Mutsi oli viime yönä tippunut sängystä :(

• Viestiketjun aloittaja Keittiönoita
  • Ensimmäinen viesti
Keittiönoita
Nytkö tää sitten alkaa? :( Onneksi ei mitään pahempaa, faija oli käyttänyt kuitenkin varmuuden vuoksi lääkärissä. Silmä menee luultavasti mustaksi, kun oli kasvoilleen tipahtanut.

Minkäikäinen hän on? Kyllä vanhusten kanssa tulee kaikenlaista vastaan, vastuu kasvaa sillä lapsella joka sattuu asumaan lähimpänä.

Minä katsoin omieni perään monta vuotta, olin tavallaan omaishoitaja, vaikka olinkin töissä. Nyt pidän naapurin ikääntyviä silmällä, he tietävät sen ja informoivat minua kun ovat reissussa. Äsken tuli tekstari että ovat yön poissa ja tulevat huomenna.

Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Huuhkajatar:
Minkäikäinen hän on? Kyllä vanhusten kanssa tulee kaikenlaista vastaan, vastuu kasvaa sillä lapsella joka sattuu asumaan lähimpänä.

Minä katsoin omieni perään monta vuotta, olin tavallaan omaishoitaja, vaikka olinkin töissä. Nyt pidän naapurin ikääntyviä silmällä, he tietävät sen ja informoivat minua kun ovat reissussa. Äsken tuli tekstari että ovat yön poissa ja tulevat huomenna.
Mutsi täyttää kesäkuussa 82 v. Onneksi asutaan kaikki kolme eli vanhemmat, systeri ja minä tässä samassa taloyhtiössä. Siskonpoika asuu 100-150 metrin päässä ja mun likka 1,5 km:n päässä. Ihan tarkoituksella asutaan näin...ei tule kenellekään kohtuutonta vaivaa toisen auttamisesta.

Toi on hienoa, että pitää huolta myös iäkkäistä naapureistaan :flower:

82 on jo korkea ikä, ja kaatumiset ja tippumiset voi tehdä pahaa jälkeä. Minusta oli ikävää katsoa kun vanhemmillani päät pelasi, mutta kehot petti. Aivan selvästi huomasi että olisivat halunneet olla aktiivisempia mutta kun kroppa ei antanut olla.

Elämänlaatuhan siinä huononi ja samalla elämänhalu hiipui.

Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Huuhkajatar:
82 on jo korkea ikä, ja kaatumiset ja tippumiset voi tehdä pahaa jälkeä. Minusta oli ikävää katsoa kun vanhemmillani päät pelasi, mutta kehot petti. Aivan selvästi huomasi että olisivat halunneet olla aktiivisempia mutta kun kroppa ei antanut olla.

Elämänlaatuhan siinä huononi ja samalla elämänhalu hiipui.
Soittelin tossa isälle ja antoi luurin äidille. Ihan reippaalta kuullosti. Mutta kun vähän siinä jututin, niin oli äiti säikähtänyt itsekin.

Kyllä sen itsekin tiedostaa, että vanhojahan nuo vanhempani ovat. Faija täyttää tänä vuonna 80 v, mutta edelleen täysipäiväisesti työelämässä. Faijasta ei kyllä ikinä uskoisi, että se on noin vanha =) Ulkoisen olemuksen perusteella moni veikkaisi varmaan jotain 65 v .

Mun äitini pelkää kuollakseen juuri sitä, että pää toimii, mutta ei keho. Olen koittanut lohdutella sillä, että ikinä en häntä - tai faijaa - mihinkään vanhainkotiin tai muuhun "vanhushautomoon" laita. Jos mutsi kestää sen, että mä hänet syötän ja kuivitan, kotona saa olla loppuun asti.

Muistui juuri mieleen isäni kommentti muutama kuukausi äitini kuoleman jälkeen: "Jos vain olisin paremmassa kunnossa hankkisin itselleni kaverin" (naispuolisen ), isä oli silloin 81 v ja vatsasyöpä vei voimat pikkuhiljaa.

Yhteistyössä