Muumimaailma

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mimosa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mimosa

Vieras
Suunnitellaan tekevämme kesälle reissun muumimaailmaan. Nyt mietityttääkin kulkupeli, jolla siellä liikkuu. Meillä on vauva ja 2,5vuotias tyttö. Tuplilla siellä taitaa olla vaikea liikkua, mutta en usko että tyttö jaksaa koko päivää kävelläkään. Onkohan siellä mitään kärryjä tms. missä voisi lasta vetää perässä?

Auto pitää ilmeisesti jättää sinne johonkin parkkiin. Mahtuuko muumijunaan vaunut (tuplat tuskin ainakaan), minkälainen kävelymatka parkkipaikalta on muumimaailmaan?

Hyviä kysymyksiä, ite en ole edes tullut ajatelleeksi tätä, kun tuo tyttö haluaa aina koko ajan kävellä ite. Suunnitelmissa siis myös muumimaailmaan meno kesällä, tytöllä silloin ikää reilu 2 v 1 kk. ELi minäkin jään notkumaan tähän ketjuun odottelemaan vastauksia järkevimmiltä.

muumimaailman nettisivuilta löytyy varmasti joitain vastauksia, ainakin viime vuosina sieltä on saanut vuokrata sellaisia puukärryjä joissa olen nähnyt lastenkin matkustavan =) ja juu tuplilla voi tulla hankalaa varsinkin jos käytte pahimpaan ruuhka-aikaan, muumijunasta en osaa sanoa mutta parkkipaikalta on kävelyä n. 4 kilsaa, olen kyllä tosi huono arvioimaan etäisyyksiä :p

Meillä jaksoi 1v10kk viime kesänä hyvin kävellä siellä koko päivän. Ei olisi varmasti rattaisiin suostunutkaan, niin oli vauhti päällä. Meillä kyllä oli vaunut vauvalla ja niissä seisomalauta, mutta käyttöä ei ollut.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras2:
muumimaailman nettisivuilta löytyy varmasti joitain vastauksia, ainakin viime vuosina sieltä on saanut vuokrata sellaisia puukärryjä joissa olen nähnyt lastenkin matkustavan =) ja juu tuplilla voi tulla hankalaa varsinkin jos käytte pahimpaan ruuhka-aikaan, muumijunasta en osaa sanoa mutta parkkipaikalta on kävelyä n. 4 kilsaa, olen kyllä tosi huono arvioimaan etäisyyksiä :p

voi tulla pitempikin matka kävellä kun se pieni parkkipaikka,siis se maksullinen on aina kesäsin täynnä aamusta iltaan ja ne muutkin paikat siinä ympärillä aika s täynnä aina.

Meillä oli rattaat mukana ja ne sai hienosti kuljetettua mukana ensin linkassa ja sit siinä muumijunassa ( oli joku "kärry" tms mikä oli varattu rattaille yms ) . Ei mitn ongelmia ja ystävällinen henkilökunta auttoi. :D

Kiitos vastauksista! :) Nettisivuilta en löytänyt tietoa, onneksi täältä löytyi :D Taidetaan yrittää pärjätä pelkillä vauvuilla, jos muumimaailmasta saa tarvittaessa vuokrattua vetokärryjä tms. Vauvankin voi sujauttaa kantoliinaan, jos isompisisarus ei jaksaisikaan kävellä. Hyvä, että vaunut saa myös junaan mukaan, ettei pakosti tarvitse parkkipaikalta kävellä muumimaailmaan. Tyttö kuitenkin junassa mieluummin matkustaa :)

Yhteistyössä