muualla sitkeää flunssaa?

onni löytyy arjesta

Aktiivinen jäsen
06.08.2007
4 064
0
36
Pojalla nousi yllättäin ma-iltapäivänä kuume. sitten tuli kurkkukipu ja yskä, kuume välillä yli 38 selkeesti. Eilen kävimme lääkärissä. Tulehdusarvo ok, nielunäyte negatiivinen. oli fiksu ja pätevänkätevä lääkäri. Sanoi nyt olevan virustauti, mutta toisinaan siihen rinnallle tuleekin bakteeri jossain vaiheessa. kirjoitti varoiksi ab-kuurin ettei viikonloppuna tartte lähteä päivystyksiin jonottamaan. Sanoi, että aloittakaa jollei viikonloppuna ala kuume loppumaan ja yskä helpottaan.

Kurkkukipu helpottanut, yskää edelleen. kuumettakin sitten illalla taasen 37,7. kaipa se ab aloitetaan sitten huomenna jos kuumetta aamulla vielä on.

Onko muualla tällaista sitkeää tautia?

Turhaan et halua antibiootteja syöttää, mutta nyt kuitenkin? Kai oot sitte kaikki muut keinot käyttänyt? Mä en missään nimessä tavalliseen nuhaan pilais lapsen suolistoa ja vastustuskykyä. Eukalyptys, laventeli, Frantsilan karvakorva, hunaja, inkivääri, valkosipuli, mustikka, tyrni ja karpalo siis kokeiltu?

Turhaan et halua antibiootteja syöttää, mutta nyt kuitenkin? Kai oot sitte kaikki muut keinot käyttänyt? Mä en missään nimessä tavalliseen nuhaan pilais lapsen suolistoa ja vastustuskykyä. Eukalyptys, laventeli, Frantsilan karvakorva, hunaja, inkivääri, valkosipuli, mustikka, tyrni ja karpalo siis kokeiltu?

Meillä ollut kans...Itellä kesti pari viikkoa ja vieläkin pientä yskää,nosti kuumeen ihan 40 asteeseen ja sen jälkeen hirvee yskä ja kurkkukipu...Esikoisella meni suht nopeeta ohitte,mut meijän pienimmäisellä kans kohta pari viikkoo hirvee räkä ja yskä :( Maanantaina lääkäriin,jos ei oo helpottanu

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:

Kaikki kotikonstit tosiaan koitettu ja ei tunnu apua olevan =(
Lääkärikin sanoi, että vaikka nyt todettiin virustaudiksi, vastustuskyvyn heikentyessä virustauti helposti muuttuu jossain vaiheessa bakteeritaudiksi.. ja sen tapahtuman ajankohtaahan ei kukaan pysty ennustamaan. Nyt viime viikolla oli 4 päivää pois koulusta ja muutenkin alkaa olla melkoisen väsynyt poika jo.. Yskä varmaan tulee jatkumaan, mutta kuumeessa ei mihinkään voi mennä..

Meillä oli.

Ensin nuhaa ja yskää ja kuumetta. Sitten kuume loppui, mutta nuha ja yskä jatkui. Alkoi siis virustautina, mutta muuttui sitten pitkittyessään bakteeritulehdukseksi. Eli viikon päästä nousi uudestaan kuume. Bakteeri oli alkanut elää poskionteloissa ja keuhkoputkessa. Kuurihan siitä sitten napsahti, mulle ja pojalle.

Kyllä se kuuri nyt aloitetaan. Yskä hieman helpottanut, mutta kuumetta het aamulla yli 38 vieläkin =(
Viimeks syönyt ab-kuurin tammikuussa 2009 et eipä turhan usein niitä ole tarvinnut?

Onko meinaan 5krt/vuosi iso määrä lapselle sairastaa kuumeinen flunssa hevosyskineen? Useinko muilla?