Muumimaailmasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mymmeli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mymmeli

Vieras
Nyt kertokaas kokemuksia! ollaan lähdössä sinne parin viikon päästä ja vaikka netistä ollaan paikasta luettu on kuva siitä silti aika hatara. lapset 4ja 5 vuotiaat. Mitä kaikkee siellä oikeesti voi tehä. Onko teillä lapset jaksanut olla jalkeilla koko päivän. Rattaita en viittis pienemmälle mukaan enää ottaa kun vievät autossa liikaa tilaa. Onko kahvilassa kallista? Millaisen notskipaikka omien eväitten syöntiin? Kaikenlaiset kokemukset tervetulleet :)

meillä oli rattaat mukana ja meinaan ottaa tänäkin kesänä. Likka on nyt 4v. ihan vaan varuiksi.
kävelyä on aikasta paljon. Siellä on niitä kaikkia muumimaan juttuja esim. muumitalo, muumipapan laiva, mörön luola, hemulin talo ym.

jos on isot matkarattaat niin suosittelen niit sateenvarjorattaita. Maksaa siin 30e hujakoilla.

Saanko minäkin kysellä samalla eli miten siellä pääsee kulkemaan rattailla? Onko paljon sellaisia sisätiloja, mihin rattaat pitää jättää ulkopuolelle? Mietin rattaiden ja kantorepun välillä ja miehen mielestä ehdottomasti rattaat mukaan, mut mua vähän epäilyttää,et onko ne kovinkään kätevät siellä. 3-vuotias kävelee jo itse ja pienempi voisi olla välillä repussa, välillä kävellä.

Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
meillä oli rattaat mukana ja meinaan ottaa tänäkin kesänä. Likka on nyt 4v. ihan vaan varuiksi.
kävelyä on aikasta paljon. Siellä on niitä kaikkia muumimaan juttuja esim. muumitalo, muumipapan laiva, mörön luola, hemulin talo ym.

jos on isot matkarattaat niin suosittelen niit sateenvarjorattaita. Maksaa siin 30e hujakoilla.

Miksi suosittelet pieniä rattaita? Eikö siellä pääse kulkemaan muitten kanssa?

Muumimaailmassa oli musta helppo syödä omia eväitä; paljon penkkejä ja pöytiäkin jonkun verran. Rattailla on helppo liikkua, mutta meidän 4v jaksaa kyllä kävellä siellä päivän. Riippuu lapsesta!

pari paikkaa oli aika suht hankalat mennä rattailla mutta ei mahottomat. Meillä likka valitteli väsymystä jossain vaihees ja siihen rattaat oli hyvät et sai istua kun ei enää jaksanu.
Kantaminen ei tullu kysymykseen.

Alkuperäinen kirjoittaja Niiskuneiti:
Saanko minäkin kysellä samalla eli miten siellä pääsee kulkemaan rattailla? Onko paljon sellaisia sisätiloja, mihin rattaat pitää jättää ulkopuolelle? Mietin rattaiden ja kantorepun välillä ja miehen mielestä ehdottomasti rattaat mukaan, mut mua vähän epäilyttää,et onko ne kovinkään kätevät siellä. 3-vuotias kävelee jo itse ja pienempi voisi olla välillä repussa, välillä kävellä.

Itse Muumimaailmaan on aika pitkä kävelymatka pienille, poluilla aika hankala kulkea rattailla ja oikeastaan minnekkään sisätilaan rattailla ei pääse.
Rannasta saa vuokrata vedettäviä kärryjä.

Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:

Miksi suosittelet pieniä rattaita? Eikö siellä pääse kulkemaan muitten kanssa?

pääsee mut siel on pari paikkaa ( en nyt muista nimiä ) et mis pitää kulkee ns. lankkuja pitkin niin isoilla rattailla oli aika hankalaa, mut eihän sinne oo tietenkää pakko mennä

Alkuperäinen kirjoittaja Heidu:

Itse Muumimaailmaan on aika pitkä kävelymatka pienille, poluilla aika hankala kulkea rattailla ja oikeastaan minnekkään sisätilaan rattailla ei pääse.
Rannasta saa vuokrata vedettäviä kärryjä.

Ai saa? Mitä sellaiset kärryt maksaa?

Alkuperäinen kirjoittaja ():
Muumimaailmassa oli musta helppo syödä omia eväitä; paljon penkkejä ja pöytiäkin jonkun verran. Rattailla on helppo liikkua, mutta meidän 4v jaksaa kyllä kävellä siellä päivän. Riippuu lapsesta!

Olitteko kuinka pitkän päivän? Mä en tosiaan mielellään rattaita ottais mukaan, kun ollaan täältä 700km päässä naantalista ja pitempi reissu edessä. Muutenkin lähtee kamaa paljon mukaan. meillä olis tarkotus kaksi päivää viettää muumimaailmassa. Toinen lyhyempi ja toinen sitten mahdollisimma pitkä päivä. Kiva kuulla että on paikkoja evästelyyn.

Oltiin jotain 6-7h, eli pitkä päivä. Välissä mentiin teatteriin istumaan ja siellä voi samalla vähän syödäkin :) Mutta tosissaan, siellä oli musta kivasti penkkejä ja istumapaikkoja laitettu vähän joka puolelle.

Me oltiin juuri perjantaina Muumimaailmassa =)

Eikä meidän 4-vuotiaalla todellakaan ollut rattaita tai muitakaan kärryjä :o :laugh: vaan ihan hän siellä käveli, kuten käveli jo 2,5-vuotiaana edellisellä Muumimaailman reissullaan....Kaksivuotiaalla oli rattaat lähinnä siksi, että tultiin bussilla Turun ja Kaarinan rajalta ja lapsi nukkuu vielä päiväunet, mutta hänkin pääasiassa käveli. Rattaat oli parkissa milloin missäkin. Hienosti nuo molemmat jaksoivat kävellä, vaikka siellä reilusti yli viisi tuntia vierähtikin, kauemminkin olisivat jaksaneet mutta Muumimaailma meni kiinni, sen jälkeen mentiin vielä Kirkkopuistoon leikkimään ja Turussa jokirantaan kävelylle eikä lapset valittaneet väsymystään. Ei siellä rattaita tarvitse, tiellä ne enemmän on.

Istumapaikkoja, penkkejä, piknikpaikkoja oli oikeastaan joka puolella. Kahviloissa on aika kallista muttei mitään sikahintaista kuitenkaan mun mielestä. Hampurilaiset ja ranskalaiset ei järin maukkaita olleet :x mutta lapsille ne kelpasi silti. Hampurilaisateria, sen lisäksi toiset ranskikset ja kaksi pientä juomaa maksoivat 17 euroa.

Muumimaailma sinänsä oli ihan jees, mutta palvelun taso oli surkeaa. Työntekijöistä suurin osa on tosi nuoria joilla ei ilmiselvästi ole kokemusta asiakaspalvelusta. "Emmätiiä " oli aika yleinen vastaus. Vaihtorahaa ei meinattu osata antaa oikein (50? - 17? ei ole kovin korkean tason matikkaa kuitenkaan...). Kun eräs mies pyysi kauniisti suolaa, hänelle sanottiin että "ei meil oo", ja kyseessä oli hampurilaisravintola :o , siihen mies totesi että kai teillä joku suolapurkki on kun kerran ranskalaisiakin valmistatte, johon nuori myyjä sanoi että "ai joo on meil se mut sun pitää sit tuoda se takas" :headwall: . Ranskisannoksista toinen oli ihan ok ja toinen täysin raaka. Mun on todella vaikea kuvitella yhdenkään ulkomaalaisen turistin olevan edes tyytyväinen saatikka huumassa Muumimaailmasta, vaikka paikka itsessään (ilman asiakaspalvelijoita) on kyllä kiva, ja luonto kaunista. Lapset viihtyi, ja minäkin lukuunottamatta näitä tilanteita joissa jouduin kysymään jotain henkilökunnalta :snotty:

kävelyä tuolla kyllä tulee paljon päivän aikana ja mä muistuttaisin äitejäkin että mukavat kävelyyn sopivat kengät jalkaan ihan itsellekin :) nimimerkillä korkeilla sandaaleilla n 10v sitten :whistle:

Kiitos kaikille vinkeistä :) Omat eväät siis mukaan todellakin (ravistettavan kokemukset huomioiden) mutta kahvii tarttee kyllä ostaa välillä :) Niin ja sit jos joku osaa kertoo onko sinne muumiparkkiin vaikee ajaa auto? mennään turusta omalla autolla naantaliin. Kannattaako siis ennemmin mennä muumibussilla turusta vai omalla autolla muumiparkkiin?

Alkuperäinen kirjoittaja serveri:
kävelyä tuolla kyllä tulee paljon päivän aikana ja mä muistuttaisin äitejäkin että mukavat kävelyyn sopivat kengät jalkaan ihan itsellekin :) nimimerkillä korkeilla sandaaleilla n 10v sitten :whistle:

Kannatetaan :attn:
T: eräs, jonka PITI laittaa Crocsit mutta ajatteli niiden olevan liian juntit :snotty: :D

Meillä oli rattaat. Itse muumimaassa 3v ja 5,5v kävelivät kyllä koko päivän. Oltiin noin viisi tuntia. Eväitä syötiin nurmikolla picnic tyyliin. Mutta tosiaan, matka parkkipaikalta itse "pelipaikalle" on pitkä. Mennessä isompi käveli mut takasinpäin hänelläkin oli seisomalauta. Viime vuonna mulla oli pienemmälle kantoliina. Rattaat oli parkissa milloin missäkin kun metsäpoluille ei joka paikkaan olisi päässytkään.

Alkuperäinen kirjoittaja Mymmeli:
Kiitos kaikille vinkeistä :) Omat eväät siis mukaan todellakin (ravistettavan kokemukset huomioiden) mutta kahvii tarttee kyllä ostaa välillä :) Niin ja sit jos joku osaa kertoo onko sinne muumiparkkiin vaikee ajaa auto? mennään turusta omalla autolla naantaliin. Kannattaako siis ennemmin mennä muumibussilla turusta vai omalla autolla muumiparkkiin?

Muumiparkkiin on kaiketi ihan helppo viedä auto, päätellen siitä että se onnistui myös mun äidiltä kun hän kävi tytön kanssa Muumimaailmassa pari vuotta sitten :D (mutsilla suuntavaisto nollassa). Me mentiin ihan tavallisella reittibussilla Naantalin linkkariasemalle (tai mikälie tori se on :xmas: ) ja käveltiin sieltä Muumimaailmaan noin kilsa. Oli siellä Muumijunakin mutta me käveltiin kuitenkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:

Eikä meidän 4-vuotiaalla todellakaan ollut rattaita tai muitakaan kärryjä :o :laugh: vaan ihan hän siellä käveli, kuten käveli jo 2,5-vuotiaana edellisellä Muumimaailman reissullaan

Miksi pitää nauraa?Onko jotenkin naurettava juttu jos joku otta 4 veelle rattaat?Huono lapsiko kun rattaissa menee?

Alkuperäinen kirjoittaja Mymmeli:
Naantaliin käännyttäessä on todella selkeät kyltit "Muumiparkki", se löytyy kyllä. (S-marketin vieressä). Sieltä lähtee nonstoppina muumibusseja likemmäs keskustaa, tosin kävelymatkakaan ei mahdoton (jos pienillä rattaat).

Muumimaailman vessat oli muuten kamalassa kunnossa :o :x :$ . Muumimamman ravintolan (tms) vessat oli siistit, mutta se "vessaparakki" (jossa on lastenhoitohuone jonne ei pääse rattailla :D :headwall: ) oli karsea. Ihan hirveän likainen, haiseva, ja potta oli sen näköinen että sitä ei ole vuosikausiin pesty.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:

Eikä meidän 4-vuotiaalla todellakaan ollut rattaita tai muitakaan kärryjä :o :laugh: vaan ihan hän siellä käveli, kuten käveli jo 2,5-vuotiaana edellisellä Muumimaailman reissullaan

Miksi pitää nauraa?Onko jotenkin naurettava juttu jos joku otta 4 veelle rattaat?Huono lapsiko kun rattaissa menee?

Ihmettelen kyllä, jos niin iso lapsi edes mahtuu rattaisiin, saatikka että suostuisi istumaan niissä. Meidän lapsi lopetti rattaissa istumisen 2,5-vuotiaana ihan omasta halustaan.

Yhteistyössä