muumimukien myynti – apua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Tirppa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"Tirppa"

Vieras
Ajattelin luopua Muumi-astioistani. Missäköhän ne kannattaisi myydä ja mihin hintaan? Mukeja on parikymmentä, kulhoja yli kymmenen ja matalia lautasia ehkä kahdeksan.

Astiat ovat olleet ihan normaalikäytössä, eli tarrat ja muut poistettu aikoja sitten, mutta ei niissä tietenkään mitään kolhuja tai lohkeamia ole. Harvinaisuuksia ei kauheasti ole, ruskea Nipsu taitaa olla ainoa, millä on vähänkään enemmän arvoa. Mäenlasku-Myykin taisi menettää arvonsa, kun niitä myytiin se uusi erä. Myy-kulhokin löytyy ja joku joulumuki vuoden-parin vuoden takaa.

En millään viitsisi laittaa noita yksitellen huutikseen, kun jotenkin tuntuu, että postikuluista tulee ihan kohtuuttomat ja pelkään, että rikkoontuvat postissa. Pakettinakaan kukaan ei varmaan osta, kun ovat suurimmaksi osaksi ihan peruskamaa. Mutta uskallanko viedä nuo ihan peruskirppiksellekään? Ja mikä se oikea hinta olisi? Millä itse ostaisit?

Kiitos. Viittä euroa vähän itsekin ajattelin.

Mutta huutikseen ei varmaan kannata laitaa kun postaritkin olisi useampi euro/muki? Mä en ole myynyt koskaan kirppiksellä astioita, onko vaara, että iso osa varastetaan tai rikotaan? Tuossa satsissa on kuitenkin hitosti rahaa kiinni ja ajattelin ostaa myynnistä saaduilla rahoilla uudet astiat.

(miimii: muistaakseni Pappa, Mamma, Hemuli, Rakkaus, Tiuhti ja Viuhti, Mörkö ja Haisuli löytyy. Osa kahtena kappaleena.)

Onpas tämä vaikeaa... Jos laitan ne huutikseen, niin kannattaisikohan laittaa pakettina vai yksitellen? Katselin sieltä äsken, ja kauheaa suosiota ei noilla perusmukeilla näyttänyt olevan.

Ei kannata viedä sellaiselle kirpikselle, mihin tavarat jätetään myytäväksi. Katoavat tai hajoavat helposti. Mutta parhaiten saat varmaan myytyä siten, että menet kirppikselle, missä olet itse myymässä koko ajan.

Huutikseen jos laitat, niin pistät tietenkin yhdeksi toimitustavaksi noudon, samalla paikkakunnalla olevat ostajat ostavat silloin helpommin, kun ei tule postikuluja.

Mä veisin peruskirpparille vitriiniin tai sitten huutikseen ja vaikka noutona koko paketti (tai jos postittelet niin kulut ostajan piikkiin tietty ja sit ostaja voi päättää maksaako esim särkyvän paketin lisän)

siis oikeesti 5 euroo on liian vähän. 8 eurolla saat menee hyvin mukin joka on vielä kaupassa myynnissä. mut kappaleet joita ei enää valmisteta ni 20e -> ylöspäin. vanhemmat mukit menee jo 3 numeroiseen lukemaan.

Yhteistyössä