Mustun ja ihmettelen " ääneen "

• Viestiketjun aloittaja nuoriäiti
  • Ensimmäinen viesti
nuoriäiti
Ihmeellistä.

olen täällä palstalla löytänyt samanhenkisen nikin kuin minä. ei olla mitenkään se erikoisemmin ystävystytty mutta ajatusket ja arvot useissa ketjuissa samanlaiset.

olemme molemmat hurahtaneet kestovaippoihin, itsetehtyihin lasten vaatteisiin, kaikenlaiseen kierrätykseen, luonnosta huolta pitämiseen, hevosharrastukseen jne.

en ole kuitenkaan tiennyt hänen ikäänsä, eikä hän minun.

vähän aikaa sitten oli (taas) ketju nuorista äideistä, tarkemmin " teiniäideistä". no, tämä tähän asti samanhenkinen nikki puhui negatiiviseen sävyyn nuorista äideistä, ei ymmärrä ihannointia jne.

eipä hän olisi varmaan minusta uskonut että olen tällainen "teiniäiti". lapsi on päiväkoti-ikäinen, itse olen 20+rapiat.

eipä sitä tule edes ajatelleeksi, että edelleen on ryhmiä jotka määrittävät hyvän ja huonon äitiyden iän perusteella. tai että se onkin juuri se nikki täältä, kenen kanssa muuten aatteet ja elämänkatsomus hyvin pitkälti samanlaiset.

eli tässäkin tapauksessa, viime päiviin asti, ikä oli vain numeroita.

Uskon että useinkaan yleistyksillä ei tarkoiteta kaikkia. Tilastothan eivät imartele teiniäitiyttä lapsen hyvinvoinnissa. Tunnen minäkin yhden ex teiniäidin joka on mahtava äiti ja biologinen isäkin lapsilla ( 3kpl ) on kuvioissa :). Silti tiedän että YLEENSÄ teiniäiteys on lapselle riski. Se ei ole mun mielipide. Se on vain mitä olen lukenut. Tunnen toki muitakin jotka ovat teininä äitiytyneet niistä enempää mainitsematta.

Älä siis välitä. Tuskin hän edes ajattelee yhdistää sinua tuohon asiaan.

Yleistyksiä on muihinkin ikäryhmiin ja kyllä niistä on mun mielestä ok puhua. Järkevä ihminen tajuaa ettei yleistys koske kaikkia kuitenkaan.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomalainen:
Uskon että useinkaan yleistyksillä ei tarkoiteta kaikkia. Tilastothan eivät imartele teiniäitiyttä lapsen hyvinvoinnissa. Tunnen minäkin yhden ex teiniäidin joka on mahtava äiti ja biologinen isäkin lapsilla ( 3kpl ) on kuvioissa :). Silti tiedän että YLEENSÄ teiniäiteys on lapselle riski. Se ei ole mun mielipide. Se on vain mitä olen lukenut. Tunnen toki muitakin jotka ovat teininä äitiytyneet niistä enempää mainitsematta.

Älä siis välitä. Tuskin hän edes ajattelee yhdistää sinua tuohon asiaan.

Yleistyksiä on muihinkin ikäryhmiin ja kyllä niistä on mun mielestä ok puhua. Järkevä ihminen tajuaa ettei yleistys koske kaikkia kuitenkaan.
niin. näinhän sitä pitää ajatella. tuntuu vain pahalta että minun pitää seuraavat 20 vuotta todistella olevani hyvä äiti. sitten vasta kun lapsi on aikuinen ja kaikinpuolin kunnon kansalaiseksi kasvanut niin ennakkoluuloiset uskovat että olin se hyvä nuori äiti.

no. ei auta.

niin ja tosiaan, pitää ajatella että hän ei ole tiennyt ikääni, ei ole silloin tietenkään kirjoittanut juuri minusta.

Yhteistyössä