Uskotteko jos kerron, että olen soittanut tänään ainakin 40 puhelua metsästäessäni muumitietokonetta Pirkanmaalta? Selvisipä sekin, että jos soitan vaikkapa Hervannan Vapaa-Valintaan, täti siellä ei pysty tarkistamaan kaikkien kaupungin Vapaa Valintojen varasto- ja hyllytilannetta, vaan niihin on soitettava jokaiseen liikkeeseen erikseen. Puhumattakaan tavarataloista, (Prismat, Anttila, Stockmann, Sokos, Euromarket) lelukaupoista, Halpa-Halleista (joissa joku tiesi kertoa konetta myydyn), Etolasta, muovitukuista ja vaikka mistä hemmetin Markantaloista. Ei ole muumitietokonetta ei. Jokaisessa paikassa oli kyllä aikaisemmin ollut, mutta päässyt valitettavasti loppumaan. Miksi sekin pitää aina kertoa vielä erikseen, ikään kuin veistä haavassa kääntäen? Ihan kun kiinnostaisi tietää, minkälainen liikevaihto heillä on kun samaan aikaan kärvistelen muumitietokoneen puutteessa!
No. Ystävätär Turusta pelasti. Hän soitti tutulleen Pirkanmaalaiseen tavarataloon, jossa tämä tuttu siis työskenteli, ja pyysi ystävällisestsi laittamaan yhen muumitietokoneen sivuun. Kas! Homma hoitui, helppoa kuin heinänteko.
Erikoisen tarinasta tekee se, että juuri itse olin hetkeä aikaisemmin soittanut ko. tavarataloon tavalilsen pulliaisen asemassa ja kysellyt konetta leluosaston myyjältä, joka tylysti totesi tuotteen loppuneen -heti kun oli maininnut ensin miten paljon niitä vielä viikko sitten oli ollut.
En tajua. Jos olisin kärsinyt lopputuloksen suhteen vääryyttä tässä asiassa, saattaisin suuttuakin ehkä. Mutta pikkuapsuli saa nyt muumitietokoneen, ja en jaksa reuhata kenellekään. Loppu hyvin kaikki hyvin. Mutta jos joku vielä Tampereen alueelta (mukaanlukien Nokia, Ylöjärvi, ja Lempäälän Ideapark) löytää yhdenkin muumitietokoneen, voin onnitella hyvästä tuurista.
No. Ystävätär Turusta pelasti. Hän soitti tutulleen Pirkanmaalaiseen tavarataloon, jossa tämä tuttu siis työskenteli, ja pyysi ystävällisestsi laittamaan yhen muumitietokoneen sivuun. Kas! Homma hoitui, helppoa kuin heinänteko.
Erikoisen tarinasta tekee se, että juuri itse olin hetkeä aikaisemmin soittanut ko. tavarataloon tavalilsen pulliaisen asemassa ja kysellyt konetta leluosaston myyjältä, joka tylysti totesi tuotteen loppuneen -heti kun oli maininnut ensin miten paljon niitä vielä viikko sitten oli ollut.
En tajua. Jos olisin kärsinyt lopputuloksen suhteen vääryyttä tässä asiassa, saattaisin suuttuakin ehkä. Mutta pikkuapsuli saa nyt muumitietokoneen, ja en jaksa reuhata kenellekään. Loppu hyvin kaikki hyvin. Mutta jos joku vielä Tampereen alueelta (mukaanlukien Nokia, Ylöjärvi, ja Lempäälän Ideapark) löytää yhdenkin muumitietokoneen, voin onnitella hyvästä tuurista.