Mustikkapiirakan säilyvyys?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Kuinkas kauan säilyy muropohjainen mustikkapiirakka, jossa on kermaviiliseos päällä? Jos tänään tekisin, niin mikä olisi viimeinen päivä syödä?

Siksi kyselen kun meitä on vain kaksi syömässä eikä olla mitään ahmatteja, niin se kuluu hitaasti.. Toinen juttu: voiko kermaviiliseokseen laittaa sekaan myös rahkaa? Pitäs käyttää yks vanheneva rahkanloppu johonkin. Eihän kermaviili ja rahka reagoi keskenään mitenkään omituisesti? :D

Voit laittaa rahkan sekaan, ei ne mitenkään omituisesti reagoi keskenään kun kavereita ovat :p

Säilyvyydestä...olen minä varmaan viikon vanhaakin jääkaapissa säilytettyä piirakkaa syönyt, mutten ole vieraille enää ilenny tarjota, kyllähän sen maustakin sitten tuntee ettei enää ole freshiä, rasva maistuu läpi ja muutenkin eltaantunut maku. Mutta tosiaan, ei sitten pidetä sitä piirakkaa helteessä pöydällä pitkään *sormi pystyssä komentaa*

Rahkan voi hyvin heittää kermaviilin sekaan. Pitkälti samaa tavaraahan ne ovat, hapatettua maitoa/kermaa. :)

Mä en ehkä enää viikon vanhaa mustikkapiirakkaa söis, mutta joku 4-5 päivää vanha menee. Kannattaa varmaan pakastaa vaikka puolet ja sulatella sieltä sitten, jos tekeekin mieli enemmän. :)

Kiitoksia, tulihan niitä ohjeita sitten :) Jotakin 4-5 päivää ehkä itekin veikkailin. Itsehän en edes maistaisi, jos joku on pilaantunutta mutta tuo mies on vähän herkempi.. :)

Yhteistyössä