Mutta onko 72-vuotias pappa POIKAystävä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vanhempi herrasmies
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vanhempi herrasmies

Vieras
On irvokkaan huvittavaa, että nykyään keski-ikäiset ja vanhukset, jotka ovat toisena osapuolena seurustelusuhteessa tai avosuhteessa, ovat kansan kielenkäytössä poikaystäviä tai tyttöystäviä. Ja tietysti median kielenkäytössä.

Mistä tämä kertoo? Ikuisen nuoruuden tavoittelustako? Kertooko se siitä, että eletään vanhenemisen pelossa? Minusta poikaystävä ja tyttöystävä ovat sanoja, joita voi käyttää alle kaksikymppisistä; 20 ikävuoden yläpuolella -viimeistään- ollaan jo miehiä ja naisia, ja oikeat termit ovat silloin miesystävä ja naisystävä.

72-vuotiaasta Dannystä puhutaan nuoren Erikan poikaystävänä. Tietääkö kukaan, onko ikinuori/ ikavanha melkein 100-vuotias Aira Samulin kenenkään tyttöystävä? Nimittäin niinkin kornia juttua voisi kuvitella kuulevansa!

Itse olen yli viisikymppinen mies, mutta en koskaan voisi kuvitellakaan käyttäväni naisestani sanaa tyttöystävä, koska hänkin on yli viisikymppinen. Hän on naisystäväni. Ikä ei ole mielentila. Ikä ei ole henkinen suure. Ikä on ikä.

Sinä olet naisystäväsi herrasmiesystävä, niinkö?
Herrasmiesystävä voidaan tulkita panokaveriksi tai genleman friend
Tykkäisivät noista nimistä?

On vaikea ymmärtää, mitä sinä ajat takaa. En ole naisystävälleni mikäään "fuck buddy". Olen herrasmies, mutta minä en ole mikään naiseni "herrasmiesystävä", vaan miesystävä. Aivan kuten hän on minun naisystäväni, eikä mikään "lady-ystäväni". Siis sillä tavalla kuin keski-ikäiset seurustelevat.

Mitä mieltä muuten olet itse aiheesta?

On vaikea ymmärtää, mitä sinä ajat takaa. En ole naisystävälleni mikäään "fuck buddy". Olen herrasmies, mutta minä en ole mikään naiseni "herrasmiesystävä", vaan miesystävä. Aivan kuten hän on minun naisystäväni, eikä mikään "lady-ystäväni". Siis sillä tavalla kuin keski-ikäiset seurustelevat.

Mitä mieltä muuten olet itse aiheesta?
Sama täällä, ei mullakaan ole tyttöystävää, vaan naisystävä
Enkä itsekään ole kenenkään poikakaveri, vaan hän kutsuu mua, my man.

Yhteistyössä