Mut kertokaas, että miksi ope sanoo lapselle, että kirjat on PAKKO muovittaa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja k
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

k

Vieras
Kun siis joku matikankirjakin on käytössä puoli vuotta ni se ei TOD kerkeä kulua niin pahasti, etteikö pärjäis ilman muovia. Mun mielestä sen muovitus on silkkaa muovin ja ajan haaskausta.

Ymmärrän, että kierrätettävät kirjat pitää muovittaa mutta toisaalta olen sitä mieltä, että kierrätettävien kirjojen kierrätystä kestäviksi tekeminen ei ole meidän homma. Okei, muovitan ne kyllä ja laadukkaasti pelloplastilla, mutta joka vuosi lapsi saa sellasia tiimarin paskamuovilla muovitettuja, joista muovi repeilee yms. Olis paljon järkevämpää, että koulu hoitais ne kunnon muovilla.

Ja tosiaan esim matikankirja ja vihkot, lapsi tärisee, että ne on pakko muovittaa, ope sanoi. Miksi? Ei se ope voi pakottaa ja eikös ekoajatus ole nykypäivää? Muovitetaan kierrätettävät kestämään ja eikierrätettävät jätetään ilman.

päällystän kaikki. ja ihan siksi, että ne on muuten kahdessa päivässä täysin pilalla. kaikkien lapset ei osaa huolehtia eikä pitää niitä kirjoja kauniisti vaikka asiasta raivoaisi joka ilta.

ap, sinuna päällystäisin ne, lapsellasi on kurja tilanne kun et tahdo päällystää ja lapsi tahtoo että asia tehdään niin opettaja sanoo.

Alkuperäinen kirjoittaja lai-ne:
päällystän kaikki. ja ihan siksi, että ne on muuten kahdessa päivässä täysin pilalla. kaikkien lapset ei osaa huolehtia eikä pitää niitä kirjoja kauniisti vaikka asiasta raivoaisi joka ilta.

ap, sinuna päällystäisin ne, lapsellasi on kurja tilanne kun et tahdo päällystää ja lapsi tahtoo että asia tehdään niin opettaja sanoo.

Mun mielestä ap:n kannattaa ottaa yhteyttä opettajaan, koska olen samaa mieltä että esim. tehtäväkirjojen päällystäminen on täysin turhaa ja epäekologista.

Miten ne kannessa olevat muovit suojaavat kirjaa? Ihan sama se on, missä kunnossa ne kannet ovat, ei ne matikan tunnilla niitä kansia ihaile vaan laskevat sisäsivujen tehtäviä. Vai päällystetäänkö teilläpäin sisäsivutkin?

Alkuperäinen kirjoittaja x:
Alkuperäinen kirjoittaja lai-ne:

Mun mielestä ap:n kannattaa ottaa yhteyttä opettajaan, koska olen samaa mieltä että esim. tehtäväkirjojen päällystäminen on täysin turhaa ja epäekologista.

Miten ne kannessa olevat muovit suojaavat kirjaa? Ihan sama se on, missä kunnossa ne kannet ovat, ei ne matikan tunnilla niitä kansia ihaile vaan laskevat sisäsivujen tehtäviä. Vai päällystetäänkö teilläpäin sisäsivutkin?

meillä täytyisi päällystää myös sisäsivut ja sen lisäksi tuplakiinnittää ne sivut vielä jotenkin siihen kirjaan :D

mutta ihan samaa mieltä kanssasi muuten. joko ap kysyy opelta syytä tai jollei kysy niin päällystää mutta lasta ei saa jättää tilanteeseen jossa hänelle tulee olo, että hän ei ole tehnyt niin kuin on pyydetty.

Vihkoja ei varmaan tarvii/kannata muovittaa, mutta jos lapsi haluaa ne muovit niihinkin niin kirjakaupoista löytyy sellasia muovisia irtokansia, jotka voi sitten siirtää vihkosta toiseen... :)

Olen kiltisti päällystänyt kaikki. Tuota luonnonvarojen tuhlausta en ole edes hoksannut ajatella.
Tiedä sitten. En voi sanoa, että tuo poika mitenkään helläkätinen olisi kirjojaan kohtaan. Olisko noista tehtäväkirjoista kansiakaan jäljellä, jos ne jättäis päällystämättä.

En kyllä edes tiedä, onko meidän lapsille sanottu, että kirjat pitäis muovittaa. Sen kyllä muistan, kun eräs opettaja näytti joskus tosi hienoa sanomalehdellä päällystettyä kirjaa. Vaikka enpä tiedä, kestäisikö se sanomalehtikään pojan käsittelyssä.

Se kirjojen päällystäminen on tärkeää jo siksikin, että sillä äippä tahi iskä osoittaa olevansa kiinnostunut lapsukaisen koulusta. Tämä kiinnostus näkyy sitten pienokaisen kouluviihtyvyytenä, oppimistuloksissa jne jne... Pieni asia, mutta pienistä puroista kasvaa vuolaita virtoja.

Terkuin, Ope

Alkuperäinen kirjoittaja niin:
tuolla on keskustelu vaikeista oppilaista ja niiden vanhemmista.

miksi ap haluaa lapselleen erikoiskohtelun?

Ap ei kyllä ainakaan minun sisälukutaidollani halaja lapselleen erityiskohtelua VAAN haluaa olla ekologinen ja jättää välistä turhat ja jätettäkerryttävät muovilla klädäämiset.

Alkuperäinen kirjoittaja pikkupiikkis:
Päällystämättömät repeilee, siksi myös tehtäväkirjat... Onko se niin vaikeaa ja paljon vaadittu?

Meidän lapset osaavat onneksi kohdella kirjoja niiden arvoisella tavalla.

(oiskohan peruja mun kirjastotätikaudelstani :D)

Yhteistyössä