatikoihin ja jätesäkkeihin pakkaa ttei tule sit sanomista? kannellisia laatikoita ei kyllä ole yhtään :/

Kaksiosta kaksioon muuttaneena, muuttomatka 15 km: muuttolaatikot oli melkein kaikki muuttofirmasta --> helpompi heille roudata ne autoon ja pakata se auto. Muuttomiehiä oli 3 firmasta ja yksi omasta takaa, itse olin enemmänkin piällysmiähenä kertomassa mitä mihinkäkin laitetaan (siis vastaanottopäässä). Aikaa meni about 2 h (maksoin siis kahdesta tunnista). Sieltä tulivat sopivan kokoisen auton kanssa, kun kerroin paljonko on neliöitä.

No mulla kesti 1h, mutta laskuttivat 2h. Katsos, jos se menee minuutin yli 1h, niin sitten ne velottaa kahdelta. Muuten ois menny ehkä 1h 15min tms, mutta koska olin ite jo raahannu vähän tavaroita valmiiks, niin meni vähemmän aikaa (olivat 2h myöhässä!!). Ja veetutti, koska tää firman tyyppi rupes siinä lopussa mulle rupattelemaan..sen takia että se menis yli sen 1h. Että ooppa tarkkana!

Kannattaa vuokrata ne muuttolootat. Ne nimettäin on kaikista nopein heidän liikuttaa, ku saavat 3-4 laatikkoa semmoseen kärryyn kerralla. Noita epämääräsiä pahvilaatikoita ja pussukoita on pajon hitaampaa kantaa. Ne lootat ei maksa kovin paljoa, varsinkin verrattuna ajansäästöön. Mut käy ne muutki toki.

Ja mulla ne ainaki osas ite valita sen muuttoauton, niillä oli vähän isompi kuorma-auto, koska tulivat suoraan toisesta muutosta. Ja en siis maksellu ylimääräsiä siitä.

Suosittelen, koska tekevät koko homman niin pirun nopeasti.

Yhteistyössä