Muumimukien keräilijät! Käytättekö mukeja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ggg
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

ggg

Vieras
Raatsitteko käyttää mukeja, joita ei ole enää tuotannossa?

Paljonko sinulla on mukeja ja mistä olet niitä kerännyt? Paljonko olet valmis maksamaan mukeista, vai keräiletkö vaan mukeja, joita voit kaupasta ostaa? Onko totta että kaikki kunnon keräilijät ostaa varakappaleen kaappiin (siis tuotannossa olevista?)

Noh, jonkinsortin keräilijänä mua kai voisi pitää, kun muumimukeja on kertynyt n. 20 kpl. Jokapäiväisessä käytössä ovat, myös ne joita ei enää valmisteta. Mukeja olen saanut lahjaksi ja ostanut itse ihan tavan marketeista yms. Nyt en ole ostanut pitkään aikaan, kun ei kaappiin mahdu.

Mulla ei ole kovin vanhoja mukeja, kaikki 2000-luvulla ostettuja, mutta osa on poistunut tuotannosta. Käytän kaikkia mukeja (ja lautasia) eikä mulla ole varakappaleita paitsi muutamasta, kun olen saanut lahjaksi joltain jo omistamani mukin. Ostan mukeja vain kaupasta ja vain hienoimmat sieltäkin, en koita kerätä kaikkia mukeja. En taida olla kunnon keräilijä :D Ehkä joskus, jos on tilaa, vaikka joku hieno lasikaappi mukeille niin voisin kerätä niitä muutenkin kuin käyttöön ja ostaa niitä vanhempia ja kalliimpiakin mukeja.

Minä en kanssa ole mikään kauhean innokas keräilijä, mukeja on kertynyt lähes 30kpl (kuuden hengen perheessä mukeja tarvitaan paljon). Kaikki ovat marketista ostettuja tai lahjaksi saatuja (osaa ei enää valmisteta). Mukit ovat päivittäisessa käytössä niin lapsilla kuin meillä aikuisilla.

En koe olevani keräilijä, mutta on niitä jokunen tullut hankittua. On käytössä päivittäin, enää ei ole sellaisia joita ei valmistettais. Oon pari jotain sesonkimukia hajottanut!! Yksi talvimuki harmittaa tosi paljon... kirpparilla näin ja siitä pyydettiin 35 euroa!! en siis niin kova fani ole, että se täytyis saada!

Asiasta seuraavaan.. mä osaan hajottaa hienosti noita keräilykappaleita. Esim. aallon maljakkoa valmistettiin yksi vuosi kirkkaan punaisena. Siis ihan kirkkaan punaisena. Se oli aika suosittua ja meidänkin maljakko tuli hankittua vähän kauempaa kun läheltä ei löynyt. Hintaa tällä maljakolla oli about 200 e. Eräänä lauantaiaamuna olin vaihtamassa kukkia siihen ja kolautin sen vesihanaan ja ihan järjetön särö koko matkan maljakkoon! Nice one! ei yhtään harmittanut... eipä! Onneksi se ei kokonaan menny rikki joten nyt se saa olla viettämässä eläkepäiviä muiden joukossa! Mutta kaikki valkoiset ja kirkaat aallot pysyy ehjinä vaikka vähän tiskipöytään niitäkin on kopautellut!

Mulla on n. 30 mukia, kaikki on periaatteessa käytössä, mutta ne tuotannosta poistuneet on kuitenkin hyllyn perällä et harvemmin tulee käytettyä. En osta kakkoskappaletta varastoon ja yritä sitte myöhemmin myydä huutonetissä :) Pyrin ajattelemaan, että ne on loppujenlopuksi vaan posliinia, en ole valmis maksamaan hunajaa mukista. Esim. kauan harkitsin iltapurjehduksen ostoa, mutta mun mielestä yli 30€ mukista on jo aivan liikaa!!! En todellakaan maksaisi useita satoja euroja mukista jonka tulevaisuuden arvoa ei oikeasti voi ennustaa.

Mukeja on kertynyt aika monta (isossa perheessä niitä tarvitaan) mutta kaikki ovat ihan päivittäisessä käytössä niin lapsilla kuin aikuisilla. Kerran nuorimmainen rikkoi yhden joka alkoi jo olemaan vähän harvinaisempi. Se vähän harmitti, mutta en minä rupea käyttötavaroiden käyttämistä lapsilta kieltämään.

Nelisenkymmentä mukia löytyy. Arkikäytössä lähinnä ne, joita vielä saa kaupasta. Kausimukit ja tuotannosta poistuneet olen nostanu syrjään, mutta kyllä näin joulun aikaan tuli juotua vanhoista joulumukeistakin. Ainoat joita ei käytetä on milleniumit, ne on jo sen verran hinnoissaan. Varakappaleita meillä ei ole, niin himokerääjiä ei olla kuitenkaan :)

nelisenkymmentä mukia minullakin, muutama kaksoiskappale.. käytössä harvoin, mutta en niitä mitenkään erityisesti säälikään...

ja olen kaikki ostanut uutena, kaupasta =)

Nelisenkymmentä mukia löytyy. Arkikäytössä lähinnä ne, joita vielä saa kaupasta. Kausimukit ja tuotannosta poistuneet olen nostanu syrjään, mutta kyllä näin joulun aikaan tuli juotua vanhoista joulumukeistakin. Ainoat joita ei käytetä on milleniumit, ne on jo sen verran hinnoissaan. Varakappaleita meillä ei ole, niin himokerääjiä ei olla kuitenkaan :)

Meillä milleniumi 2v pojan lempimuki. Jos hajoaa, niin hajoaa. Käyttöä varten minä ne olen ostanut. Mukeja on kertynyt n 30kpl ja kaikkia saa kaikki perheenjäsenet (+vieraat) käyttää ihan vapaasti.

Mun tekis mieli hommata noita mukeja enemmänkin mutta en tiedä raatsinko sitten käyttää tuotannosta poistuneita, kun kaksi olen jo onnistunut hajoittamaan. Ne on kyllä tuotannossa mutta vois harmittaa jos jonkun harvnaisen hajottas.

Ainoa muuten mikä harmittaa, tuli nyt mieleen, se etten ostanut sitä ruskeaa nipsua silloin kun sitä tehtiin. Se oli paljon kivempi kuin tämä nykyinen.
Mutta en todellakaan ole himokerääjä että etsisin käsiini sen ruskean nipsun.

mukeja on noin 30 kpl ja kaikki ovat käytössä. myös ne joita ei enää saa. välillä olen miettinyt että pitäiskö niitä harvinaisempia laittaa syrjään mutta tuolla ne on kaikki jokapäiväisessä käytössä.

Erilaisia mukeja löytyy joku 35kpl. Kaikkia mukeja käytetään (myös niitä vanhoja), joitain päivittäin, joitain harvemmin. Fiilispohjalta valitsen aina mukini. Minulla ei ole tuplakappaleita kuin muutamasta mukista ja nekin ovat lahjoja.

Yhteistyössä