Mustia kapeita, pitkulaisia "koppakuoriaisia" sisällä?

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Nyt on löytynyt varmasti yli 10 mustaa pitkulaista koppakuoriaista sisältä möngertämästä. Mitä ne voivat olla ja ovatko vain kesäelikoita jotka ovat eksyneet sisään vai pitääkö tässä nyt taas jotenkin huolestua.

Juuri rakennettu omakotitalo, eikä houkuta ajatus jostain myrkyttämisestä.

Vinkkejä mitä voisivat olla?

...
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Nyt on löytynyt varmasti yli 10 mustaa pitkulaista koppakuoriaista sisältä möngertämästä. Mitä ne voivat olla ja ovatko vain kesäelikoita jotka ovat eksyneet sisään vai pitääkö tässä nyt taas jotenkin huolestua.

jotain turkiskuoriaisia

ap
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

jotain turkiskuoriaisia
Ei täsmää kuvahakuun.

Ovat melko "suuria" .. Sanoisinko 2-3 cm pitkiä...

vieras
Jauhopukki on kiiltävän musta. Se on luonnonlaji, joka voi elellä vanhoissa hirsitaloissa, mutta uskon, että ovat tulleet ulkoa teille. Ei uutta kosteusvauriotonta taloa vielä ala nakertamaan. Ei siis mikään tupajumin kaltainen tuhoeläin.

-
Meilläkin on, niitä kopsahtelee jostakin katon väleistä lattioille! Näyttävät ihan noilta jauhopukeilta. Asumme vanhassa talossa, yläpuolella on vintti jossa on sahanpurua. Niitä tulee varmaan sieltä. Kaapeista ei ole ikinä löytynyt näitä, eikä elintarvikkeissa ole ollut ikinä mitään öttiäisiä eikä toukkia.
Tänä kesänä kuoriaisia on löytynyt erityisen monta. Ehkä tuolla vintillä on niin kuuma, kun kattokin on musta ja aurinko on paistanut lähes koko ajan, että lähtevät etsimään parempia olosuhteita? Enpä tiedä :0

Hyyyyyiiii etovaa!
Siivosin eilen ja siirsin hellan paikaltaan. Sieltä laminaatin alta ryömi tollanen vyöihrakuoriaisen näkönen koppis. Tämä oli ainoa minkä olen nähnyt. Meinaako tämä nyt sitä että niitä on tuolla lattian alla kuhisemassa? Mä oksennan just!

Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Hyyyyyiiii etovaa!:
Siivosin eilen ja siirsin hellan paikaltaan. Sieltä laminaatin alta ryömi tollanen vyöihrakuoriaisen näkönen koppis. Tämä oli ainoa minkä olen nähnyt. Meinaako tämä nyt sitä että niitä on tuolla lattian alla kuhisemassa? Mä oksennan just!
Lisään vielä että ollaan 1 1/2 vuotta sitten muutettu tähän osaomistuskämppään ja iso ongelma alkaa olla sokerimuurahaisista jotka kirjaimellisesti syö itsensä sisälle seinästä. Lattian alle jonnekkin ovat ilm. Rakentaneet pesän enkä mä pääse niistä millään eroon!!! Vit*u!

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Hyyyyyiiii etovaa!:
Meillä oli sisällä myös kaksi kappaletta kyseistä otusta tänä kesänä, ennen en ole koskaan nähnyt. Jatkuvasti on ikkunat auki ja koska kyseinen laji on myös luonnonlaji, se saattaa lentää sisälle. Muutaman aikuisen kuoriaisen löytyminen sisältä kesällä ei ole tämän lajin kohdalla vielä vakavaa, vasta toukkien on. Kuoriaiset ovat hyviä muistuttajia siitä, että säännöllinen siivoaminen on tärkeää. Muuten voivat kotiutua.

Yhteistyössä