Muutosta kauas pois...kokemusta?

Tilanne tämä; asun pk-seudulla, tytär 5 v, yhteishuoltajuus "isän" kanssa. Heitoissa siksi, että on sellanen hulivili, joka selittää lapsen olevan tärkeä, mutta teot todistaa muuta.
Nyt olen muutaman päivän miettinyt muuttoa niinkin kauas kuin 400 km päähän...tuntematon kaupunki, kaikki uutta, mutta olis tarve saada todellista hengitystilaa ja mahdollisuus aloittaa kaikki puhtaalta pöydältä.

Mutta mites...voiko isä estää tai vastustaa muuttoa? Hänellä "vapaat" tapaamiset eli mitään ei paperilla. Ja mitä kaikkea mun oikeesti tarviis muutenkin ottaa huomioon ja miettiä ennen mahdollista lähtöä? Tottakai asunto, työpaikka, tarha ym, mutta onko jotain muuta?

Ja minkälainen paikka Seinäjoki on asua?
Kaikki mahdollinen tieto ja mahdolliset linkit, on tervetulleita!! =)

Moi

Kotimaassa voitte muuttaa vapaasti, sitä ei voi isä estää. Teidän täytyisi tehdä vaan uudet sopparit kun tapaamiset tuskin järjestyy niin usein kuin ennen ja elarissa sovitaan myös se että maksatteko puoliksi lapsen matkat vai maksaako etähuoltaja lapsen matkat. Jos etä maksaa kaikki matkat täytyy se huomioida elatusmaksua määriteltäessä.

mulla on sama tilanne kun sulla.olen muuttamassa tyttöni kanssa kittilään, 500km päähän lapsen isästä.poika jää isälle asumaan.mulla on oikusavustaja varalla jos isä alkaa hankalaksi, toivotaan että lastenhuoltajuus menee sovussa..

Kiitokset teille näistäkin tiedoista! Meillä ei sovittuja tapaamisia paperilla, koska tytön isä ei kuulemma koskaan ole voinut määritellä työaikojaan....? Eli määrätty 2 vkloppua kuukaudesta päivystämään työssänsä, lopuista 2 vklopusta nurisi, että milloin hänellä sitten on omaa aikaa jos tyttö olisi hänellä.... =) Että se siitä....kyllä tuo kovasti väittää haluavansa tavata, mutta aina hänen ehdoillaan.... Yksinhuoltajuutta hänen turha hakea, koska tietää ettei omalla elämäntyylillään ja historiallaan sitä ikupäivänä saa. Että näin...

Seuraava kysymys...Seinäjoelta ystäviä hakusessa??? =) =)

Yhteistyössä