Mustelmia ystävässä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "huolissaan"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"huolissaan"

Vieras
Kävin tässä yksi päivä ystäväni kanssa saunassa, ja näin hänen käsivarsissaan ja olkapäissään useita mustelmia ja tummia "raitoja", sen näköisiä kuin niistä olisi puristettu/väännetty/muuten pahoinpidelty. En kysynyt mitään eikä hän itsekään sanonut mitään niistä, mutta jäi vähän vaivaamaan, onkohan hän kokenut parisuhdeväkivaltaa? (tai väkivaltaa joltain muulta taholta?)
Hänen miehensä on ihan kunnollisen ja hyvän tyypin oloinen, ja he ovat kyllä vaikuttaneet onnellisilta niin kauan kuin olen tuntenut heidät. En ole aikaisemmin nähnyt mitään vastaavia jälkiä tässä ystävässä.

Kysyäkö vai eikö? Eihän asia millään muotoa minulle kuulu. Ja mahdollisesti luulen ihan väärin ja nolaisin itseni ja ehkä jopa loukkaisin ystävääni, jos epäilisin hänen miehestään sellaista turhaan... mutta vaivaa silti ja tietenkin haluan hänen parastaan... Mitä tekisitte tälläisessä tilanteessa? Kysyisittekö te omalta ystävältänne mistä jäljet ovat tulleet?

No mä kysyisin seuraavaksi kun näen mustelmat että mistäs nuo on tulleet? Sitten ilmeestä kyllä näet jos on pahoinpidelty...

Älä lähde heti syyllistämään, tiedän kuin inhottavaa on kun saa helpolla mustelmia ihan pikkuisista hipaisuista ja sitten hävettää kun töissä ihmetellään mun käsiä...

Mulla esim. tulee käsiin todella helposti mustelmat jos kannan jotain käsivarsilla tukien.

Tietty voit ystävänä kysäistä, kuuluhaan ystävien aina vähän huolehtia toisistaan. Mutta paras tosiaan ettet kysy tyyliin että "hakkako sun ukkos sua" vaan ihan vaan et mistäs moiset jäljet on tuleet.
Kyllä niitä mustelmia kaikennäköisestä voi tulla. Mulle tulee tooosi helposti ja esim. tosi painava laukku olalla tekee hartiaan raitamaisen jäljen. Lisäks tykkään sänkyleikkien aikaan näykkimisestä ja sen sellasesta joten hampaista tuleet pikku mustelmat olkapäässä on mun kohdalla vaan hyvä merkki :vampire:
Kaverillaki oli kerran musta silmä joka oli tullut treeneissä mutta kuulemma aika sääliviä katseita tuli ohikulkijoilta.

Yhteistyössä