Muumit, vääränlaista kasvatusta?

  • Viestiketjun aloittaja turhaa huolta vai ei
  • Ensimmäinen viesti
raitaessumamma
Onneks lapset eivät aina kiinnitä samoihin asioihin huomiota kuin me aikuiset. Itse olen aina ollut sitä meiltä, että Muumit on parasta mahdollista ohjelmaa lapsille. Omat lapseni tykkäsivät aikanaan ja videoilta katselivat murrosiässäkin noita. Eri silmällä ehkä kuin lapsena. :D
Vielä lisäys: nyt aikuiset lapseni ovat edelleen sitä mieltä, ettei ole Muumien voittanutta!
 
Alkuperäinen kirjoittaja äijä-69:
Alkuperäinen kirjoittaja Moonlightmom:
Alkuperäinen kirjoittaja kutku:
Kyllä muumeissa ja monessa muussakin lastenohjelmassa on monta juttua, mitä ei tarvis olla... "senkin taliaivo" kuului jostain lastenohjelmasta. Muumeissa on jatkuvasti näitä "herra varjele, luoja paratkoon" ym. Kyllähän se varmasti tympii, kun pari vuotias jossain toistelee "Luoja paratkoon" juttuja. Muumeja meidän lapset ei kato, kuin vain jos mä oon vieressä sormi napissa painamassa pois ohjelman. Siellä on mörköjä sun muita, pelottavaa musiikkia jne. Itelläki pelotti pienenä kattoa, vaikka olin jo isompi.

:LOL: :eek: sääliks käy sun lapsia..muumit ovat kaikista ihanampia lastenohjelmia ja aitoja eikä mitään teletappi kaheleita
Aitoja???
Missä sinä asustelet... :eek: ... :LOL:
Naantalissa? :whistle: :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja kielletty:
Alkuperäinen kirjoittaja äijä-69:
Alkuperäinen kirjoittaja Moonlightmom:
Alkuperäinen kirjoittaja kutku:
Kyllä muumeissa ja monessa muussakin lastenohjelmassa on monta juttua, mitä ei tarvis olla... "senkin taliaivo" kuului jostain lastenohjelmasta. Muumeissa on jatkuvasti näitä "herra varjele, luoja paratkoon" ym. Kyllähän se varmasti tympii, kun pari vuotias jossain toistelee "Luoja paratkoon" juttuja. Muumeja meidän lapset ei kato, kuin vain jos mä oon vieressä sormi napissa painamassa pois ohjelman. Siellä on mörköjä sun muita, pelottavaa musiikkia jne. Itelläki pelotti pienenä kattoa, vaikka olin jo isompi.

:LOL: :eek: sääliks käy sun lapsia..muumit ovat kaikista ihanampia lastenohjelmia ja aitoja eikä mitään teletappi kaheleita
Aitoja???
Missä sinä asustelet... :eek: ... :LOL:
Naantalissa? :whistle: :LOL:
No se selittää kaiken...
Kannattaisi varmaan laittaa se profiiliin...
Asuinpaikkana toimii nykyisin Naantali, jonka paikallisia alkuasukkaita ovat Muumit...

 
Ei kaikkia lastenohjelmia voi kertakaikkiaan tehdä "oikein", joskus kasvattavinta saattaa olla juuri tuollaiset moraalisesti epäilyttävät ajatukset.Mä aattelen sen niin, että on hienoa, jos lapsetkin oppii pohtimaan elämää ...mutta jos sua huolettaa ko. lausahdus (joka mitä luultavimmin menee lapselta ohi korvien ) niin voithan ottaa sen puheeksi ja tehdä pesäeron aikuiselle kerrottavien ja lasten salaisuuksien välille.
 
Kimppa
Alkuperäinen kirjoittaja Kökkönen:
Lapset tuskin tarttuu tuohon tyyliin yhteen lauseeseen. Muumit ei varmasti aiheuta mitään vaikutteita kasvatukseen liittyen, jos muuten lapsella on perusasiat kunnossa. Kaikkea te mietittekin.
Just näin! Eivät ne ole Muumit joiden ansiosta lapset kasvavat kieroon jos ovat kasvaakseen :)
 

Yhteistyössä